Wanneer plaatsen jullie je advertentie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suuzert

Wanneer plaatsen jullie je advertentie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 13:58

Omdat mijn vriend interesse blijkt te hebben in paarden en dan vooral in de haflingers wil ik na een jaar zonder paard weer overgaan tot koop. Echter willen wij eerst rustig wat pony's kunnen bekijken omdat mijn vriend zelf niet kan rijden, en we echt een lieve rustige haflinger willen hebben. Mochten we die dan kunnen vinden hebben wij hiervoor een plekje gereserveerd waar wij op kunnen vanaf 20 juli. We zijn opzoek naar een volwassen brave haflinger ( een echt sulletje, braaf..lief..) en willen hierbij nog een groene pony tot en met twee jaar. Zo heb ik een nieuwe uitdaging en kan ik mijn vriend rustig gaan leren paardrijden. Mocht hij het rijden niets vinden houden we de pony's gewoon waar ze staan, ga ik er serieus mee verder en blijft hij lekker poetsen en tutten.

Zouden jullie nu al een advertentie plaatsen of nog niet? Ik wil pas echt tot koop overgaan zodra ik de pony's een plekje kunnen geven, logisch natuurlijk. Het is voor mij logisch dat we borg betalen bij reservering van de pony's. Maar vooral omdat ik wel graag een jonge pony erbij wil hebben, lijkt het mij zo moeilijk om dat op het laatste nippertje te moeten doen. Je zou toch zeggen dat de meeste veulens wel een plekje vinden, en er in juli niet veel meer bij komen.

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:48

Tuurlijk, waarom niet? Ik zou zelf gewoon een advertentie plaatsen met bovenstaande criteria. Je hebt een duidelijk verhaal en wanneer iemand een goed tehuis zoekt voor zijn brave haflinger en jullie kunnen dit bieden zou ik het iig niet erg vinden dat de daadwerkelijke verkoop iets langer duurt. En met het aanbieden van een borg laat je zien dan je serieus bent.

Gewoon doen dus!

Veel succes en plezier

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:49

Je kan in je advertentie zetten dat je pas tot koop kunt overgaan op - na 20 juli i.v.m. stalling
En dat je bereid bent tot aanbetaling voor reservering van de pony.
Mensen die echt geintreseerd zijn, laten dat wel weten.

En dan daarna kan je in eind juni en juli ook nog een advertentie zetten.
Je koopt naar mijn idee niet de eerste de beste dus je bent ook nog wel even zoet met kijken en proefrijden van verschillende paarden.

Leuk dat je vriend geintreseerd is geraakt, dat overkwam mijn vriend ook 2 jaar geleden en we hebben er samen een hoop plezier van :)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 15:32

Bedankt voor de reacties. Wilde het toch nog even zeker weten voordat ik werkelijk zo'n advertentie zou plaatsen. Ga hem straks rustig in elkaar flansen en dan zien we wel waar we stranden :)

Ben zeer benieuwd wat voor pony's we tegenkomen, toch een heel verschil om een pony te zoeken voor iemand die nog nooit op een paard heeft gezeten. Zal wel goed lopen, nogmaals bedankt!! :D

AaronYve

Re: Wanneer plaatsen jullie je advertentie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:42

Veel succes met het vinden van de juiste pony!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:01

Ik zou hem ook alvast plaatsen veel succes en plezier met zoeken!

Wesco

Re: Wanneer plaatsen jullie je advertentie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:03

Houd er wel rekening mee dat de meeste haflingers niet echt beginnerspaarden zijn. Ik heb helaas al vaker mogen meemaken dat mensen dat denken .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:27

Haflingers zijn NIET voor beginners, laten we daar even geen misverstanden over bestaan!
Je kunt als beginner wel uit de voeten met een Haf, mits die onder leiding staat van iemand die wel weet waar het over gaat.
Daarnaast, vragen om een brave Haf?? Hoeveel ECHT brave Haffen denk jij dat er zijn??
Om je een desillusie te besparen; de enige brave Haffen die ik ken, zijn braaf omdat hun baas ze ZEER DEGELIJK HEEFT OPGEVOED!!! Dit topje van de ijsberg is vrijwel niet op de markt. Ben jij in staat om zo'n onopgevoed en ongeleid projectiel die de meeste Haffen uiteindelijk blijken te zijn, weer om te vormen tot een werkbaar en vooral gehoorzaam paard?? Zo ja, zoek een goede Haf, steek er een half jaar werk in en je hebt de Haf die je zo graag zoekt. Wil of kun je dat niet?? Vergeet de Haf en zoek gewoon een braaf werkpaardje.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 20:46

@ ikke en de rest, ik ben een volwassen vrouw en weet heel zeker waar ik aan begin. Heb heel mijn leven paarden gehad en weet waar ik naar moet kijken bij het vinden van een geschikte beginnerspony. Elk ras heeft zijn karaktertrekjes, elk ras heeft zijn brave en minder brave soorten.. zo ook bij de haflingers. Het vinden van een geschikte pony zal dus echt wel lukken, daar maak ik mij geen zorgen om. Dat mensen hun pony braaf noemen wilt niet zeggen dat het werkelijk zo is, dat begrijp ik. Dan is het dus aan mij om dat uit te gaan proberen, wij zullen dus zeker niet zomaar een pony kopen via een titel 'brave pony aangeboden'. Als je begrijpt wat ik bedoel.. :) Ik begrijp het punt wel hoor, maar dat zit wel goed.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:15

Suuzert schreef:
@ ikke en de rest, ik ben een volwassen vrouw en weet heel zeker waar ik aan begin. Heb heel mijn leven paarden gehad en weet waar ik naar moet kijken bij het vinden van een geschikte beginnerspony. Elk ras heeft zijn karaktertrekjes, elk ras heeft zijn brave en minder brave soorten.. zo ook bij de haflingers. Het vinden van een geschikte pony zal dus echt wel lukken, daar maak ik mij geen zorgen om. Dat mensen hun pony braaf noemen wilt niet zeggen dat het werkelijk zo is, dat begrijp ik. Dan is het dus aan mij om dat uit te gaan proberen, wij zullen dus zeker niet zomaar een pony kopen via een titel 'brave pony aangeboden'. Als je begrijpt wat ik bedoel.. :) Ik begrijp het punt wel hoor, maar dat zit wel goed.

Da's, mooi. Hoeveel Haffen heb je al naar je hand gezet?

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 22:59

Geen. Echter wel een vreselijk angstige en vervelende ruin van Ferro. Verder heb ik naar mijn idee wel uitgelegd dat ik hier serieus in ben en opzoek ga naar een haflinger, omdat onze keus daarop is gevallen. Ik begrijp je punt, maar ik moet hierbij zeggen dat we toch ondanks je advies onze eigen weg in zullen slaan.

Even een wijziging erbij voordat er misverstanden komen. Ik begrijp je punt echt wel hoor, ik houd het ook zeker in mijn achterhoofd. Het blijft echter een advies, en dan is het aan mij wat ik daarmee doe. We zullen zeker niet het eerste vriendelijk kijkende paard kopen, gaan hier zorgvuldig mee om en wat betreft beginnerspony's weet ik waarnaar gekeken moet worden.