Ik dacht dat we eigenlijk niet zo heel veel eisen hadden, een 1,5-paards, liefst volpolyester en polyester/aluminium vloer. Nou blijkt dat gewoon écht onmogelijk te zijn... Óf je hebt een tweepaards, óf een houten. We hebben echt al een heleboel merken bekeken: Humbaur, Atec, XXTrail, Hotra, Henra enz. enz. De enige merken die überhaupt een polyester 1,5-paards hebben zijn Atec en XXTrail. De Atec Olympialine is te laag voor mijn paard en de XXTrail vonden zij persoonlijk erg slordig afgewerkt en heeft bovendien áltijd een houten bodem. Een optie zou de XXL-uitvoering zijn van Atec, maar die is dus alleen in tweepaards te krijgen. Opzich vind ik dat niet een heel groot probleem, maar op deze manier wordt het gewicht érg hoog (trailer is toch weer bijna 200 kg zwaarder), waardoor ik de kans heb, wanneer er misschien een kleinere auto komt, hij de trailer niet meer mag trekken... En dat terwijl ik die ruimte helemaal niet nodig heb.

We hebben liever geen houten trailer/houten bodem omdat ik helemaal panisch ben dat hij gaat rotten en er daardoor ongelukken gebeuren (is bij mijn vorige trailer nét op tijd ontdekt, maar de schrik zit er goed in).
Dus mijn vraag, weet iemand een polyester in 1,5-paardsuitvoering, van goede kwaliteit? Toevallig kwam ik net nog de Hotra Elégance tegen, die kan in hout, maar ook in polyester. Iemand ervaring met deze trailer?
(Niet te zware) 2-paardstrailers zijn ook welkom
). 

We zijn toch gegaan voor de Hotra Elegance, in het hout met houten bodem
We laten de trailer gewoon ieder jaar nakijken en eventueel ruilen we hem later weer in als hij minder wordt