Omdat wij van de zomer misschien gras over zouden kunnen hebben (nog NIET zeker) zouden wij misschien een paard van iemand anders erbij kunnen zetten. Maar wat is nu een redelijke prijs:
- Gras genoeg met goede omheining - 2x daags toezicht - aan doodlopende weg - schuilstal - geen bak - bos op nog geen 500 meter lopen, kan eventueel ook binnendoor zodat je gelijk in het bos zit - geen leidingwater of elektriciteit (water komt dus uit grote sloot zegmaar) - er staan 2 shetlandmerrietjes bij en schapen
wat zou je hier voor over hebben als je weiland zou zoeken voor een ponytje ?
De prijs is sterk afhankelijk van de omgeving waar je zit. Zit je in een gebied waar de grond niet heel duur is, zou ik zeggen rond 50 euro. zit je in een duurder gebied dan kan je er ook wel rond de 80 euro voor vragen.
Ik denk zeker dat het te maken heeft met de prijs van de grond in jullie omgeving. Als dit echt is wat de eigenaar van de pony die bij jou in pension gaat zoekt en dit wordt bij jullie in de buurt verder weinig aangeboden, dan zou je er meer voor kunnen vragen dan wanneer er voor haar meedere mogelijkheden zijn en de grond goedkoper is.
Ik neem aan dat het (eventueel) voeren en mesten van het land voor haar gedaan wordt?
iMyrable
Geplaatst: 01-04-09 07:19
50-80 euro. Ligt aan de prijs van de grond in de omgeving.
In de omgeving waar jij woont is, zou ik idd niet veel meer dan ongeveer 50-60 euro uitgeven. Voor een afgesloten natuurgebied betaal ik 75 euro en dan ben ik er zeker van dat er niemand anders bij kan komen. Dat is overigens ook in onze omgeving.
Wij hebben dat ook gedaan en vroegen 50 euro ervoor. Dat lijkt me een nette prijs. Bij ons hadden ze er ook nog een verlichte rijbak en stromend water bij. En ook constante toezicht.
Goldenflower
Geplaatst: 01-04-09 14:24
Je hebt geen stroom en water en geen rijbak. Dus zou ik niet meer dan 75 euro voor willen betalen.
als je puur voor de weidegang met schuilstal en water gaat , dan zou ik zeggen een 60 euro ik stond een paar dorpen verderop voor 90 euro inc ruwvoer(hooi) en simpele buitenbak
Net zoals de andere... zo tussen 50 en 80 euro. Als er veel van dit soort weitjes in je buurt zitten dan is de prijs natuurlijk lager..
mirgino
Geplaatst: 01-04-09 21:39
wij betalen 100 euro voor een grote wei met waterbakken verder geen luxe de eigenaresse met haar paard en wij de 3 pensionklanten en 2 paarden en 1 ezel van de landeigenaar op zo`n 4 hectare vanaf mei tot sept /okt zolang het weer het toelaat
en dat is minder dan de helft van het stalgeld,en wij zijn allemaal buitenrijders en hebben geen bak nodig wil je in de bak dan is deze bij stal zo`n 3,5 km verderop
Foofur
Geplaatst: 03-04-09 21:48
Beetje afhankelijk van vraag en aanbod in jouw regio. Ik zou er maximaal 75 euro/ maand voor over hebben.