Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
friesiszwart schreef:Ik zou indien je wilt keuren zelf een arts benaderen. In het verleden bij de aankoop van een jonge fries behoorlijk bedot bij de keuring laten meten en ruim 1,5 jaar later zelf 5 cm gekrompen.
ingvdh schreef:wat de DA's voorstellen is leuk, maar ik denk dat er weinig verkopers mee akkoord zullen gaan, er kan van alles in die twee weken gebeuren waar zij geen zicht op hebben, maar ze moeten er wel voor in staan.
Altijd door je eigen DA laten keuren, bijvoorkeur zou ik een paard willen kopen met zo min mogelijk dingen erbij, zodat je die er zelf en naar eigen smaak bij kan kopen, hierbij denk ik aan zadel, hoofstel etc. Zeker bij handelaren krijg je er vaak kwalitatief niet zulk goed spul bij. Ik heb dan liever dat er wat van de prijs afgaat en zelf goede kwaliteit kan kopen.
Zilfstar schreef:Het moeilijkst vind ik om zo 1,2,3 iemand te vinden die ik vertrouw, vanuit mij kijkt en die kennis van paarden heeft. Ik denk dat het dus een keer meerdere paarden kijken wordt (evt op meerdere locaties) dan een keus maken en met iemand een tweede keer langs gaan. Alleen wie? Dat is wel moeilijk hoor.
superwoman schreef:Over die stal, klinkt het mij wel in de oren als en handelsstal hoor

Zilfstar schreef:superwoman schreef:Over die stal, klinkt het mij wel in de oren als en handelsstal hoor
Kun je uitleggen waarom? Hoe kun je het verschil opmerken tussen de echte handelaar (met kans op oplichting etc denk ik dan maar even) en een stalhouderij met eigen fok en evt wat inkoop/verkoop (dus de betere "merkdealer" om het zo maar even te noemen)