Mijn pony, Omar, wil alleen niet meer op de trailer, en ik weet niet meer wat te doen...
We gaan altijd met 2paarden op wedstrijd, de pony van mn zus en die van mij. Ook gaan we samen op les. Alleen sinds een paar week heb ik 2keer in de week les, en omdat mn zus dan moet werken, gaat zij dus niet mee met haar pony. Mijn pony moet dan dus alleen op de trailer staan.
Hij liep er altijd netjes in als hij alleen moest, soms niet direct, maar na max. 3keer stond hij er netjes in. Wel schopt hij dan veel, ook onderweg ga je heen en weer, en hij hinnikt heel veel, dit doet hij ook als ik met wedstrijd in de andere bak moet om mn proef te rijden, hij houdt dus gewoon niet van alleen zijn...
Maar na een paar keer wou hij opeens niet meer, hij begon te steigeren als hij er in de buurt kwam. Maar daarna hadden we uitgevonden dat we gewoon wat sneller moesten zijn, dus mn moeder stond dan al klaar bij de trailer die we dan naast de schuur hadden gezet, dus uit de schuur liep ik direct op de trailer, en hij stond er in voordat hij dat door had.
Maar helaas, hij heeft ons door gekregen... En wat we ook doen, we krijgen hem er niet meer in...
En we weten niet meer wat we moeten doen...
Hij gaat ook helemaal trillen soms. Vaak steigeren, en soms opeens weg proberen te racen, waarbij hij soms ook wel over mij (en/of diegene die naast de trailer staat) heen wil lopen, hij heeft gewoon geen ontzag meer voor je... Een sommigen zeggen wel: zweep erbij, iets over zijn hoofd, en dat soort dingen. Maar bij Omar moet je dat beslist niet doen...
Als hij al een zweep ziet begint hij al weer te trillen en wil alleen maar zien waar die is, en er ook keihard voor weg racen. Iets over zn hoofd of zo iets dergelijks weet ik zeker dat ik dat niet moet doen. Hij is een grote stress kip, die dan niet snel weer je vertrouwen heeft, en hij is gewoon heel snel in de stress...
Als de pony van mn zus er op staat wil hij er trouwens het liefst er op racen (waarbij hij soms bijna over mij heen vliegt
).De pony van mn zus gaat binnenkort weg, en omdat haar nieuwe paard nog niet lang klaar is voor wedstrijd moet hij dus alleen mee op wedstrijd.
Omdat we met de les waar ik alleen heen ga hem er dus ook niet opkrijgen nemen we nu maar aldoor haar pony maar gewoon mee, maar als deze weg is kan dit dus niet meer.
Dus we moeten gewoon een oplossing vinden
anders kan ik niet meer op wedstrijd en naar les
En we weten niet meer wat we nog kunnen doen, dus ik hoop dat jullie een idee hebben!
alleen wil mn vader er geen shet bij...