Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Prinsjuh schreef:Beste,
Mijn paard (15 jaar) is zeer moeilijk te vervoeren met een trailer. De trailer is onlangs nagekeken en ook mijn pony heeft er geen problemen mee.
Wat ze doet is wanneer we een bocht nemen (zelfs soms op het rechte stuk) zich tegen het middenschot aangooien. Van plaats veranderen helpt niet, dat hebben we al tweemaal gedaan maar elke keer weer gooit ze zich aan tegen het middenschot waarbij ze met haar been tegen de zijkant steunt maar ook op haar ander trapt, want elke keer trapt ze haar ijzer af.
Het vreemde is, dat wanneer we ze kochten (bijna 2 jaar geleden) er zich geen enkel probleem voor deed. Opeens is dat licht begonnen, wat evalueerde. Toen hebben we met een soort paardenfluisteraar contact opgenomen, die gaf ons "oefeningen" mee, dat verbeterde tot wanneer het weer stopte. Een halfjaar was dat goed toen het weer begon. Terug deden we "oefeningen" maar dat hielp niet tot amper.
Vb:
Deze keer stond ze rechts, de hoefsmid was maandag geweest (nieuwe ijzers op), op de heenreis woensdag had ze haar ijzer al wat losgetrapt en dat is vrijdag weer vastgezet.
Afgelopen zaterdag hadden we de terugreis van 2u, waarbij ik wel het deken had afgelaten wegens de warmte, een staartbandage, onderlappen met bandages en springschoenen omgedaan en vooraan gewone transportbeschermers. Opnieuw was ze druk. Toen ze er af kwam had ze een grote schaafwond (onder de sprong) aan haar rechterbeen, verschillende wondjes op haar lichaam van tegen het middenschot aan te leunen, opnieuw haar linkerijzer afgetrapt en een grote kale plek op haar staartwortel. Ze duwt,schuurt dus alle bescherming van haar af.
Als jullie dit al meegemaakt hebben of van gehoord hebben en een oplossing weten of suggesties hebben,dan hoor ik het graag. Want ik zou als ik op wedstrijd kom graag een heel paard hebben. Dus alstubieft weet het me te zeggen.
Alvast bedankt.
Janey
P.S. Mag ook via pb gereageerd worden.
).