In het begin was dit geen enkel probleem, maar na een aantal malen (denk een stuk of 3/4 keer)
doet ze verschrikkelijk irritant.
Het begon op een gezellig wedstrijddag, geen goede proef gereden en weer inladen om naar huis
te gaan. Nou mooi niet! Mevrouw bleef voor de klep staan, als je haar aantrok recht omhoog en
klauwen met haar voorbenen
. Met de longeerlijn erachter, hielp ook niets, ze liep wel maar zeging gauw naast de klep staan zodat we weer overnieuw moesten, en zo dus nog 10x.
Na een half uur kwam er iemand met een handje bix aan floep ze rende zo'n beetje naar binnen.
(hieruit maak ik op dat het geen angst is maar geklier). De volgende keer vanaf huis al gedonder.
Weer omhoog en irritant doen. Handje bix erbij, maar nee hoor daar trapte ze dus niet meer in.
De trailer staat dan klem tussen een hek en een muur, dus weer
de longeerlijn erachter. Dit keer kon ze niet naast de klep dus ging ze wel in de trailer. Terug naar
huis weer een gedonder. Dit keer met twee longeerlijnen gekruist erachter langs en ze liep er weer
op. (ook weer met bix geprobeerd maar dat helpt dus niet meer)
Gister weeeer gedonder. Thuis weer met de longeerlijn en de trailer klem zetten. Toen we terug wilden
ging ze weer steigeren en debiel doen. Uiteindelijk weer met twee longeerlijnen erachter maar dat
trucje had ze nu ook door. Ze ging dus gauw weer naast de klep staan (en dan kan je trekken aan
die lijnen wat je wilt maar dan zijn ze toch echt te sterk
). Uiteindelijk kwam er iemand met eenwortel langs, en jah hoor mevrouw rende ineens de trailer op!
Weet iemand wat ik hiermee aan moet??? Het is volgens mij echt geen angst (omdat ze eerder ook geen
problemen had en dus de ene keer met bix en een andere keer met wortel er wel zo maar opliep).

mijn vader rijdt altijd rustig en als ie te rustig rijdt dan zorgt het paard er wel voor dat ie harder gaat rijden door keihard tegen de voorboom te beuken.