Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Frank schreef:Ford Mondeo en meer van dat soort auto's.
Je E rijbewijs kost ong. 450,- , haal dat eerst joh!
Ben je van dat rijbewijsgedoe af!
Simmie schreef:Je moet zorgen dat de auto zwaarder is dan de trailer incl. laadvermogen en je totale combi (dus auto plus trailer plus laadvermogen) mag niet meer wegen dan 3500 kg.
LaFunkyJazz schreef:IK heb ook 1 keer afgereden voor mn E. Gezakt. En toen was ik het zat, het is zo duur, en ik mag ook met mn B rijden.
Ik zou wel een paar lessen nemen als je met je B wil gaan rijden met een trailer.
LaFunkyJazz schreef:Mijn broer is politie, en die zegt dat het niets met enkel of dubbel asser te maken heeft. Maar met geremd of ongeremd.
-Ford Mondeo (TD)
- Kia Sorento
- Citroen C5 (TD)
des te meer met papieren gewichten en laadvermogens van zowel auto als trailer. xtostarlight schreef:Simmie schreef:Je moet zorgen dat de auto zwaarder is dan de trailer incl. laadvermogen en je totale combi (dus auto plus trailer plus laadvermogen) mag niet meer wegen dan 3500 kg.
Ik ben laatst met mn mercedes station (erg groot en zwaar) naar het politiebureau gereden en heb het maar eens nagevraagd. Hij wist het niet, maar zij dat een trailer altijd een dubbel asser is en dat je voor een dubbel asser sowieso een e-rijbewijs moet hebben. Bij mijn auto is de auto ook zwaarder als de trailer + paard en komt de totale massa niet boven de 3500. Die agent zei dus dat het niet mocht.
Wat jij zegt klopt dus wel, maar dan voor een enkel asser, en dat is dus geen trailer, voor zover ik begrepen heb.
Orlando_ schreef:Ik reed met onze bmw voor de trailer met alleen B-rijbewijs.
Deze woog 1375 kilo en mocht 1600 kilo trekken..
Max. laadvermogen lag net onder de 1300 kilo, dus dat mocht gewoon
martinev schreef:Ik ben wel eens aangehouden door de politie met m'n trailer. Begon al gelijk aan die agent uit te leggen dat ik echt wel zonder E mocht rijden. Hij vond dat ik erg goed op de hoogte was en dat het inderdaad klopte, legde het precies zo uit als Simmie deed.
Met mijn Grand Vitara voel ik me super veilig. Deze auto mag maximaal 1800 kg trekken, combinatie ligt echt als een huis op de weg.