wie weet er raad: van buitenstal naar donkere stal weigeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karin66036

wie weet er raad: van buitenstal naar donkere stal weigeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 20:28

.

mijn paard staat al 4 jaar in de zelfde stal lekker bij de buitendeur.
nu moet er ineens een dragende merrie in mijn stal en moet mijn paard in een andere stal en die is heel donker.
ik sta op een pensionstal en ik weet eigenlijk niet of ik de verplaatsing kan weigeren.want ik bent het er eigenlijk niet me eens.
Laatst bijgewerkt door Judje op 27-04-09 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: wie weet er raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:32

ik zou het er ook niet mee eens zijn hoor. je paardje staat al vier jaar in dezelfde stal. kan je niet gewoon aangeven dat je het er niet mee eens bent? meschien begrijpen ze het wel.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:33

kijk je contract even na en anders kun je vragen hoelang je paard daar moet staan, het is wel zo dat je betaald voor een stal en ik zou er niet zomaar mee akkoord gaan want het is voor een paard niet echt prettig in een donkere stal.

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:36

Absoluut niet gelijk mee akkoord gaan!

Heb je een contract o.i.d? Lijkt mij absoluut niet fijn voor je paard om sowieso al te moeten verhuizen, en dan ook nog eens naar een rotplekje

karin66036

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 20:54

nee heb geen contract,diegene die de pensionstal huurt die wil alle drie de drachtige merrie's vooraan in de stal hebben maar ik vind dan niet dat het ten koste van mijn paard moet gaan

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:03

-->TAO

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:04

Je kunt altijd proberen er wat tegen te doen, maar zonder contract? Ben bang dat de wil van de stalhouder wet is. In dat geval is de vraag: voor hoelang? En wat staat er tegenover? B.v langer of extra weidegang zodat ie minder lang in die donkere stal staat? Denk dat je het het beste over die boeg kunt gooien.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:05

Ik zou er ook niet zomaar mee akkoord gaan, als zij nou een passende oplossing kan vinden zodat jou paard er niet op achteruit gaat kan je altijd nog van stal wisselen, maar jou paard hoeft niet zomaar te worden verplaatst.
Maar zonder contract heb je geen poot om op te staan, nooit niet trouwens.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:08

Is het tijdelijk?

Ik zat in de situatie dat mijn merrie drachtig bleek en gelukkig had ik wel zo'n aardig stalgenootje die haar stal tijdelijk af stond (grotere, lichtere stal) Wat als jij in die situatie zou zitten? Ik had anders dus een groot probleem gehad, ik had dan met een drachtige merrie op straat gestaan..als het tijdelijk is waarom is het dan zo'n big deal?

karin66036

Re: wie weet er raad: van buitenstal naar donkere stal weigeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 22:42

omdat mijn paard er op achteruit gaat.en diegene die in mijn stal komt staan niet op straat komt te staan.ze is 4 weken geleden met dat paard op stal gekomen.en ze heeft best wel een grote stal.ik vind het dan niet terecht dat mijn paard in een donkere stal moet staan

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:46

Je kúnt met de stalhouder overleggen, dat jij graag zwart op wit wilt zien dat je paard na bijvoorbeeld 6 maanden weer terug gaat naar zijn eigen stal, en dat je wilt dat hij meer buiten komt in die periode.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:02

karin66036 schreef:
omdat mijn paard er op achteruit gaat.en diegene die in mijn stal komt staan niet op straat komt te staan.ze is 4 weken geleden met dat paard op stal gekomen.en ze heeft best wel een grote stal.ik vind het dan niet terecht dat mijn paard in een donkere stal moet staan

Groot genoeg om een veulen in te krijgen? Zo ja dan vind ik het idd ook niet nodig..mijn eigen stal was gewoon echt te klein (3 bij 3) voor mijn merrie om een veulen in te krijgen..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:06

Is er niet iets te doen aan die donkere stal? Zitten er bijv. schotten voor de tralies die evt weg kunnen?
Als jouw paard niet in die donkere stal komt, komt er waarchijnlijk wel een ander in en dan zit een ander paard er mee...

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:07

Niet doen. Als degene met de drachtige merrie de haar 4 weken geleden toegewezen box niet goed genoeg vond, had ze niet op deze stal moeten komen. Maar eerst wel een andere box accepteren, om vervolgens iemand zijn al 4 jaar bezette box in te pikken, vind ik absoluut "not done". Wat een mentaliteit zeg!

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:07

Is het niet zo dat de merrie dicht bij de deur moet staan zodat ze 's nachts gemakkelijjker kunnen controleren zonder de hele stal door te lopen?

Ik zou eerst eens vragen voor hoe lang je paard naar een andere box moet. Als het tijdelijk is en maar voor een paar maanden zou ik niet zo moelijk doen.
Om je paard zou ik me niet zo'n zorgen maken hoor. Hij gaat niet naar de andere kant van de wereld. Wij wisselen wel vaker paarden van box en ik heb nog nooit gemerkt dat ze daar last van hadden.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:13

Allereerst zou ik eerst eens aan de staleigenaar vragen hoe of wat voordat je hier op bokt de irritaties plaatst....wellicht gaat het maar om een maand of twee....Wellicht komt de persoon in kwestie ook op bokt?

Verder ben ik het eens met Linky als het op die manier is gegaan. Dat kan niet. Maar zonder contract ben je - ben ik bang - overgeleverd aan de grillen van de staleigenaar. Ik ben er zelf een keer achter gekomen dat dit overigens ook met een contract zo kan lopen. Dan staat er dat je recht hebt op een box, waarbij het aan de staleigenaar is welke box dit is....

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:11

je hebt je paard daar gestald en een bepaalde box geaccepteerd,
staleigenaar kan je niet ineens verplichten om een mindere kwaliteit box te accepteren
voor hetzelfde bedrag,
is het voor tijdelijk of langere tijd/altijd?
de keus is aan jou.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:13

Op pensionstallen is het toch over het algemeen zo dat degenen die er al langer staan hun boxen mogen houden?
Ik heb ook een fijne stal waar ik nu sta en ik zou serieus verontwaardigd zijn als mijn paard naar een slechtere box zou moeten voor een nieuweling.
Als je tegen de pensionhouder zegt dat je het er niet mee eens bent, wat is dan de reactie?
Ik zou in ieder geval niet de volle mep stalgeld betalen als je er qua box op achteruitgaat.