Hoe je paard snel, maar goed verkopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pilgrim

Hoe je paard snel, maar goed verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 16:48

Graag zou ik tips ontvangen over hoe je snel, maar toch goed, je paardje kunt verkopen. Ik heb zelf mijn pony te koop staan, maar omdat ik het echt heel druk heb met mijn baan staat hij nu helemaal niets te doen. Ik wil hem graag snel, maar toch goed, verkopen.

Weet iemand bijvoorbeeld een goede handelsstal of iets dergelijks waar je je dier voor een goede prijs snel kwijt kunt?
Ik hoef geen reacties in de trant van 'goed huis lijkt me belangrijker als prijs', ik heb hier zo mijn eigen mening over, in het geval van dit paardje.

Dus... tips?
Laatst bijgewerkt door Judje op 16-04-09 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link naar advertentie verwijderd. Deze vraag mag natuurlijk, maar niet om je advertentie nogmaals te promoten. Tevens de titel verduidelijkt.

Ladygiroc

Re: Droompaard Te Koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:52

Even tussendoor..
Wat jij een droompaard vind hoeft een ander dat nog niet te vinden.

Als je snel van je paard afwil om wat voor rede dan ook, moet je een handelaar bellen. Kans dat ie vandaag nog opgehaald wordt. Je zal alleen zelf iets moeten inleveren (qua prijs)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:55

Een handelsstal betaald altijd minder dan een particulier.
Persoonlijk vind ik je pony wat aan de hoge kant wat prijs betrefd.

Pony zonder papier.
Het is een Roan, geen vliegenschimmel trouwens.

Pony heeft zover ik ff vlug heb gelezen, geen wedstrijd ervaring?

Dan praat je toch over een andere prijs vrees is..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:57

Ik zou ook de prijs iets lager doen,dat scheelt een hoop.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:57

ik heb het ook gedaan met mijn vorige paardje.
ik heb via google alle 4 en 5 sterren maneges en handelstallen bekeken en de beste eruit gepikt.
ik heb er 4 gemaild met verhaaltje en foto.
hij is toen vrij vlot opgehaald door een van die stallen.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:59

Je zit qua prijs hoog (crisis speelt ook mee), ik zou het er in iedergeval nooit voor geven. Ik denk als je hem wat realistischer prijst je hem best kwijt kunt raken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:00

Ik vind ook dat je prijs wat aan de hoge kant is. Je kunt altijd een handelsstal bellen, maar ik denk dat als jij deze prijs ervoor wilt hebben, je het stiekem wel kunt vergeten bij een handelsstal.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 17:09

Bedankt voor al jullie symphatieke reacties! Wat is en redelijke prijs (al is dit off-topic) en kunnen jullie misschien adressen geven van wat volgens jullie een goede handelsstal is? Daarnaast is zakken in de prijs altijd mogelijk. Vier maanden langer wachten op de vraagprijs is ook weer vier maanden stalling betalen, dus het komt dan op hetzelfde neer.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 17:10

Trouwens; pony heeft enige wedstrijdervaring. In de dressuur slechts klasse B, in het springen klasse L.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:28

Hoe recent is die ervaring?

Hij heeft niet bar veel gedaan, maar voor kinderpony is wedstrijdervaring wel een grote pre.

Ik zou eerder 1750 proberen incl tuigage.

Echte sportpony's zijn duurder, maar qua type is dit geen echte dressuurpony.
Of hij moet de sterren van de hemel springen, dan zou ie wellicht als springpony door kunnen gaan.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:32

Pony heeft ook zomereczeem zie ik.
Lees daar niets over in de advertentie of heb ik daar overheen gekeken.

Kan het niet zo heel goed zien op de foto, maar zo 'toont' hij wel bij manen en staart

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:36

crossmonster schreef:
Hoe recent is die ervaring?

Hij heeft niet bar veel gedaan, maar voor kinderpony is wedstrijdervaring wel een grote pre.

Ik zou eerder 1750 proberen incl tuigage.

Echte sportpony's zijn duurder, maar qua type is dit geen echte dressuurpony.
Of hij moet de sterren van de hemel springen, dan zou ie wellicht als springpony door kunnen gaan.

Ja, dat klinkt als een prijs voor een snelle verkoop. Of het redelijk is, is een andere vraag. Voor 1.750 EUR koop je nauwelijks een redelijke pony (ben 3 maanden voor iemand op zoek geweest en heb 0 ponies kunnen vinden waar verder niets mee aan de hand was), laat staan met tuig. In de handel geven ze niet meer dan 850 of 900 EUR. Ze zitten helemaal vol en gaan echt niet tegen de 2.000 EUR betalen voor een paard dat misschien wel maanden te eten moet hebben, voordat er een klant voor komt.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 17:38

Nee zeker niet! In de advertentie-topic is daar ook naar gevraagd maar pony is absoluut 100% exceem-vrij. Hij is uberhaupt helemaal gezond!

Die ervaring is tot April 2005. 1750,00 is inderdaad nog een redelijke prijs. Dank je wel voor jullie reacties!

Dat is dus ook een beetje mijn idee. Ik kan wel 2500,00 vragen maar vijf maanden moeten wachten op een koper, maar dan kost het me net zoveel als wanneer ik er nu 1750,00 voor vraag en hij is morgen weg...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:40

Hoe kan het dan dat hij de staart en manen heeft als die van een eczemer? Heeft hij wat anders gehad?

Misschien belangrijk om dat erbij te vermelden, de reden.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:42

april 2005 is wel heel erg lang geleden vind ik....
toch al 4 jaar iig...

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 17:43

Hij heeft geen staart en manen als een paard met exceem? Ik heb de manen altijd heel kort getrokken gehad en de staart is gewoon natuurlijk en groeit gewoon aan, daar doe ik niks aan behalve af en toe bijpunten aan de onderkant. Waar zie jij tekenen van exceem dan?

Ja, inderdaad! Ik maak een typfout. Ik kocht deze pony in April 2007, niet 2005. Tot die tijd liep hij zo'n tien keer per jaar een wedstrijdje.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:52

1ste foto is het net of de bovenkant van de staart afgeschuurd is.
Bij 1 foto is het net of de manenkam bij de schoft ribbelig is.
De eczeem (kenmerken).
Het zijn OF moment opnames, OF gezichtsbedrog.

Foto's zijn er niet duidelijk genoeg voor. Maar snap best dat meerdere mensen het vragen.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 18:22

Er is nog niemand anders geweest die er naar gevraagd heeft. op de eerste foto zwiept hij met z'n staart, ik zie hier geen exceemtaferelen. Bij de manenkam een beetje ribbelig, ach; misschien niet helemaal netjes getrokken? Maar iig geen exceem!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:30

Ok, dan heb ik niets gezegd

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:41

Ten eerste zou ik ook beginnen met flink te zakken in je prijs ;) Ik vind 1750,0 eerlijk gezegd nog erg veel :o Misschien zou je eens nieuwe foto's kunnen maken. Mooi vlechten, net dekje erop, passende ruiter, dit scheelt al enorm in het plaatje. Ik zou dan op meerdere plekken je advertentie zetten (denk ook aan Marktplaats en Sporthorses, ik weet niet of je dit al gedaan hebt...?)

Succes met de verkoop!

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 20:12

Dank voor de tips!

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:15

Kijk in je omgeving of er mensen zijn die interesse hebben, zakken in de prijs is ook een optie, goed adverteren op diverse online adverteer mogelijkheden, misschien bij de plaatselijke pensionstallen/maneges een advertentie plaatsen en wat je ook kunt doen is advertenties afspeuren naar mensen die op zoek zijn naar een paard, deze kun je ook vinden op marktplaats maar ook op bokt.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:56

Als je op marktplaats e.d. je advertentie plaatst zou ik de informatie ook wat beknopter neer zetten. Het is nu echt een vreselijke lap tekst waar ik persoonlijk overheen scroll omdat het niet makkelijk leest.

Maak wat meer alinea's en vertel niet echt ALLES wat in je hoofd opkomt. Natuurlijk wil je graag dat mensen een goed beeld krijgen, maar er is op deze manier heel lastig de juiste informatie uit je tekst te halen. Gewoon een duidelijke opsomming van naam, leeftijd, kleur, evt. ras/papier en wat nog meer belangrijk is. Daarna kan je in een klein stukje wat meer vertellen over het karakter van het paardje en wat ie allemaal kan, maar hou het eenvoudig. Als mensen meer willen weten PB-en ze wel.

Hoop dat je er wat aan hebt :)
Succes met de verkoop, hij ziet er in ieder geval leuk uit :j

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 22:01

Dank voor de tips. Tsja; die lap tekst... ik zat al te twijfelen, maar wilde het inderdaad zo compleet mogelijk maken! Ik zal er eens wat aan sleutelen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:41

Naam
Ras
Leeftijd
Kleur
Stokmaat
Gezondheid
Ouders
Sport

Stukje over karakter, wat wil je wel in nieuwe eigenaars, wat niet?