Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Neem dan wel in het koopcontract mee dat je de pony in goede gezondheid hebt afgegeven.
handig joh, contracten. PhiaBink schreef:Een proefperiode vind ik echt onzin. Een paard is in zijn oude vertrouwe omgeving hoe hij is. Gaat hij ineens naar een andere stal, dan heeft het paard tijd nodig om te wennen aan alles.
Ik zou voorstellen dat ze een paar weken zo vaak mogen komen als ze willen. Het paard is dan hoe hij echt is en je kan het in de gate houden. Verhuizen is een hele verandering voor een paard. De ene kan er goed tegen en de andere kan zich ontpoppen in een levensgevaarlijk monster.
Shetjjesz schreef:met het contract wat jij opstelt moet je ook de kosten van de DA ect. splitsen ik zou dan ieder de helft betalen ten eerste want jij bent nog de eigenaar en ten 2e zo voor kom je ook sneller mis verstanden en zeker als ze een DA ofzo willen waarschuwen ze ook met jou eerst moeten praten
dit is wat ik ongeveer zo doen is mij mening wel
MarChak schreef:Misschien kun je een voorbeeldcontract krijgen via vereniging eigen paard?
- dat die mensen ook een WA verzekering afsluiten voor als de pony ergens schade aanbrengt, dat jij niet de klos bent
- dat stalling, voeding, DA, etc in de proefperiode voor hun rekening zijn
- gaan zadel, hoofdstel etc. ook mee? dan daar ook afspraken over op papier zetten
Liezel1 schreef:Dat heeft niet zoveel zin. Paard blijft eigendom van de TS en dus is zij verantwoordelijk voor de schade die het paard maakt. Een WA verzekering is een verzekering voor schade aan derden, maar het dier moet wél in het bezit van de verzekerde zijn. De WA van de potentiele kopers zal dus niets uitkeren maar wijzen naar de verantwoordelijkheid van de TS.