Verzekeren tweedehands zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Verzekeren tweedehands zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 14:34

Aangezien mijn stalkast al eens is opengebroken en ik sinds een aantal maanden een ander zadel heb, wil ik toch eens gaan kijken of ik deze niet kan verzekeren tegen diefstal. Zodat ik hem toch op stal kan alte liggen (een westernzadel op de brommer is zoveel gedoe, dat ik eigenlijk nog maar amper met het zadel rijd).
Nu vraag ik me af hoe je een tweedehands zadel goed kunt verzekeren, je zit natuurlijk met de aankoopwaarde / nieuwwaarde. Stel dat mijn zadel meegenomen wordt, ik kan voor het bedrag waarvoor ik het tweedehands gekocht heb, geen nieuw zelfde soort zadel kopen.
Kun je je zadel gewoon verzekeren n.a.v. de nieuwwaarde of zit je aan het aankoopbedrag vast? Moet je aankoopbonnen overleggen aan je verzekering?
Als iemand mij hiermee kan helpen, heel graag!

Nadia
Oppermuts
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:27

Kim, ik heb mijn zadel (ook 2e hands gekocht, zonder aankoopbon) bij laten schrijven op de polis van m'n inboedelverzekering. Het is tenslotte m'n eigendom, maar ligt niet thuis. Zij stelden wel een aantal eisen, maar daar voldoe ik aan, dus het was geen probleem. Bij het kopen heb ik het zadel laten 'taxeren' bij de zadelmaker en hij is verzekerd voor dat bedrag. Dat staat allemaal op m'n polisblad vermeld en ik hoef geen extra premie te betalen. Voor het verzekerde bedrag kan ik geen nieuw zelfde zadel kopen, maar wel een goede 2e hands...dus gelijkwaardig met wat ik nu heb.

Voor meer info, pb of msn kan allebei :D

garny95

Re: Verzekeren tweedehands zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:39

mooi tip nadiaaa , ik ga die van mij ook bijschrijven dus

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:23

en laat je zadel chippen. Ze noemen het anders maar ik weet niet hoe. Het is hetzelfde idee dat je je fiets kan laten graveren, ze geven je zadel een nummer/code die aan jou gekopeld wordt als je zadel dan gestolen wordt kunnen ze het zadel weer terug koppelen naar jou.

Maar om heel eerlijk te zijn, wordt dit neit gecontroleerd en worden er volgens mij ook niet zo heel veel zadels terug gevonden. Maar dat laatste weet ik niet zeker.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 11:43

Klopt, heb ik ook al over gelezen. En zodra het zadel de grens over is, valt het niet meer te traceren. Dus of het echt veel nut heeft... denk het niet.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:59

Als je zadel niet is onder te brengen bij de inboedel, kan je goedkoop verzekeren bij verzekeruzelf.nl

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:17

Valt een zadel niet standaard onder de inboedelverzekering mits aan de voorwaarden voldaan? Uiteraard moet je inboedelverzekering wel toereikend zijn voor hetgeen verzekerd is.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 15:38

Mijn vraag is niet wáár te verzekeren, dat is namelijk niet het probleem. Het gaat in dit geval om HOE je een tweedehands zadel het beste kunt verzekeren; de tweedehands aankoopprijs of de nieuwprijs?
(dit zadel is tweedehands bijna niet verkrijgbaar en dus niet voor het aankoopbedrag te vervangen)
Dus meer of het mogelijk is om je zadel voor een hoger bedrag dan de aankoopprijs te verzekeren (tegen een hogere premie denk ik dan)

Nadia
Oppermuts
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:17

Ik heb het bedrag genomen wat de zadelmaker aangaf wat ie waard is. Ik hoef er nu geen extra premie voor te betalen, maar hoe dat zit met een hogere waarde...kan ik je niet vertellen. Misschien even bellen naar verschillende bedrijven??