vergoeden laatste DA rekening voor inslapen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coby10

vergoeden laatste DA rekening voor inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 22:57

Ik heb een aantal weken terug mijn paard in laten slapen bij de dierenarts. De laatste rekening van de dierenarts van bijna 1000 euro krijg ik ineens niet vergoed. De verzekering geeft in een brief aan dat de 'kosten van afkeuring, euthanasie en afvoer conform polisvoorwaarden niet voor vergoeding in aanmerking komen'. Dat de euthanasie en afvoer niet voor vergoeding in aanmerking komen snap ik. Ik heb er zelf voor gekozen hem in te laten slapen en dat staat ook in de polisvoorwaarden, maar de kosten die zijn gemaakt voor onderzoek zijn toch gewoon kosten voor kreupelheidsonderzoek? Ik heb mijn paard op donderdag naar de kliniek gebracht, daar is hij een aantal dagen gebleven en dinsdag is hij echt afgekeurd. Woensdag heb ik akkoord van de verzekering gekregen voor euthanasie en donderdag is mijn paard daadwerkelijk ingeslapen. Alle kosten zijn uitgesplitst op de rekening. ik zou dan verwachten dat ik de kosten van donderdag dat ik hem heb gebracht tot dinsdag toen hij werd afgekeurd wel voor vergoeding in aanmerking komen. Weet iemand hoe dit precies zit? Mijn paard was verzekerd bij Hippozorg en had de meest uitgebreide ziektekostenverzekering.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:47

Wij waren met onze merrie ook verzekerd bij Hippozorg.
Onze merrie heeft meerdere malen koliek gehad en is bij vorige eigenaren 2 keer geopeerd. Wij hebben bij aankoop dus de verzekering overgenomen.
Dit was ook de meest uitgebreide verzekering.
Nunique kreeg bij ons al eens koliek, hierbij kwamen de dierenartsen en werd ze helemaal gespoeld.
Deze rekeningen werden wel vergoed maar ik geloof dat we 25 procent zelf moesten betalen ofzo.
Later kreeg de merrie nog eens een koliek aanval en is zij dus ingeslapen.
Ik kan me herrineren dat de DA de eutenasie niet gerekend heeft, hij vond het al erg genoeg om ons verdriet toe te zien en ik geloof dat hij het ook bijna nooit rekent.
De medicijnen en alles eromheen hebben we dus wel moeten betalen.

Laats zijn er ook 2 paarden ingeslapen bij ons op stal.
Deze waren ook volledig afgekeurd door de verzekering en hierbij kregen ze toestemming om het beestje dus in te laten slapen.
Dit deden ze bij een praktijk en volgens mij kregen ze ook gewoon vergoed.
Dus rekening van 1000 euro vind ik wel erg hoog.
Waaraan is het paard ingeslapen?

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 21:37

JoycexLynn12 schreef:
Ik kan me herrineren dat de DA de eutenasie niet gerekend heeft, hij vond het al erg genoeg om ons verdriet toe te zien en ik geloof dat hij het ook bijna nooit rekent.

Mijn vraag is dus of je die medicijnen etc ook vergoed hebt gekregen van de verzekering?

De euthanasie en afvoeren was iets van 250 euro in totaal, en die moet ik inderdaad 100% zelf betalen. Dat staat gewoon in de polisvoorwaarden, maar het gaat mij om die andere 750 euro. Dat waren kosten voor uitverdoven, verbandjes, rontgenfoto's, onderzoek en verblijf op de kliniek. Ik verwachtte dat ik daar ook gewoon 75% van vergoed zou krijgen. Scheelt toch een kleine 600 euro....

Brainless

Re: vergoeden laatste DA rekening voor inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:40

Je kunt de DA om 2 aparte rekeningen vragen. En degene van de onderzoeken indienen bij de verzekering.
Dan is het misschien voor hun duidelijker.
Nu hebben ze waarschijnlijk alleen euthanasie zien staan en vergoeden daarom misschien niets.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:32

Mijn paard is vorig jaar september naar de kliniek gegaan voor (kreupelheids)onderzoek (foto's, echo, onderzoek en verdovingen), aan de hand van dat onderzoek eigenlijk opgegeven en mee naar huis gegaan in afwachting van de beslissing van de verzekering. Het dier is uiteindelijk geslacht via de verzekering (zelf weggebracht, inslapen mocht ook maar bij dit paard kozen we voor slachting), de kosten van het kreupelheidsonderzoek zijn gewoon vergoed (factuur bedroeg bijna 800 euro!). Dit is niet het eerste paard dat wij laten onderzoeken en aan aan de hand van het onderzoek afgekeurd en ingeslapen en of afgemaakt is. De laatste ziektenkosten zijn tot nu toe altijd vergoed, enige verschil is dat de paarden bij ons altijd mee kwamen naar huis tot het oordeel van de verzekering binnen was en ze dus niet op de kliniek bleven om ze te laten inslapen. Ik heb dus ook geen factuur in hoeven leveren met euthenasiekosten erop vermeld.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:38

Hoi,

op de site van hippo zorg kan je vinden wat je moet doen indien je paard 'afgekeurd' is.
Citaat:
De dierenarts heeft aangegeven dat de problemen van mijn paard niet meer gaan herstellen. Wat moet ik nu doen?

Op het moment dat de dierenarts aangeeft dat de problemen van het paard niet meer kunnen herstellen, wordt het paard door de dierenarts blijvend ongeschikt verklaard (“afgekeurd”). Wat wij in zo’n geval nodig hebben is een uitgebreide verklaring van de betrokken dierenarts, met daarbij (indien van toepassing) de gemaakte röntgenfoto’s. “Hier" kunt u meer informatie vinden over dit onderwerp.

Meer info: http://www.hippozorg.nl/content.asp?id=54

Als je aan dit alles hebt voldaan zouden ze het toch uit moeten keren, maar uit je verhaal blijkt niet of je ze wel op de hoogte hebt gesteld? Bij afkeuring en eventueel euthanasie moet je dat wel doen, anders kom je idd nergens voor in aanmerking helaas...

Sterkte in ieder geval nog met het verlies van je paard :(:)

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:41

Ididit schreef:
Hoi,

op de site van hippo zorg kan je vinden wat je moet doen indien je paard 'afgekeurd' is.
Citaat:
De dierenarts heeft aangegeven dat de problemen van mijn paard niet meer gaan herstellen. Wat moet ik nu doen?

Op het moment dat de dierenarts aangeeft dat de problemen van het paard niet meer kunnen herstellen, wordt het paard door de dierenarts blijvend ongeschikt verklaard (“afgekeurd”). Wat wij in zo’n geval nodig hebben is een uitgebreide verklaring van de betrokken dierenarts, met daarbij (indien van toepassing) de gemaakte röntgenfoto’s. “Hier" kunt u meer informatie vinden over dit onderwerp.

Meer info: http://www.hippozorg.nl/content.asp?id=54

Als je aan dit alles hebt voldaan zouden ze het toch uit moeten keren, maar uit je verhaal blijkt niet of je ze wel op de hoogte hebt gesteld? Bij afkeuring en eventueel euthanasie moet je dat wel doen, anders kom je idd nergens voor in aanmerking helaas...

Sterkte in ieder geval nog met het verlies van je paard :(:)

Ze schrijft dat het paard is ingeslapen na akkoord van de verzekering :).

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:51

Ziolette schreef:
Ze schrijft dat het paard is ingeslapen na akkoord van de verzekering :).

*Gaat hard op zoek naar leesbril* B-)

Lees het inderdaad. Tja, dan vind ik het wel een heel vreemd geval. Ik zou gewoon in ieder geval zo snel mogelijk contact opnemen met HippoZorg, mijn ervaring is dat er mensen aan die telefoon zitten die je echt wel kunnen helpen :j Gewoon even vragen wat de reden is, dat zullen zij wel in hun systeem hebben staan neem ik aan. Misschien is er gewoon wat onduidelijk geweest?

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 13:27

Ik heb ze gemaild, maar nog geen reactie. Eigenlijk is het exact dezelfde situatie als die Ziolette beschrijft, alleen is mijn paard op de kliniek gebleven. Inderdaad had de verzekering goedkeuring gegeven voor inslapen. Toch raar dat ze blijkbaar verschillend omgaan met rekeningen. Was jouw paard ook bij Hippozorg verzekerd, Ziolette?

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:42

Ik zou niet wachten op mail maar gewoon bellen :)

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 13:54

Ik ben bang adt ik dan zelf iets te snel in de aanval ga en ga zitten hakketakken dat het belachelijk is dat ik die rekening niet vergoed krijg, terwijl het misschien veel effectiever is om ze zelf de kans te geven dit recht te zetten. :o bovendien kon ik er nu even een paar bijlages bij doen. ik wacht even af. Als het te lang duurt ga ik ze alsnog wel bellen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:59

je hebt toch recht om in de aanval te gaan als jij in je polisvoorwaarden hebt staan dat je die behandelingen wel vergoed krijgt mag je best bellen. Ik zou ook niet afwachten, dan kom je op de stapel. gewoon bellen dat weet je het meteen....

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:13

Coby10 schreef:
JoycexLynn12 schreef:

Mijn vraag is dus of je die medicijnen etc ook vergoed hebt gekregen van de verzekering?

De euthanasie en afvoeren was iets van 250 euro in totaal, en die moet ik inderdaad 100% zelf betalen. Dat staat gewoon in de polisvoorwaarden, maar het gaat mij om die andere 750 euro. Dat waren kosten voor uitverdoven, verbandjes, rontgenfoto's, onderzoek en verblijf op de kliniek. Ik verwachtte dat ik daar ook gewoon 75% van vergoed zou krijgen. Scheelt toch een kleine 600 euro....

De medicijnen en alle spullen die voor die koliek nodig waren kregen wij dus voor 75 procent vergoed, de andere 25 procent moesten wij betalen van een pittige rekening.
Dat van dat gedoe van de kliniek zou je dus wel vergoed moeten krijgen voor die 75 procent, snap die waarom dit dus niet vergoed word!!
Mijn nieuwe paard heeft helaas ook een blessure en wij zijn vorige maand ook naar de kliniek geweest. (emmeloord)
Hier heeft zijn 8 dagen gestaan en wij hebben 20 procent moeten betalen. Onze verzekering is (weet even niet meer zo snel hoe die heet) een zus van hippozorg. Eigenlijk is alles hetzelfde maar het is dus iets goedkoper.
Merrie heeft MRI scan gehad van dik 800 euro en noem maar op, de rekening was dus uiteindelijk 2200 euro. Wij betaalden het hele bedrag en verzekering betaalde netjes 80 procent terug.
Alleen mijn merrie staat op ander beslag, dit wordt niet vergoed wat logisch is.
De eutenasie is dus niet gerekend bij ons en het ophalen door rendac was 25 euro geloof ik.
Ik zou er echt achter aan gaan, het is belachelijk dat jij dat niet vergoed krijgt!!
En bellen hoor, niet mailen, je wordt inderdaad als het ware op de stapel gelegd.
Je mag namelijk best boos worden!!

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 12:53

Het is opgelost met de verzekering! Ik kreeg vandaag een bericht dat ze de declaratie verkeerd in behandeling hadden genomen en dat ik het grootste deel toch gewoon terug krijg. Ik krijg niet alle stallingskosten terug, alleen de noodzakelijke, maar goed, daar kan ik wel mee leven. Als ik de onderzoeken/behandelingen maar terug krijg. Gelukkig is het netjes afgehandeld, anders houd je er ook zo'n rotgevoel aan over, terwijl ik de afgelopen jaren verder heel tevreden ben geweest over de verzekering.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:00

Kijk, dat scheelt. Hartstikke fijn dat het toch nog zo netjes wordt opgelost, anders zit je daar ook weer mee :(:)