Koopcontract aankoop paard, wie wilt meekijken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dejavue6

Koopcontract aankoop paard, wie wilt meekijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 13:09

KOOPOVEREENKOMST

De ondergetekenden:

Hierna te noemen verkoper

I.

En Hierna te noemen koopster

II.

Verklaren te zijn overeengekomen als volgt:

Artikel 1 Koopovereenkomst en omschrijving verkochte
Verkoper verkoopt aan koper, gelijk koper koopt van verkoper een paard:

Ras:
Naam:
Naam moeder:
Naam vader:
Geboren:
Geslacht: Ruin

Chip barcode:
Identificatie:
Bijzondere kenmerken:

Hierna te noemen 'het paard'

Deze overeenkomst is gesloten onder de voorwaarde dat het paard in ………….op kosten van verkoper een volledig klinisch onderzoek heeft ondergaan teneinde eventuele veterinaire bezwaren tegen goedkeuring van het rijpaard tijdig te onderkennen.

Artikel 2 Eigendom
Verkoper verklaart dat het paard hem in eigendom toebehoort, dat er geen eigendomsvoorbehoud of beperkt recht van een derde op rust en dat het paard vrij is van beslag, huur en van andere beperkingen.

Artikel 3 Betaling en levering

Verkoper verbindt zich het paard te leveren aan koper. Koper is hiervoor een koopsom van EURO ........ (inclusief B.T.W.) verschuldigd aan verkoper.

Koper voldoet heden per maand ........... en heeft een voorschot van een bedrag van EURO ........ aan verkoper verricht, waarvoor verkoper bij deze kwijting aan koper verleent.

Artikel 4 Overdracht paard
De overdracht van het paard zal ten huize van verkoper plaatsvinden wanneer de volledige koopsom is voldaan.

Indien koper op de in het eerste lid afgesproken datum verzuimt het paard af te halen, vervalt het in artikel 3 bedoelde bedrag bij wijze van vooraf bepaalde schadevergoeding aan verkoper.

Indien partijen in onderling overleg zijn afgeweken van het bepaalde in artikel 3 en levering heeft plaatsgevonden, terwijl door koper niet aan zijn financiële verplichtin¬gen, althans niet geheel is voldaan, blijft het verkochte paard eigendom van verkoper totdat de gehele koopprijs is betaald. In dat geval worden het stamboek en/of andere identiteitspapieren niet aan koper afgegeven, totdat volledig aan de financiële verplich¬tingen is voldaan door koper. Koper is echter wel verplicht het paard gedurende die periode verzekerd te houden op zijn kosten, tenminste zoals hieronder in artikel 11 omschreven, terwijl het paard overigens geheel voor zijn rekening en risico is. Mocht koper in gebreke blijven aan zijn financiële verplichtingen te voldoen, dan is verkoper steeds gerechtigd het paard terug te (doen) nemen en de nog verschuldigde (res¬tant)koopprijs naar eigen inzicht te verrekenen met de opbrengst van het paard na terugname bij verkoop aan derden, waartoe verkoper uitdrukkelijk is gerechtigd, een en ander onder de verplichting om terzake van de afwikkeling aan koper inlichtingen te verschaffen en het eventueel batig saldo, zo aanwezig, aan koper af te dragen, echter steeds onder verrekening van de gemaakte kosten, waaronder de kosten van transport, stalling en verzorging in de ruimste zin des woords, waarbij verkoper bevoegd is tenminste een bedrag ad EURO 10,-- per dag in rekening te brengen voor stalling, voer en dergelijke kosten en exclusief bijzondere kosten zoals kosten van veterinairen etc.

Artikel 5 Afgifte afstammingsbewijs
Verkoper is verplicht het paard met bijbehorend afstammingsbewijs op de in artikel 4 van deze overeenkomst genoemde datum af te geven aan koper.

Artikel 6 Bedoeling koper/verkoper

Koper verklaart het paard te kopen met de volgende bedoeling: Een braaf paard, Die capaciteiten beschikt over Dressuur , springen en recreatie

Verkoper verklaart kennis te hebben genomen van de bedoeling van koper met betrekking tot de aanschaf van het paard.

Artikel 7 Conformiteit

Verkoper staat er voor in dat het paard dat hij aflevert en afgeeft beantwoorden aan deze overeenkomst en daarmee voldoen aan de wettelijke conformiteitseisen.

Verkoper heeft op 5 maart zorg gedragen voor het ontwormen van het paard met het middel…………..

Het paard is op………….door een daartoe bevoegde dierenarts gevaccineerd blijkens het inentingsboekje c.q. het paardenpaspoort dat aan koper bij levering ter hand wordt gesteld.

Koper heeft geen veterinaire keuring laten verrichten vóór de aankoop. Koper is gerechtigd na levering van het paard deze bij een dierenarts te laten onderzoeken op ziekten en/of gebreken.

Indien gedurende de in het vierde lid door een dierenarts wordt geconstateerd dat het paard een ziekte of afwijking heeft, anders dan, indien en voor zover van toepassing, een in de artikelen 8 en/of 9 reeds door koper en verkoper vastgestelde afwijking, die bedreigend is voor de gezondheid of het welzijn van het dier, en waarvan het aannemelijk is, dat dit gebrek of deze ziekte reeds aanwezig was op het moment van levering van het paard, dan verplicht verkoper zich op verzoek van koper het paard terug te nemen en de volledige koopsom aan koper te vergoeden. Een schriftelijk verzoek (bij aangetekende brief of brief met ontvangstbevestiging) moet verkoper bereikt hebben in elk geval binnen één week na de betreffende veterinaire keuring.

Indien en voor zover de dierenarts in de in het vierde lid van dit artikel bedoelde verklaring heeft geconstateerd dat het paard een gebrek c.q. een ziekte vertoont en de koper desalniettemin besluit tot aankoop over te gaan, dan kan verkoper niet voor het bestaan van dit gebrek c.q. deze ziekte aansprakelijk worden gesteld uit hoofde van non-conformiteit. Verkoper wordt geacht bekend te zijn met bedoelde ziekte c.q. gebrek en het risico voor de gevolgen ervan te aanvaarden.

Indien tijdens het in artikel 4 genoemde onderzoek door een dierenarts wordt geconstateerd dat het paard een ziekte of afwijking heeft, anders dan, indien en voor zover van toepassing, een in de artikelen 8 en/of 9 reeds door koper en verkoper vastgestelde afwijking, die bedreigend is voor de gezondheid of het welzijn van het dier, en waarvan het aannemelijk is, dat dit gebrek of deze ziekte reeds aanwezig was op het moment van levering van het paard, dan verplicht verkoper zich op verzoek van koper het paard terug te nemen en de volledige koopsom aan koper te vergoeden. Een schriftelijk verzoek (bij aangetekende brief of brief met ontvangstbevestiging) moet verkoper bereikt hebben in elk geval binnen één week na de betreffende veterinaire keuring.

De zorgplicht van de verkoper staat echter niet in de weg aan een beroep op overmacht zijnerzijds.

Artikel 8 Uiterlijke staat van het gekochte
Koper en verkoper constateren dat het paard op het moment van ondertekening van deze overeenkomst uiterlijke of duidelijk waarneembare gebreken of afwijkingen heeft.

óf

Artikel 9 Uiterlijke staat van het gekochte
9.1. Koper en verkoper constateren dat het paard op dit moment de volgende uiterlijke of duidelijk waarneembare gebreken of afwijkingen heeft:
Paard is iets vermagerd, slechte conditie hoeven,draadwond rechterachterbeen.

9.2. Koper verklaart bekend te zijn met het hierboven omschreven gebrek c.q. gebreken of afwijkingen.

Artikel 10 Stalgebreken
Daarenboven staat verkoper ervoor in dat het door hem verkochte paard niet lijdt aan stalgebreken (luchtzuigen en systematisch weven) - tenzij deze hierboven in artikel 9 zijn genoemd - en wel gedurende een periode van drie maal 24 uur na aflevering door verkoper en koper. Indien binnen deze periode door een dierenarts een dergelijk stalgebrek wordt geconstateerd en deze daaromtrent een schriftelijke verklaring heeft afgelegd, inhoudende dat dit stalgebrek naar zijn deskundig oordeel bestond vóór de datum van de koopovereenkomst, heeft koper het recht ontbinding van deze overeenkomst te vorderen. Een schriftelijk (bij aangetekende brief of brief met ontvangstbevestiging) verzoek daartoe moet verkoper bereiken in elk geval binnen één week ná de datum van aflevering door verkoper aan koper..

Artikel 11 Niet-Nakoming
Wanneer koper zijn verplichtingen niet nakomt, heeft verkoper het recht te zijner keuze en beslissing, om danwel nakoming van die verplichtingen te eisen, danwel de koopovereenkomst, zonder dat nadere ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst vereist is, als ontbonden te beschouwen, in beide gevallen echter onder voorbehoud van alle rechten en aanspraken op een boete van EURO……….. en onder de verplichting van koper het paard terug te geven aan verkoper..

Artikel 12 Beëindiging overeenkomst
De koopovereenkomst wordt beëindigd door iedere tekortkoming van de koper in de nakoming van deze overeenkomst, bijvoorbeeld door slechte verzorging, dit onverminderd het recht van de verkoper om schadevergoeding te vorderen, alsmede een boete zoals omschreven in artikel 11.

Verkoper heeft het recht deze koopovereenkomst, zonder dat ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst zal zijn vereist, mits per aangetekende brief verzonden met bericht van ontvangst of per deurwaardersexploit, op een in die brief of dat exploit kenbaar te maken termijn ontbonden te verklaren of te ontbinden om zich vervolgens weer in het bezit van het paard te stellen, onder andere in de volgende situaties:
• ingeval koper in staat van faillissement wordt verklaard, hij zijn eigen faillissement
aanvraagt, of indien hij surséance van betaling aanvraagt of de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen op koper van toepassing wordt verklaard;
• ingeval koper overlijdt of onder curatele of bewind wordt gesteld;
• indien koper ondanks aanmaning, per aangetekende brief verzonden met berichtgeving van ontvangst of per deurwaardersexploit, in verzuim blijft zijn verplichtingen na te komen binnen de gestelde termijn;
• indien koper zijn handelingsbekwaamheid – om welke reden dan ook – verliest, dan wel op zijn (on)roerende goederen of op het paard beslag is of wordt gelegd en dat niet binnen twee weken wordt opgeheven;
• indien koper het Rijk in Europa metterwoon mocht verlaten.

Een kennisgeving als bedoeld onder 12 geldt als kennisgeving van ontbinding en ontbonden verklaring van alle tussen verkoper en koper gesloten overeenkomsten. In dat geval is koper de in artikel 11 genoemde boete verschuldigd aan verkoper onverminderd het recht van verkoper om schadevergoeding te vorderen en is koper verplicht het paard aan verkoper terug te geven.

Artikel 13 Kennisgeving
De koper verbindt zich de verkoper onverwijld kennis te geven van een eventuele beslaglegging op kopers roerende of onroerende zaken of op de onderhavige aan hem verkochte paard, voorts van zijn faillissement, zijn aanvrage om surseance van betaling en onder curatelestelling of onder bewindstelling, indien de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen op hem van toepassing wordt verklaard, of zijn voornemen het Rijk in Europa metterwoon te verlaten, alsmede om de beslagleggende deurwaarder, de curator of bewindvoerder onverwijld inzage te geven van de onderhavige overeenkomst.

Artikel 14 Toepasselijk recht en bevoegde rechter
14.1. Het Nederlands recht is op deze overeenkomst van toepassing.

14.2. Alle geschillen die tussen partijen uit deze overeenkomst voortvloeien of daarmee in rechtstreeks of zijdelings verband staan, zullen in eerste instantie worden beslecht door de Arrondissementsrechtbank te Huizen tenzij de Kantonrechter ex artikel 98a van het Wetboek van Rechtsvordering bevoegd is.

Aldus overeengekomen op.............. en in tweevoud getekend te ...........

-------------- .-----------------------

Even een vraag ben ik hier wat in vergeten???

Groetes en alvast bedank!!

Moderatoropmerking:
Aangezien het topic waar dit in stond érg oud was heb ik het topic gesplit en het oude topic gesloten. Dit topic is dus een split uit [VSW] Koopcontract aankoop paard, hoe? wie helpt?
Wanneer een onderwerp niet recent besproken is staat het je natuurlijk vrij om zelf een topic te openen.
Laatst bijgewerkt door Judje op 19-03-09 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd.

cissy

Re: Koopcontract aankoop paard, wie wilt meekijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:10

tjonge, nee je bent niks vergeten, dit is een wel heeeel erg uitgebreid koopcontract, voor dure sportpaarden misschien van toepassing maar niet voor goedkopere recreatiepaarden/pony´s.

Mijn eigen koopcontract is maar 4 regels lang, naam paard etc en welk bedrag, datum en beide handtekeningen ovb goedekeuring dierenarts met uitgebreide keuring. De rest is allemaal volgens mij in het BW geregeld.
Als jij mij als koper zo´n contract zou voorleggen zou ik vriendelijk bedanken en mn paard ergens anders kopen. Ik vind het wel ver gaan dat je praat over faillisementen etc

girly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:59

Phoehee !!!!!!! Als ik z'n contract onder mijn neus kreeg zou ik me rot schrikkken -O-
Ik zou dan echt tijd nodig hebben om hierdoor heen te komen,
het is niet echt makkelijk omschreven dus een advocaat lijkt me dan wel praktisch !

Dit is idd een contract voor een heeeel duur sportpaard of top dekhengst

Ik weet natuurlijk niet wat voor paard je wil kopen/verkopen ?
Maar bij een gewone prijsklasse zou ik toch voor een wat simpeler koopcontract gaan.

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:02

haha heb een beetje een idee dat ik een huis koop met zon contract.
volgens mij is een a4tje wel genoeg voor een koopcontract!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:06

Pfoeh idd.......... :) Het mag volgens mij best wat korter!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:11

ik vind dit een duidelijk contract waar je denk ik alles goed in dekt.
Juridisch sta je hier wel sterk mee mochten er problemen komen dan ben je denk ik blij met zo'n uitgebreid contract

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:16

Ik heb ook een (ver)koopcontract:

Verkoopcontract
Partijen:
..............................
..............................

Hierna te noemen verkoper
En

………………………………….
………………………………….
Hierna te noemen koper.
In aanmerking nemende dat:
*Verkoper verklaart in eigendom te hebben het hierna omschreven paard.
*Koper verklaart het paard te willen aanvaarden van verkoper.
*Koper verklaart voor het paard de koopprijs te willen betalen.
Zijn als volgt overeengekomen:
1. Verkoper heeft een paard verkocht genaamd......... Geboren………… Kleur: .................chipnummer………………………………..,stamboeknummer………………….., waarvoor verkoper, bij de overdracht van het paard op ....(datum), ........ euro van de koper zal ontvangen.
2. Koper en verkoper constateren bij overdracht van het paard, het paard geen duidelijk waarneembare gebreken of afwijkingen heeft.

Pagina 2 van 3
3. Koper verklaart dat het paard bij overdracht gezond is of dat hij/zij bij eventuele twijfel gezondheidsonderzoeken en/of testen uiterlijk de volgende werkdag door een erkend dierenarts op eigen kosten zal laten plaatsvinden. Wanneer het paard niet in goede gezondheid blijkt te verkeren, dient de koper een door de dierenarts geschreven en ondertekende verklaring en/of een door een officiële instantie uitgegeven testuitslag binnen 24 uur na het bezoek aan de dierenarts aan de verkoper te overleggen.
4. Verkoper verklaard dat wanneer het paard niet in een goede gezondheid zou verkeren en dit d.m.v. hierboven genoemde verklaring/testuitslag bewezen zou worden, zij het paard binnen 24 uur na het onderzoek terug zal halen en het gehele aankoopbedrag aan de koper en de kosten van het onderzoek en/of testen zal terug betalen. Het koopcontract komt dan te vervallen.
5. Verkoper behoudt zich het recht voor om van deze bepaling af te wijken, indien er sprake is van nalatigheid aan de zijde van de koper/eigenaar.
6. De koper heeft het recht het paard door een erkende dierenarts naar keuze te laten keuren, zowel klinisch als röntgenologisch op .........................bij de volgende paardenkliniek:............................... Mocht het paard afgekeurd worden door deze dierenarts, dan dient de koper binnen 24 uur de uitslag van het keuringsrapport aan de verkoper mede te delen. Het keuringsrapport moet binnen twee werkdagen na de keuring in het bezit zijn van de verkoper, waarna het paard zal worden opgehaald door de verkoper en het aankoop bedrag en de kosten van de keuring door de verkoper zullen worden terug betaald.
7. Indien het paard hengst is en de koper wenst dat het paard gecastreerd wordt geleverd, dan is een aanbetaling nodig van 25 % van het afgesproken aankoop bedrag, voor het desbetreffende paard wordt gecastreerd.
8. De castratie is het risico van de koper. Mochten er medische problemen ontstaan, dan zijn de hieruit voort vloeiende medische kosten voor rekening van de verkoper. Mocht het paard komen te overlijden aan complicaties aangaande de castratie, dan dient de koper nog 25 % van het aankoop bedrag te betalen aan verkoper.
9. Verkoper laat het paard castreren bij een erkende dierenarts en verkoper zal alle hieruit voort vloeiende medische onkosten voor zijn/ haar rekening te nemen.
10. Indien het paard van het mannelijk geslacht is (hengst) en de koper het paard gecastreerd wenst te ontvangen, dan wordt het paard onder geen voorwaarde terug genomen door de verkoper, tenzij regel 3, 4 of 6 uit dit contract van toepassing is. De verkoper neemt in dit geval het gecastreerde paard terug voor 75 % van het aankoopbedrag.
11. De koper verklaard in dit geval dat hij/zij op de hoogte is van het feit dat het voor de verkoper niet te voorspellen is wat castratie voor effect heeft op het gedrag van het paard en dat de mogelijkheid bestaat dat de gecastreerde hengst (ruin) ondanks de castratie zichzelf gewoonten heeft eigen gemaakt, welke door de koper als onwenselijk worden ervaren. Dit is het risico van de koper.
12. De koper heeft een onderzoeksplicht en heeft zodoende de plicht om te onderzoeken of het paard aan de eisen kan voldoen, welke de koper aan het paard zal stellen. Hiervoor is een proeftijd afgesproken van ...... tot .......... Het paard wordt binnen deze proeftijd teruggenomen door verkoper indien er sprake is van art. 3,4 en/of 6 van dit contract.

Pagina 3 van 3
13. De verkoper heeft de plicht om informatie te verstrekken en verklaart hierbij dat het paard geen verborgen gebreken en/of stalgebreken heeft.
14. De verkoper verklaart geen zaken te hebben verzwegen, welke voor de koper van belang zouden kunnen zijn en dat hij/zij alle vragen van de koper naar waarheid heeft beantwoord.
15. Het paard wordt .........(datum/tijd) door verkoper gebracht naar het volgende adres:...............................

Bij de koop inbegrepen zijn: Paard met paspoort en stamboekpapier, ...........
16. Juridische kosten die de verkoper moet maken wanneer de koper dit contract niet nakomt, komen voor rekening van de koper.

Het Nederlands recht is op deze overeenkomst van toepassing.

Aldus in tweevoud opgemaakt te datum:..................
Handtekening verkoper: Handtekening koper:

…………………………… ……………………………….

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:19

Staan toch wel weer hele andere dingen in; ik denk dat het bovenstaande meer voor bedrijven/handelstallen is.

In die van mij staan nog artikelen over hengsten en castratie, maar als dat niet van toepassing is zet ik dat er schuin en dikgedrukt achter. Bij de verkoop van een hengstveulen of een oudere hengst die vanwege de uitstraling en goed gedrag hengst is gebleven of dekhengsten is het wel prettig dat het er in staat eventueel, vandaar.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:42

Het is een heel duidelijk koop contract.. Er staat veel in maar daar ben je juist blij mee mocht er echt iets aan de hand zijn!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:55

ze zien je er al mee aankomen als je een shetlander op de markt gaat kopen ;)
Volgens mij is het nog niet eens juridisch zo dat je met zo´n contract alles af kan tikken en is nog altijd het burgerlijk wetboek van toepassing.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:22

Bij deze nog eentje, is wettelijk voldoende zo:

Koopovereenkomst

Ondergetekenden:

Mevrouw / Heer ………………., wonende te …………….., ……….., te ……………,
verder te noemen verkoper;

en

Mevrouw ……………….., wonende te …………….., ……….., te …………….,
verder te noemen koper;

Verklaren dat onderstaande is overeengekomen:

1. Verkoper is eigenaar van de pony: …………………..

Naam Vader : …………………..
Naam Moeders Vader : …………………..
Ras : …………………..
Geslacht : …………………..
Geboortedatum : ……………………
Kleur : …………………..
Aftekeningen : ……………………
Levensnummer : …………………..
Chipnummer : …………………..

2. Verkoper verkoopt en koper koopt deze pony. De koper betaalt aan de verkoper. De koopsom bedraagt € …………..,= (zegge: …………………).

3. De pony wordt geleverd met het bijbehorende halster en halstertouw (en b.v. dekens, zadel, hoofdstel e.d.).

4. De overdracht/levering van onder 1 beschreven dier vindt plaats op d.d. …………… op de locatie van: ……………, ……………, ……………. te …………...

5. Verkoper is verplicht het onder 1 beschreven dier met bijbehorend inentingsbewijs (indien aanwezig) en paspoort af te geven aan koper op de onder 3 genoemde datum en locatie.

6. Het onder 1 beschreven dier blijft voor risico van de verkoper tot het moment van de feitelijke levering.

7. Koper verklaart het onder 1 beschreven dier te kopen met de volgende bedoeling:
…………………………………………..

8. Verkoper verklaart kennis te hebben genomen van de hierboven omschreven bedoeling van de koper en verklaart dat het onder 1 beschreven dier hiervoor geschikt is.

9. De koper geeft aan dat de pony aan de volgende kenmerken dient te voldoen: (b.v.):
100% betrouwbaar; 100% verkeersmak; 100% gezond; goed de trailer op en af gaat en een normaal gedrag laat zien tijdens het vervoer; geen stalgebreken heeft of andere vervelend gedrag vertoont; het geen felle pony betreft, maar rustig; kind vriendelijk is; geen verborgen gebreken heeft; vrij is van eczemen (zoals zomereczeem); altijd regelmatig is ontwormt en bekapt; er op een normale manier mee is omgegaan; dat er een paspoort bij zit en gechipt is en dat de pony altijd op tijd ingeënt is.

10. Verkoper verklaard kennis te hebben genomen van punt 9 en verklaart dat het geheel van toepassing is op de onder 1 beschreven dier.

11. Verkoper heeft voor het laatst in de eerste week van …………….. 2009 zorg gedragen voor ontworming van het onder 1 beschreven dier door toediening van …………………………..

12. Dierenarts ………………….., praktiserende te ……………………….. heeft op d.d. …………… het in artikel 1 beschreven dier klinisch en/of röntgenologisch onderzocht.
Deze bevindingen zijn vastgelegd in een bij deze overeenkomst gevoegd keuringsrapport voorzien van nummer: .

13. Verkoper staat ervoor in dat het onder 1 beschreven dier niet lijdt aan enige aandoeningen, zie ook punt 9. Indien door een dierenarts enig gebrek wordt geconstateerd en hij/zij hierover een schriftelijke verklaring aflegt, waaruit blijkt dat het gebrek naar zijn/haar deskundig oordeel al bestond vóór de datum van de koopovereenkomst, dan heeft de koper het recht deze koopovereenkomst te ontbinden.
Hiertoe is slechts een aan verkoper gerichte (aangetekende) brief van de koper nodig.

14. Wanneer de koper zijn/haar verplichtingen niet nakomt, heeft de verkoper het recht om nakoming van alle verplichtingen te eisen, dan wel deze koopovereenkomst met nadere ingebrekestelling of zonder gerechtelijke tussenkomst te ontbinden. Hiertoe is slechts een aan koper gerichte (aangetekende) brief van verkoper nodig.

15. De koper zal het aankoop bedrag contant betalen op het moment dat de pony daadwerkelijk geleverd is.

16. Het Nederlandse recht is op deze koopovereenkomst van toepassing.

Voor akkoord met de inhoud van deze koopovereenkomst, in tweevoud ondertekend,

Verkoper: Koper:

Naam: ……………… Naam: ……………….

Datum: …………….. Datum: ………………

Plaats: …………….. Plaats: ………………

Handtekening: Handtekening:

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:39

Zodan... als ik ooit mijn pony verkoop dan zou ik hartelijk bedanken hoor als iemand met zo'n contract aan komt lopen.

Ik heb geprobeerd alles te lezen, maar misschien heb ik erover heen gelezen hoor:
- koop je het paard bij aflevering?
- wat als er wat gebeurt met het paard als hij bij jou de trailer afstapt?
- wat als er wat gebeurt onderweg naar jou toe?

Daarnaast denk ik dat je bij artikel 8 het woordje geen vergeten bent?

Dejavue6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 00:42

:D Mmm... Bedankt voor de reacties!!
Tja vind het zelf een aardig contract,maar is voor ook voor een paard wat ik heb gekocht bij handelsstal en wil graag goed gedekt zijn. 8-)

Bij artikel 8 moet er juist niet geen staan hier kan je bvb dingen invullen wat je op het moment waarneemt samen met de handelaar bvb schoonheidsfoutjes etc... :D

Ja inderdaad bij levering.. ;) Maar kan ook anders overeengekomen zijn...(Ik heb m namelijk al dus mijn contract weer een beetje aangepast ga m morgen laten tekenen vind het best spannend :P

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:07

100% moet je er uit laten, want de mate van mak zijn of verkeersmak zijn, het temperament van een dier in het algemeen kun je nooit 100 % garanderen. Het blijft een dier en de reacties van dat dier zijn sterk afhankelijk van de ruiter/begeleider...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:01

Ik moet heel eerlijk toegeven dat mij het contract te lang was om helemaal te lezen, ik heb mijn paard ook gekocht met een verkoopcontact geschreven door de vorrige eigenaar. Als ik hem heb zal ik hem wel even onlin zetten, ligt namelijk nog bij mijn schoonvader thuis en daar heb ik geen goed relatie mee.

Oja als je met je paard wilt gaan starten moet ie altijd op max dezelfde dag geent zijn als dit een keer niet is gebeurd moet je de basisenting opnieuw geven want je mag dan namelijk niet starten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:20

daffie1986 schreef:
..., ligt namelijk nog bij mijn schoonvader thuis en daar heb ik geen goed relatie mee.
die zou ik dan maar wel ophalen, voor het geval dat.... het is nl je enige eigendomsbewijs van je paard, zou ik niet laten ´slingeren´ bij mijn schoonvader....

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:19

cissy schreef:
daffie1986 schreef:
..., ligt namelijk nog bij mijn schoonvader thuis en daar heb ik geen goed relatie mee.
die zou ik dan maar wel ophalen, voor het geval dat.... het is nl je enige eigendomsbewijs van je paard, zou ik niet laten ´slingeren´ bij mijn schoonvader....

T ligt wel gewoon op een vaste plek hoor, en we moeten er binnenkort heen als hij weg is dus dan neem ik weer wat spullen mee.