mijn paard kan niet op 2 paardstrailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

polly76

mijn paard kan niet op 2 paardstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 11:06

normaal gesproken ging ik altijd naar les met een anderhalf paards trailer , dat ging opzich redelijk goed, hij staat niet stil loopt heen en weer en we moeten stap voets rijden door de bochten.
We hebben een keer een 2 paardtrailer geleend en dat ging echt raar . hij liet hem gewoon vallen dankzij het vast houten tussenschot kon ie gelukkig geen kant op.

We hebben op de terug reis hem er ook niet weer opgezet , zijn terug gereden en de anderhalf weer opgehaald ik stond echt dood angsten uit dacht echt dat ie zijn benen zou breken.
We hebben hem daarna der weer eens opgezet met het schot opzij het ging iets beter maar hij druk zich helemaal tegen de zijkant van de trailer aan. Ik denk dat ie er niet overkan dat hij te veel opgeloten zit ?
iemand meer met zulke ervaringen ??

Lien2

Re: mijn paard kan niet op 2 paardstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:51

Ik heb dat met mijn vroegere pony gehad. In een 1,5 paards zette zij haar benen wijd en hield zo haar balans. In een 2 paards kan dit niet en ze durfde niet tegen het schot te leunen, dus liet ze zich vallen. In een vrachtwagen met stands met dezelfde ruimte als een 2 paards deed ze het niet, maar daar stond ze tegen de rijrichting in. Ik heb haar nooit meer in een 2 paards vervoerd.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:53

Wij hadden hiervoor 1.5 paard maar die was voor mijn paard beetje te laag vooral toen hebben we een 2 paards gekocht en tussenschot er uit gehaald voor en achter een nieuwe stang laten maken en nu staat hij er gewoon op want hij kan schuin gaan staan en dat vind hij veel fijner er steviger.
Een ding zet nooit schot schuin en geen achterstang dat is echt levensgevaarlijk ik ken mensen die dat doen en echt dat moet je niet doen!

polly76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 12:55

die achterstang die wij er achter hadden die kon je uitschuiven dus er zat gewoon een stang achter idd nooit je paard vervoeren zonder stang!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:57

neem even contact op met Petra Vlasbom van www.2moons.nl zij kan je verder helpen!
succes.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:58

Claustrofobie................ tussenschot er uit en dan is het meestal klaar, ook met een ander paard. Wel een brede stang over de hele achterbtreedte uiteraard maar die kun je zo bestellen. Dan kunnen ze wijdbeens staan, sommigen hebben dat blijkbaar nodig. Die van mij staat altijd in onze 2-paards, maar gaat op de achterstang zitten. :+ Dan is ze helemaal gelukkig. :P Weer anderen vinden de beslotenheid van een schot heerlijk........... vervoer aanpassen aan je paard dus.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:44

Die van mij kon ook niet op een 2-paards trailer. De ruimte tussen het schot en de wand was te smal voor die van mij. Nu rijd ik met een naar 1,5-paards omgebouwde 2-paards trailer. Geen problemen meer, ze staat altijd iets schuin.