Paard op proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loveSaros

Paard op proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 21:32

Hallo,

Ik vroeg mij het volgende af:
Is het gebruikelijk om een paard op proef te nemen, voordat je het paard werkelijk koopt?
Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes,
Laura

KarinvdM

Re: Paard op proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:33

Nee, dat vind ik niet gebruikelijk. Ik vraag nooit een paard op proef en ik zou ook nooit een paard op proef aan iemand mee geven. :n

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:35

Het komt wel voor, maar lang niet iedereen wil dit. Ik zou het als verkopende partij nooit doen. Een paar keer bij mij thuis proef komen rijden is prima, maar ik geef het paard niet op proef mee. Dan heb je er als eigenaar geen toezicht op en dat is mij te link. Er gaat dus geen paard de dam af voor er betaald is.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:37

Gebeurt wel vaker hoor. De 1 doet het wel de ander niet. Een vriendin van mij mocht ook haar nieuw aangekochte paard op proef meenemen. Is niet heel raar hoor !! Kan ook zijn dat mensen zeggen prima maar dan kom je maar hierheen paard gaat niet weg voordat de koop rond is

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:37

de verkoopster van mijn paard stond er juist op dat ik 2 weken op proef nam, ze wilde zeker weten dat het goed klikte met mij en het paard. dat was gelukkig zo. Ik vond het een fijne regeling, en heb ook wel begrip voor de verkoopster, dat ze zeker wilde weten dat het paard goed terecht kwam.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:38

Ik ben heel blij dat ik mijn paard op proef meegegeven heb. Ze is daar drie dagen geweest, maar heeft drie dagen niet gegeten, niet gedronken, heeft gestampt, gebokt, geprotesteerd op alles waar ze op kon protesteren. Mijn paard was niet de makkelijkste, maar stampen?bokken? Blijkbaar draaide ze zich zelfs met haar kont naar de deur als ze daar aankwamen... Hun conclusie: rotpaard. Mijn conclusie: ongelukkig paard. Heel veel chance dat dat dus eerst een proefperiode was, voordat ze haar daadwerkelijk zouden kopen.

Ze is ondertussen verkocht, zet bij die mensen geen stapje verkeerd, eet en drinkt braaf vanaf dag één, was haar eerste wedstrijd vierde,... mensen zijn er dolgelukkig mee.

Het kan dus ook zijn voordelen hebben

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 10:07

Bedankt voor jullie reacties :) .

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:09

het gebeurt, maar ik zou het nooit doen, je zou van mij wel op stal een weekje ofzo kunnen komen rijden. Je weet nooit hoe je je paard terug krijgt...

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:36

Ik heb mn paard 1 week op proef gehad, hij is wel bij de vorige eigenaar op stal blijven staan. Ik die week kon ik hem beschouwen als mn eigen paard en alles er mee doen, rijden, wandelen, longeren, uitrijden en lessen nemen..
Beide partyen konden zo zien of het klikte of niet..

Daarna de afspraak gemaakt en op papier gezet dat als het niet klikte op mn eigen stal ik het paard terug kon brengen..

:D Dit hoefde gelukkig niet!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:41

Ik heb, toen ik mijn paard moest verkopen, ook een proefperiode met de nieuwe eigenaren afgesproken. Van hun kant uit begreep ik de behoefte om een proefperiode, van mijn kant uit voelde dat ook goed. Ik wilde graag een goed tehuis voor mijn paard, en doordat ik nu de proefperiode kon aanzien of het klikte, voelde dat wel erg prettig. Inmiddels zijn ze al een tijd heel gelukkig met hem. Uiteraard hoop ik, dat als ze hem ooit willen verkopen, dat ik dan de eerste keus van terug kopen zou hebben, maar goed, dat staat natuurlijk niet op papier. Hun paard, hun regels... Maar die proefperiode beviel mij in ieder geval erg goed, en hun ook.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:50

Ik heb mijn pony ook verkocht met een proefperiode van 4 weken. Pony is betaald en met de kopers mee gegaan papieren heb ik gehouden en geld niet gelijk opgemaakt :D Wel heb ik die mensen een contract laten tekenen met dingen zoals niet klikken, kreupel zijn of verborgen gebreken men zou de pony bij hun laten keuren. na 4 weken kreeg ik een tel van hun dat pony bleef en heb ik de papieren opgestuurd aangetekend.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:12

Wij hebben onze pony ook een maand op proef gehad en dat was heel fijn. Zo hadden we rustig de tijd om uit te vinden of het voor onze dochter een fijne pony was.
In die tijd hebben we haar ook laten keuren ( met toestemming van de eigenaar) en konden zo rustig een beslissing nemen.