Trailer huren bij particulier.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Trailer huren bij particulier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 17:30

Joehoe lieve bokkers!

Ik krijg van een hele lieve mede bokker de mogelijkheid om haar trailer te huren, maar
ik vroeg me af hoe dat precies zit met de verzekering enzo? Zij heeft haar trailer
niet verzekerd.
We zouden de trailer met onze eigen auto rijden, en mijn vader heeft zijn trailer-rijbewijs.

Stel dat mijn pony een gat in haar trailer schopt, hoe zit dat dan met de kosten etc.?
En we gaan nog een huur-contractje opstellen, wat raden jullie aan om daar in te zetten?

Liefs,
Marije

stefanvi

Re: Trailer huren bij particulier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:26

De trailer valt automatisch onder de autoverzekering, echter is dit alleen de schade die jij met de trailer aan derden (auto's / objecten) veroorzaakt.

Wanneer jouw paard de trailer vernield, is dit een ander verhaal en hiervoor zal een aparte verzekering moeten zijn afgesloten.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 20:14

stefanvi schreef:
De trailer valt automatisch onder de autoverzekering, echter is dit alleen de schade die jij met de trailer aan derden (auto's / objecten) veroorzaakt.

Wanneer jouw paard de trailer vernield, is dit een ander verhaal en hiervoor zal een aparte verzekering moeten zijn afgesloten.

En dat zouden wij kunnen doen?

Alagone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:17

Je kan dit bij je verzekerings agent doen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:23

dat extra verzekeren kun je alleen voor je eigen trailer doen, niet voor de trailer van een ander.
Je zult gewoon goed moeten afspreken dat jij dan de schade aan de trailer betaald, maar het kan ook zijn dat de trailer misschien slecht is onderhouden en dat het niet jouw schuld is.......

Of je spreekt af dat de eigenaar een all risk verzekering afsluit en jij de premie daarvoor betaald in ruil voor het lenen. Let wel de verzekering doet heel moeilijk als blijkt dat je betaald voor het lenen van de trailer.