Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Alleen was er nog een aanvulling dat de trekhaak van de auto ook gekeurd moet zijn dat hij effectief het gewicht kan trekken wat hij volgens het papier van de auto zou moeten kunnen trekken. (of zoiets)Maya schreef:Ik weet niet hoe het bij 1,5 paards zit, maar weet wel dat je bij een 2-paards gelijk op een MTM van rond de 2000 zit. Dus 1250 lijkt mij gewoon laag om eerlijk te zijn, volgens mij zit je dan meer richting de 1500.
Luckystory schreef:het gaat erom dat de trekhaak bij de auto past en er een typegoedkeuring voor is afgegeven, dit hoor je als zgn grijs inlegvel te hebben en wordt tegenwoordig op je papieren al vermeldt. Je mag dus niet ´zomaar´ een trekhaak onder je auto knopen en er een trailer achter hangen, daarvoor dien je ´aangifte´ te doen van je trekhaak bij dr RDW. Dus een trekhaak voor een Panda (zijn die er wel?) kun je niet onder een dikke Mercedes knopen bijvoorbeeld. En daarbij komt inderdaad ook de kogeldruk om de hoek kijken.Alleen was er nog een aanvulling dat de trekhaak van de auto ook gekeurd moet zijn dat hij effectief het gewicht kan trekken wat hij volgens het papier van de auto zou moeten kunnen trekken. (of zoiets)
Luckystory schreef:Even een update.
De BMW heeft een MTM van 2060kg (leeggewicht 1700)
De trailer heeft een MTM van 1350 kg (leeggewicht 650 kg)
Dat maakt een totaal van 3410 kg, als ik goed kan rekenen?
En de trekhaak is gekeurd en heeft een kogeldruk van 90 kg
Dus volgens mij kan het, of zie ik nog iets over het hoofd?