Vraagje over paard met 2 paspoorten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tin

Vraagje over paard met 2 paspoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 20:36

Ik weet niet of het hier goed staat.
Ik tikte op chipnummer.nl een chipnummer van een paard in.
Toen kreeg ik te zien dat het paard en bij het KWPN is ingeschreven en bij het KNHS dan heeft hij dus een dubbel paspoort?
Of is het als je een startkaart aangevraagd hebt dat je paard dan automatisch ook ingeschreven staat bij het KNHS?
Bij het levensnummer staat er bij het KNHS een 1. voor wie weet hoe dit zit?
Groetjes Simone

Dennis

Re: Vraagje over paard met 2 paspoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:32

Ik denk dat het zo is als jij zeg.
De pony's waar ik een startkaart me heb staan er ook dubbel in, de jonkies niet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:13

-> VMR-TAO

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:58

Het kan zijn dat het een KPWN paard is met een KNHS paspoort. Toen alle paarden gechipt moesten worden zijn een hoop paarden via de rijvereniging gechipt en hebben er toen KNHS paspoort bij gekregen.
Voorheen kregen paarden niet automatisch een paspoort en die werd dan gelijk met het chippen aangemaakt.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 19:24

bedankt voor de reacties,
het paard heeft een vee vlees en eieren paspoort, maar wat dennis zegt klinkt ook niet zo raar.
Het paard heeft wel een stempel van het KWPN stamboek maar geen officieel paspoort van het KWPN.
Ik dacht even dat er iemand anders een paspoort had aangevraagd voor het paard en dat deze er nu twee zou hebben.
Maar ik denk dat dat wel mee valt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:14

Mijn pony's hebben zeker geen 2 paspoorten. En de startkaarthoudende pony's staan er wel dubbel in, KNHS en NSPS. De niet startkaart houdende pony's staan er alleen NSPS in (bij 3 startkaart houdende en 6 niet startkaart houdende gecheckt ).

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 03:04

TS, niet vreemd hoor, bel het KNHS maar eens dan zal blijken dat er maar 1 stamboek is die een paspoort heeft uitgegeven. Wij hebben ook het 1 en ander nagetrokken wat betreft paspoorten, ik heb aan de hand daarvan het stamboek {KWPN} en het KNHS aan de lijn gehad, het bleek dat er maar vanaf 1 kant een paspoort afgegeven te kunnen worden, in ons geval het stamboek KWPN.

Als er een kopie aangevraagd wordt {daar hebben we het dan nl. over}, zal er contact opgenomen worden met diegene die het desbetreffende paard als laatste op zijn naam geregistreerd heeft staan.