eigendomsbewijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

eigendomsbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 15:24

ik hoor hier nog weleens verhalen van gestolen paarden, en dat soort eng gedoe, en ik vraag me de laatste tijd toch wel af of ik op de een of andere manier niet aan een eigendomsbewijs voor mijn merrie kan komen?
Het paspoort is dat immers niet...toch?
Ik heb trouwens wel nog het koperscontract. geld dit genoeg? of is er iets anders wat ik kan halen?
Weet iemand hier meer van? ze is btw niet in een stamboek ingeschreven.
hoe heet het? hoe kom ik eraan? hoeveel kost het?

cissy

Re: eigendomsbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:30

Koopcontract is enige eigendomsbewijs mits er wel voldoende gegevens op staan zodat je kunt laten zien dat het paard in kwestie ook het paard op het koopcontract is. Foto bijvoorbeeld of chipnr vermelding etc.
Je kunt zelf ook veel bewijzen maken, veel foto´s maken op verschillende tijdstippen (bijv op een wedstrijd-evenement met jou erop, die heeft de ´dief´ natuurlijk niet als bewijs!) rekeningen van stalling etc bewaren, dát zijn bewijzen die er toe doen. Paspoort en stamboekpapier zijn geen eigendomsbewijzen

er is geen apart papier waarop je met zekerheid kunt stellen dat je paard van jouw is, helaas.... je postcode erin zetten zoals bij je fiets mag niet bij paarden ;)

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 14:04

cissy schreef:
Koopcontract is enige eigendomsbewijs mits er wel voldoende gegevens op staan zodat je kunt laten zien dat het paard in kwestie ook het paard op het koopcontract is. Foto bijvoorbeeld of chipnr vermelding etc.
Je kunt zelf ook veel bewijzen maken, veel foto´s maken op verschillende tijdstippen (bijv op een wedstrijd-evenement met jou erop, die heeft de ´dief´ natuurlijk niet als bewijs!) rekeningen van stalling etc bewaren, dát zijn bewijzen die er toe doen. Paspoort en stamboekpapier zijn geen eigendomsbewijzen

er is geen apart papier waarop je met zekerheid kunt stellen dat je paard van jouw is, helaas.... je postcode erin zetten zoals bij je fiets mag niet bij paarden ;)

bedankt, da's duidelijk. en op die manier heb ik wel genoeg bewijs denk ik :D

Gavriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:27

Stamboekpapier op je naam hebben staan schijnt ook een bewijs te zijn, maar dat is ook maar wat ik heb gehoord. Het paspoort zelf hebben is geen eigendomsbewijs, dat niet.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 23:06

Gavriel schreef:
Stamboekpapier op je naam hebben staan schijnt ook een bewijs te zijn, maar dat is ook maar wat ik heb gehoord. Het paspoort zelf hebben is geen eigendomsbewijs, dat niet.

echt? wel een beetje raar. als de dief hem dus op zijn naam zet,.... :+

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:08

Gavriel schreef:

Nee fout, het enige dat geldig is is een verkoopcontract. Sluit deze dus altijd af. Stamboekpapieren en paspoort zijn niet geldig in een rechtszaak.