levensnummer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jltshi

levensnummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 12:20

Weet iemand of een levensnummer hetzelfde is als een stamboek nummer?
Ik heb mijn pony destijds gekocht als kruising, maar nu ben ik bezig met het medisch
inlegvel voor zijn paspoort en daarin staat dus een levensnummer vermeld. Houd dit dat in
dat hij bij een stamboek geregistreerd staat?

tallechie

Re: levensnummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:25

Levensnummer is volgens mij het chipnummer.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:32

Is het transpordernummer niet het chipnummer? Persoonlijk geen idee wat het levensnummer is :?

Jltshi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 13:21

Het is niet zijn chipnummer. Het levensnummer heeft 6 cijfers. Zijn chipnummer is veel langer.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:30

levensnummer is een ander nummer dan het schipnummer. In het levensnummer staat bv het geboortejaar vermeld.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:04

Een levensnummer is een volgnummer wat het stamboek geeft als je je paard daar laat inschrijven, dat kan alleen als je paard ook ´recht´op inschrijving in het stamboek heeft, dus als vader en moeder ook stamboekdieren zijn.
Chipnummer/transpondernummer is het nr van de chip wat door de DA is ingebracht en in het paspoort wordt vermeld als identificatie van het paard.
Misschien dat het medisch inlegvel ze door elkaar gebruikt bij gebrek aan een levensnummer? Op mijn inlegvel staan er twee nummers, het levensnummer en het transpondernr.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:01

cissy schreef:
Een levensnummer is een volgnummer wat het stamboek geeft als je je paard daar laat inschrijven, dat kan alleen als je paard ook ´recht´op inschrijving in het stamboek heeft, dus als vader en moeder ook stamboekdieren zijn.
Chipnummer/transpondernummer is het nr van de chip wat door de DA is ingebracht en in het paspoort wordt vermeld als identificatie van het paard.
Misschien dat het medisch inlegvel ze door elkaar gebruikt bij gebrek aan een levensnummer? Op mijn inlegvel staan er twee nummers, het levensnummer en het transpondernr.

Ja, op het mijne ook :j Het levensnummer wordt toegekend door het stamboek, bij het transpondernummer is het maar net welk nummer de chip toevallig heeft, al geloof ik wel dat er ergens een nummercode voor de diersoort paard en ook voor het land, bijvoorbeeld Nederland, in zit maar nagel me daar niet op vast.

Hoe oud is je pony? Bij sommige stamboeken is het levensnummer niet gelijk aan het stamboeknummer, als je bijvoorbeeld kijkt naar de nummers van de vader van mijn paard dan verschilt dat, geen idee waarom, wellicht omdat hij uit Duitsland komt, wellicht omdat het levensnummersysteem pas was ingevoerd toen het paard er al een tijdje was en al een stamboeknummer volgens een ander systeem had. Er zitten wel overeenkomsten in het levensnummer en stamboeknummer, dat was bijvoorbeeld ook zo bij een fjord die ik heb gekend, haar stamboeknummer was U119 en dat komt ook weer terug in het later toegekende levensnummer (werd stamboeknummer met wat streepjes :+ ) In het geval van mijn paard (geboren in 1999 en ingeschreven bij het NSIJP) is het levensnummer gelijk aan het stamboeknummer :)

Weet je wat voor ras je pony is? Want dan zou ik het gewoon even navragen bij het stamboek :)