sifra01 schreef:Een vriendin van me neemt vaak haar hond mee als we gaan buitenrijden. Dus die loopt dan ook op het ruiterpad. Geen idee of dat mag of niet eigenlijk. Ze zorgt er altijd wel voor dat niemand last van hem heeft, hij luistert erg goed.
dat vind ik dus al een heel ander geval...
gevalen wara ik het over heb zijn :
een dove EN blinde hond die losloopt (dat snap ik al niet) en dan dus gewoon tussen de benen van mijn paard door wandeld (ik ben braaf stil gaan staan, rekening houdend met de vrouw en haar hond). vervolgens wordt mij veteld dat ik wel goed uit moet kijken want de hond is doof en blind. WIE MOET ER NOU UITKIJKEN DAN???
de andere keer was een vrouw die behoorlijk in de weg liep met haar hondje op het ruiterpad. ik zag haar al vanuit de verte, dus ben gaan stappen, maar mevrouw was niet van plan om aan de kant te gaan (is heel breed stuk ruiterpad) zelfs niet toen ik het vroeg, en vervolgens keek ze me heel kwaad aan toen ik er dus wel gewoon langs ging
(in stap!)
tsja, en dus een hele groep honden die bij een uitlaatservice horen die gewoon spelen op een ruiterpad en vervolgens met mijn paard willen spelen (mijn paard blijft stil staan, maar menig ander paard was er al lang van op hol geslagen)
en dan hebben we nog de hond die ineens uit de bosjes komt springen en in het achterbeen van mijn paard hangt. baasje kwam ik tig meter verderop tegen. hoezo: hond onder appèl houden en in de gate houden???
tsja en zo kan ik nog wel even door gaan. krijg je als je veel buiten rijdt. maar daarom vroeg ik het mij dus a. ik begin me er behoorlijk aan te ergeren...