Paard over de grens (België/Nederland)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Paard over de grens (België/Nederland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 14:36

Volgende week vertrekt er een merrie van ons, richting hengst.
De merrie staat in België, is gechipt en in het bezit van paspoort en dergelijke.
De hengst staat echter net over de grens in Maastricht.

Nu vroeg ik mij vandaag plots af of het feit dat de merrie de grens over moet, een probleem is?
Ik had er helemaal niet aan gedacht, maar hebben we hier eigenlijk documenten voor nodig?

De planning is dat de merrie bij de hengst in Nederland blijft tot ze drachtig gescand is (Hopelijk niet langer dan 1 à 2 maanden.) en dan weer naar België komt.

Urielle

Re: Paard over de grens (België/Nederland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:30

Hoi Luckystory,

De gezondheidsverklaring die vroeger verplicht was is sinds ca. april 2008 niet meer verplicht in de Benelux.
Je moet zorgen dat je paard haar paspoort met geldige entingen en het chipnummer erin bij heeft plus het document van inschrijving in de Belgische databank.

Verder is er niks nodig en ik moet zeggen dat ik na al die jaren aan de grens ook nog nooit gecontroleerd ben (maar eens moet de eerste keer zijn he)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:08

Wij nemen mijn paard regelmatig mee naar Belgie (en weer mee terug 8-) ), als je een geldig paspoort hebt en gewoon op tijd hebt geënt is dat voldoende! ;)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 13:54

Bedankt voor de antwoorden :D