Het betreft deze trailer:

Wij zijn hier nieuwsgierig naar omdat onze trailer ivm invoeren opnieuw gewogen is en naar ons idee aan de zware kant is... Ik ben benieuwd wat er bij andere bokker op het kenteken staat.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

TICKELS schreef:stefanvi schreef:Dit is een bekend probleem bij die b-rijbewijs vrachtwagentjes. Ze wegen vrijwel altijd meer dan op het kenteken staat en/of hebben vrijwel geen laadvermogen.
Nu moet ik zeggen dat dit wel een extreem geval is overigens.
Zelfs bij splinternieuwe trailers klopt het gewicht vaak niet! Er hebben al een tijd geleden ook artikelen gestaan in de Bit waarin nieuwe trailers getest werden. Daar zaten ook grote verschillen in mbt gewicht wat op je bewijs staat en wat hij echt is.
Zeker als je een trailer met zadelkamer hebt en het is een tweepaards dan zit je krap met je maximaal toelaatbare gewicht.
Om die reden doen wij het zadel en toebehoren altijd in de auto.
Wat voor niemand verkeerd is om een keer te doen is je paard en trailer te wegen, zo sta je nooit voor verrassingen!
cissy schreef:klopt, bij splinternieuwe trailers wordt ook de rubber gietvloer, het schot, de zadelkamer, de trapbescherming, het reservewiel niet meegewogen voor typekeuring. Dus ook niet bij een omgebouwd vrachtwagentje.
Daarnaast moet je ook al je (paarden)spullen en jezelf meerekenen bij je laadvermogen, ook dát is gewicht.

stefanvi schreef:Kom je nu niet meer uit om met B-rijbewijs te mogen rijden of is hij nu net te zwaar voor de trekkende auto?
Anders zie ik geen problemen.
drenthie schreef:Ik heb deze trailer incl zadelkamer. 2 jaar geleden gekocht en op papier is hij 610 kg. Ben na het lezen van deze berichten wel heel erg nieuwsgierig wat hij echt weegt
Citaat:Kun je de trailer niet om laten keuren naar 1600kg?
Citaat:Punt is wel dat dus veel mensen met een 1,5 paards trailer ''overbeladen'' op pad gaan zonder dit te weten. Ik had hier echt geen idee van.... We rijden overigens wel gewoon met de trailer, maar toch wil ik dit nog een keer netjes regelen.