Pony leasen, bedrijf? particulier? adresjes? veilig kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Pony leasen, bedrijf? particulier? adresjes? veilig kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 20:46

Oke, beetje vage titel, maar wist niet goed hoe ik het anders moest verwoorden.
Ik zou graag meer willen weten over leasen, en dan bedoel ik de variant waarbij de geleasde pony op een door mij gekozen stal komt te staan.
Een paar jaar geleden kon ik meerdere bedrijven vinden die dit deden, maar het gros lijkt van de aardbodem verdwenen te zijn?
Ik weet dat er op het moment heel veel naar leaseponys en paarden gevraagd wordt, vaak denk ik om financiele redenen, ik wil graag even héél duidelijk maken dat de reden dat ik over lease nadenk niks met het niet kunnen betalen van de aanschaf te maken heeft!!

Waarom dan wel? Ik heb inmiddels drie keer een miskoop gedaan :o Een keer bleek het paard niet goed, de andere twee keren lag het aan de 'klik' met mij. Ik ben een enorm angstige ruiter en ook de braafste pony blijkt helaas dus eenmaal aangekocht ongeschikt te kunnen zijn.
Ondanks mijn angst blijft het paardenvirus wel in mijn bloed zitten, en hoop ik toch echt dat die ene pony waar ik die klik wel mee heb toch ergens rondloopt. Heb vroeger nl. wel op diverse pony's/paarden 'zonder' angst gereden.
Voor wie nu willen zeggen: "Zorg eerst dat je van je angst af komt" dat is geen optie, die gaat er nl. niet uit. Niet door elders te rijden ofzo. De enige manier waarop die eruit kan is door een pony te vinden waar de klik mee is en die ik door en door vertrouw. Vertrouwen op één pony helpt bij mij niet bij rijden op andere paarden of pony's ;)

Máár een lange proeftijd is, begrijpelijk, vrijwel nooit een optie, en ik ben als de dood dat ik straks nummer vier aan de lijst kan toevoegen. Dit is iets wat ik voor mezelf én voor de pony het liefst wil voorkomen. Nu ik weet dat ik binnenkort misschien weer de financiele mogelijkheden heb (die ook niet zomaar meer wegvallen dan) om een pony te houden, denk ik steeds meer na over hoe ik dit nou het beste aan kan pakken. Daarbij komt lease of eigenlijk huurkoop (ik wil liefste nl. wel optie op koop, straks heb ik de ideale en raak ik hem kwijt omdat ie niet te koop is) wel als een goede optie naar boven. Mocht iemand bedrijven kennen die andere manieren hebben waarop ik toch op een 'veilige' manier een pony zou kunnen kopen zou ik dat ook graag horen! Een pony leasen die ergens moet blijven staan, evenals een proeftijd op de oude stal van de pony is geen optie, eerste vanwege de afstand niet, tweede omdat ik dan nóg niet weet wat ik heb als de pony thuis is.

Wie oh wie kan mij meer vertellen?? Alle info welkom! Ook waarom ik absoluut niet zou moeten leasen ofzo :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:10

Op zich een hele goede oplossing voor je probleem, dan kun je lekker op je gemak uitproberen. Alleen waar vind je die bedrijven inderdaad, er heeft op bokt ook wel eens een topic gestaan van zo´n bedrijf *gaat zoeken voor je* [EA-GZ] Is deze site betrouwbaar? Wat moet ik ervan denken?

Ook zie je hier op bokt wel eens lease pony´s bij particulieren, je kunt ook zelf een oproepje plaatsen met wat je precies zoekt en kijken wat voor reacties je daarop krijgt?
http://www.bokt.nl/forums/search.php?ke ... mit=Zoeken

Edit:
via google kom je ook nog eea tegen:
http://www.stoeterijbaccarav.nl/content/view/15/34/
http://www.b9.nl/paarden/koop-verkoop.htm
je zou zo´n handelsstal kunnen vragen of je de gekozen pony eerst kunt leasen voordat je koopt?