Mentrailer, wat voor eisen aan auto?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Mentrailer, wat voor eisen aan auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 22:27

Hallo allemaal,

Ik wil graag volgend jaar een nieuwe auto en trailer gaan aanschaffen, en zou hier graag alvast wat advies over willen hebben.

Het liefst zou ik straks een mentrailer aan schaffen, 1,5 of 2 paards. Nu heb ik in een oude bit gelezen dat dit heel veel kogeldruk met zich meebrengt, en je daarom een hele zware auto er voor nodig hebt. Daarom dus mijn vraag, waar moet zo'n auto dan aan voldoen?

Ook andere tips zijn van harte welkom, zit zelf ook te denken aan een bus waar mijn kar in zou kunnen, maar is dit gemakkelijk te vinden? Ik rijd met een concourswagen, die past vast wel snel, echter is mijn lamoen best lang en denk dat dit al snel niet zal passen in een auto. (hoe werkt dit trouwens bij een mentrailer?)

TurboTinker

Re: Mentrailer, wat voor eisen aan auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:29

Je lamoen kun je loshalen,je ziet ze vaak voorop de trailer bevestigd zitten.

Wat ik vanmorgen zag, was iemand met een licht concourswagentje, die aan de achterklep van de trailer bevestigd zat, geen idee hoe dat verder zit. maar wellicht is dat ook een optie?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 22:36

Moet zowiezo zelf een andere auto kopen aangezien degene die ik nu heb geen trekhaak heeft. Wat je noemt is zeker iets wat ik ga nakijken of dit mogelijk is.
maar wil toch wel graag weten wat de eisen zijn voor een mentrailer, zodat ik hier nu al rekening mee zou kunnen houden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:37

Daar kan ik je helaas niet verder bij helpen. Ik wens je er veel succes bij :j

-edit- misschien weten ze er meer van op het men gedeelte?

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:48

Ons is verteld dat je heel goed op het bouwjaar moet letten als je een bus wil aanschrafen.

Als je er eentje koopt na de 5de maand van 2005 kun je nog een pittige belasting aanslag verwachten.
Met andere woorden bpm.

Koop je hem van voor die tijd heb je daar geen last van.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:19

Hoi,

Wij rijden sinds kort met een semi-verhoogde bus waar de menwagen in gaat.
Nu hebben wij wel een nieuwe bus gekocht (oude kwam niet meer door de keuring :D ), maar ook 2e-hands zijn ze wel te vinden hoor.

Let wel op dat je een bus neemt die voldoende ruimte heeft tussen de wielkasten, zodat je wagentje er in past.

Wij hebben nu een Ford Transit, enkele cabine en semi-verhoogd. Hier past mijn marathonwagen (spoorbreedte 1.26m) makkelijk in.

Eerder hebben we ook nagedacht over een koetstrailer, maar wij vonden de ruimte die dat ding in zou nemen tijdens stalling, bezwaarlijk. Het zijn dan best grote trailers namelijk. Op de club rijden wel 2 mensen met zo'n trailer, maar zij hebben er een zware auto voor. Hoe het precies met kogeldruk zit weet ik niet, maar ik neem aan dat de huidige koetstrailers goed zijn gebalanceerd zodat niet het hele gewicht op de trekhaak rust.
En tja, toen we toch een nieuwe auto moesten kopen.... was de keuze snel gemaakt!

Ohja, wij moeten ook gewoon het lamoen van de wagen afhalen. Weinig werk trouwens. Wil je het er op laten zitten, dan zul je toch een maximaal verhoogde bus moeten hebben.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:05

vriendin van mij heeft een 2 paards koetstrailer met uitschuifbaar wielrek, dit laatste is erg handig maar je moet ook rekening houden met je draaicirkel, de kans dat je rek de bumper van de auto raakt is vrij groot kwamen ze achter ;)
Lamoen staken ze gewoon omhoog en vastgemaakt aan de koets ging dat prima. Trailer is wat lastiger te parkeren op stal en neemt behoorlijk ruimte in. Ze rijden met een zware ford transit.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:13

Je ziet nog weleens dat ze de koets op een pick-up zetten. Een nissan bijv.
Trailer erachter en gaan!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:43

Inderdaad, ik ken ook iemand die er eentje heeft en die heeft er een Rexton voor zitten, die kan het makkelijk trekken. Weet verder geen info over die auto, dan zul je even op internet moeten kijken.

qamez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:50

Dat ligt erg aan de trailer die je wilt precies.. je moet goed kijken wat het laadvermogen is en wat het gewicht is en op basis van die gegevens een auto zoeken.