Wat zouden jullie doen? (Paard komt niet meer buiten)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

michellepiet

Wat zouden jullie doen? (Paard komt niet meer buiten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 20:18

Hoihoi

Ik 4 maanden geleden een ongeluk gehad en kan/mag nu niet zo veel .
Dus toen heeft de manege eigenaar voorgesteld om mijn paard buiten te zetten tot ik weer naar stal mag/kan .maar nu zag ik gisteren dat ze van het bord af is en dus niet meer buiten wordt gezet .de staleigenaar zei dat hij dat niet meer doet omdat iemand hem nu toch komt rijden . maar dat meisje komt allen om te rijden omdat ze zelf ook niet zo veel tijd heeft . dus nu staat ze van maandag tot vrijdag 24 uur per dag op stal behalve die 4 uur die dat meisje haar rijd .
wat zouden jullie doen ?
ik vindt het zo sneu dat ik er zelfs over na heb gedacht om haar te verkopen .
Laatst bijgewerkt door Judje op 01-04-09 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Wiesje

Re: wat zouden jullie doen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:46

Zoek een plekje waar jouw paard op de wei kan lopen, liefst 24u-dag met andere paarden.
Jeetje zeg, 24uur opgesloten in een hokkie zitten wordt niemand gelukkiger van.

Als je dat te omslachtig is vraag je de manege-eigenaar om je paard toch gewoon buiten te zetten. Ook al komt er iemand rijden. Dat is toch geen excuus om je paard maar niet meer de wei op te doen.

Maris_Janna

Re: wat zouden jullie doen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:28

Als ik jou was zou ik nog een keer met de manege eigenaar gaan praten, en hem vragen als nog je paard buiten tezetten.
Ik vind dit geen excuus om jou paard binnen telaten staan, ook al zou je paard iedere dag gereden worden dan nog vind ik niet dat je paard de rest van de dag binnen moet staan.

Of zoek (tijdelijk) een ander plekje voor je paard waar je paard gewoon lekker elke dag buiten komt misschien straks wel 24/7 aangezien t mooie weer er aan komt.
Verkopen lijkt me laatste optie zijn genoeg manege's / pension stallen waar ze weidegang bieden en waar je paard ook daadwerkelijk elke dag buiten komt of ze nou wel of niet gereden wordt die dag!

cissy

Re: Wat zouden jullie doen? (Paard komt niet meer buiten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:26

inderdaad, gewoon weer op het bord laten zetten en anders een ander plekje zoeken voor je paard, van maandag tot vrijdag op stal laten staan is dierenmishandeling!

sabinehagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:36

ja ik ben het met de rest eens.
het is niet eerlijk dat jou paard de hele dag binnen moet staan.
ga gewoon eens met die manege eigenaar praten en vertel dat je vind dat ze anders te veel op stal staat.
1 paard meer of minder naar de wei brengen is toch ook niet zoveel moeite extra

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:38

Ik zou ook een plekje zoeken waar ze lekker buiten komt. Bij een boertje ofzo! En als je wel weer kan rijden kan je haar altijd weer ergens zetten waar een bak is, maar manege ben ik zelf nooit gek op.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:39

Het is raar dat je een afspraak maakt met de staleigenaar en dat daar dan aan gesjoemeld wordt.

Op de eerste plaats vind ik het vreemd dat er een meisje op jouw paard komt rijden (mits je daar zelf toestemming voor gegeven hebt..) en op de tweede plaats dat je er als eigenaar niet op kunt vertrouwen dat ze doen wat je vraagt.

Inderdaad vragen of ze haar afspraak na wil komen en anders lijkt de beste optie me een andere stal zoeken!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:40

of je zoekt een extra verzorger, of iemand anders van stal, die je paard buiten zet?
op zich zou je paard nu ook wel 24/7 buiten kunnen blijven, hij krijgt zo te lezen verder weinig beweging nu?

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:29

Simpel, wat een gedeelte hierboven ook al zegt.. een andere plek zoeken waar je paard wel buiten en binnen wordt gezet..

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:09

idd, raar dat zoiets zonder overleg gebeurd.. ik had het niet geaccepteert als mijn paard niet meer buiten kwam en zeker als het zo zou gaan.... je betaald toch niet voor niets stalgeld??

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:36

Heel raar dat zomaar voor jou besloten wordt dat ie niet meer naar buiten hoeft..
En zoals boven al genoemd.. een andere stal met lekkere paddocks of weiland zoeken.
Met mooie weer voor de boeg zou je ook kunnen denken aan een weiland voor komende maanden waar je paardje lekker 24 u per dag buiten kan staan..

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:39

Ik zou een plekje zoeken waar je paard lekker buiten kan staan. Of een stalgenoot vragen om je paard even buiten te zetten. En niet meteen verkopen.. of je moet niet meer verder willen gaan in de paarden als je weer opgeknapt bent.

In ieder geval sterkte en succes met je herstel :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:21

Inderdaad even rustig gaan praten met de staleigenaar over de mogelijkheden die er zijn, en dat jij toch erg graag wilt dat je paard elke dag buiten komt, en hoe dat te regelen zou zijn...

Mochten jullie er echt niet uitkomen, kun je altijd nog naar een andere plek op zoek gaan...

succes!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:23

Weg wezen daar. Als een stalhouder zo over welzijn van paarden denkt zou ik er niet willen staan.

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:50

Huh? Die eigenaar heeft even geregeld dat er af en toe iemand op je paard komt rijden en zet hem daarom niet meer buiten, ondanks dat dat niet de afspraak was? Misschien kan je het verhaal nog een beetje verder toelichten want dit klinkt wel vreemd...

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:59

Ik zie het verband tussen de weide in en wel of niet rijden niet. Een paard hoort sowieso de weide in te gaan, ongeacht of hij gereden wordt.

Erg vreemd dat die staleigenaar zelf besloten heeft dat je paard niet meer naar buiten hoeft, zonder met jou te overleggen. Persoonlijk vind ik dat echt niet kunnen. En verder heeft die staleigenaar in mijn ogen dan erg weinig verstand van fatsoenlijk paardenhouden.

Ik zou het er eens goed met hem over hebben (duidelijk, maar toch enigszins vriendelijk), en als hij daar niet naar luistert zou ik persoonlijk een ander stal gaan zoeken.

Maar goed, dit is mijn mening. Succes met een oplossing zoeken.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:07

@michellepiet: verwacht je zelf nog een spoedig herstel van je ongeluk?
Zo niet, dan zou ik er zelf voor kiezen om OF het paard te verkopen OF (als je geen bijrijder kunt vinden die echt veel met haar bezig is) een andere stal zoeken.
Voor mijn part bij een boer of particulier waar ze veel weidegang hebben.

Het is klinkklare onzin om een paard niet meer op wei te zetten, als ie een paar uurtjes in de week maar bereden wordt. Zelfs als ze elke dag bereden worden, horen ze nog de wei op te kunnen.

michellepiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 19:57

nee ik heb zelf iemand geregelt omdat ik wilden dat ze toch werd gereden .
maar omdat nu de veulens zijn geboren zet hij de mijne niet meer buiten omdat hij dat te veel gedoe vind omdat ze niet langs de veulens kan staan .
maar ik heb er vandaag met het meisje die haar nu rijd overgehad dat ik iets anders ga zoeken omdat ik haar buiten wil hebben . dus we gaan nu samen iets anders zoeken maar weet nog niet of ik haar 24/7 op de wei zet of dat ze naar een andere pensionstal gaat .
licht er aan hoelang ze haar wil blijven rijden want ik kan zelf nog zeker een jaar niet rijden .bedank voor jullie meedenken en tips

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:43

Succes met zoeken naar een fijne plek voor je paard, en heel veel sterkte voor jezelf toegewenst!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:46

@michellepiet, goede oplossing, ik bedoel.. als het voor even is..oke.. maar het gaat nog wel even duren lees ik nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:49

Voor mij altijd DE reden geweest om een andere plek voor mijn paard te zoeken.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 12:53

Ik zou zeggen: zoek een lekker plekje voor de zomermaanden op de wei, dat kost je ook niet zo erg veel. Dan heb je een half jaar om te bedenken wat en hoe je het wilt.
Maar binnen laten staan zoals nu gebeurd, helemaal slecht.