Hoi, vanavond ga ik voor de 7e dag achtereen met mijn paard in de trailer weg. Doen jullie dat ook wel eens zo vaak achter elkaar of is dit niet wenselijk? Ik ben het zelf al een beetje beu (helaas) maar vraag me af wat mijn paard ervan vindt? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Het ligt er maar net aan denk ik, wát je gaat doen, hoe lang je paard in de trailer moet staan etc.
Die van mij gaat gemiddeld 2 keer per week in de trailer voor een rit van plm 20 minuten. Ze loopt er altijd heel makkelijk, zonder problemen op. Denk dus dat ze het niet zo'n probleem vindt. Eens in de zoveel tijd staat ze qua reistijd, als ik naar een cross of training ga, langer op de trailer.
friesiszwart
Ik ga ook zeer regelmatig (3x per week) met mijn paard en trailer weg, 2x voor een bosrit en 1x rijles. Een paard geeft er naar mijn idee niet om om op de trailer mee te gaan. Maar je moet het wel leuk houden voor je paard. Alleen de trailer op voor naar de DA zou geen enkel paard willen.
Op zich hoeft het geen probleem te zijn, als de ritten maar goed verlopen (niet wild rijden ofzo) en niet te lang zijn.
Ongeveer 8 jaar geleden zijn we met mijn merrie ook meer dan een week elke dag naar de DA gereden (dekseizoen), maar die had daar helemaal geen problemen mee. Rende de trailer in, net zo makkelijk er weer uit, vond de DA helemaal te gek ("Geweeeldig, al die mensen die aan je zitten"), en dat ging zo dus een heel aantal dagen achter elkaar.
En nog steeds gaat ze graag mee, of het nu naar een ander bos, hoefsmid, DA of wat dan ook is.
Pieder
Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-09 18:42
Ik doe ook leuke dingen met 'r hoor, het is alleen dat de bak waar ik normaal rijd niet beschikbar is op het moment. Het zijn ritjes van plm. 20 minuten en inderdaad gewoon rustig, geen gejakker. Het varieert van dressuur tot springtraining en een grote buitenrit + cross dus aan de variatie zal het niet liggen. Bedankt voor jullie reacties, waarschijnlijk baal ik er harder van dan mijn paard (misschien ben ik wel heel verwend dat ik normaal thuis kan opstappen en binnen 3 minuten bij de rijbak ben). Heb besloten vanavond lekker te niksen, beentjes hoog voor de haard en een lekker glas wijn Heb er nu al zin in!!
Peb_mir
Geplaatst: 26-03-09 18:44
ik zou et niet doen of je zou al tussen stops moeten regelen waar ze even op wei kan maar jha ligt eraan als het hoge wedstrijden zijn zou ik et wel doen
Pieder
Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-09 20:40
@Peb_mir: Huh? Lees eerst de posts even goed voor je regaeert!!
Dinopino
Geplaatst: 26-03-09 20:45
Ach pieder volgens mij hou je vanavond gewoon op de bank een tussenstop
Als je paard lekker rustig op de trailer staat en en altijd zo in loopt lijkt mij het geen probleem! Maar als je paard wat moeilijker word zou ik er wel over nadenken!
Maar heeft jou paard nou nooit 1 dagje rust dan?
Pieder
Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-09 23:21
Ja, tuurlijk wel! het is alleen dat ik de afgelopen week geen gebruik kon maken van de bak vandaar dat ik 7 dagen aaneen met de trailer weg "moest" . Uiteindelijk zijn het er 6 geworden ! Normaliter rijd ik haar 5 dagen per week met de nodige afwisseling (zie mijn vorige posts). Ze krijgt haar rust zeker en elke dag volop weidegang van 6.00 tot een uur of 17.00 met vrienden en vriendinnen.
offtopic berichten verwijderd. Kom je een sprokkelaar tegen, druk dan even op de TeM knop maar ga er niet in het topic met elkaar offtopic over doorpraten
ik vind de hele week wel mee vallen hoor mijn paard staat minimaal 5 keer per week op de trailer om bij de bak te komen. en als het even mee zit gaan we elke dag. vaak is het dresuuren of springen maar ook gaan we wel eens verder van huis dan lekker buitenrijden enzo. paard heeft er geen problemen mee dus dan ik ook niet. als ze maar wat te knabbelen heeft vind ze alles wel best