Ervaringen Bockmann Duo Pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lukka63
Amazone

Ervaringen Bockmann Duo Pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 10:40

hallo

ik ben voor mijn 2 ijslanders (140 hoog) op zoek naar een kleiner formaat trailer dan de 2 paards die ik nu heb.
op de Equitana heb ik de Bockmann duo pony gezien (145 breed) voor grote pony's.

heeft iemand deze trailer en hoe zijn de ervaringen.

en waarschijnelijk komt te koop 2 paards Henra Amazone,antraciet grijs met zilveren kap van 2003,in uitstekende staat !

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:38

Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde hiervan is?
Laadvermogen, gewicht en hoogte zijn idem aan Bockmann Duo. Dus trekvermogen van de auto dient als normaal te zijn.
Wellicht het enige dat verschilt is dat dit de breedte is van een anderhalfpaards trailer is mét tussenschot?
Kun je dan niet beter een gewone DUO kopen welke zelfde laadvermogen etc. heeft en dan een tussenschot laten plaatsen. Lijkt me in de verkoop ook veel praktischer.

Mijn buurman heeft zijn trailer ook laten bouwen op zijn Tinker en ik heb deze één keer meegehad, maar NOOIT weer. De stangen zitten te laag voor een normaal paard en de wegligging was vreselijk (kan ook aan het merk liggen). Deze trailer was overigens ook op hoogte (stahoogte) van de tinker aangepast, mijn niet-zo-grote-KWPNer stond met zijn hoofd tegen het dak aan....

Ik zie er niets in, iig.

lukka63
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 12:57

imker schreef:
Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde hiervan is?
Laadvermogen, gewicht en hoogte zijn idem aan Bockmann Duo. Dus trekvermogen van de auto dient als normaal te zijn.
Wellicht het enige dat verschilt is dat dit de breedte is van een anderhalfpaards trailer is mét tussenschot?
Kun je dan niet beter een gewone DUO kopen welke zelfde laadvermogen etc. heeft en dan een tussenschot laten plaatsen. Lijkt me in de verkoop ook veel praktischer.

Mijn buurman heeft zijn trailer ook laten bouwen op zijn Tinker en ik heb deze één keer meegehad, maar NOOIT weer. De stangen zitten te laag voor een normaal paard en de wegligging was vreselijk (kan ook aan het merk liggen). Deze trailer was overigens ook op hoogte (stahoogte) van de tinker aangepast, mijn niet-zo-grote-KWPNer stond met zijn hoofd tegen het dak aan....

Ik zie er niets in, iig.

hoi

waar het mij om gaat dat de paardjes wat meer steun hebben,ze staan nu heel wijd,dus die 20 cm minder breed is gewoon fijn,
verder zijn de stangen mooi op maat,niet te hoog zoals we nu hebben,ik ga ervan uit dat we de trailer voor 10 jaar kopen,en anders is
er voor de ijslandermensen.
hoogte is 225 dat is iets lager dan dat we nu hebben,235 henra is hoog.
gewoon net wat compacter en een zadel kamer

maar de vraag is hoe bevalt de bockmann

Imker

Re: Ervaringen Bockmann Duo Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:03

Je vraagt naar ervaringen met de Bockmann pony, die er helemaal nog niet zijn, omdat deze trailer deze week pas op de markt komt. Vandaar mijn bericht.

lukka63
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 13:12

imker schreef:
Je vraagt naar ervaringen met de Bockmann pony, die er helemaal nog niet zijn, omdat deze trailer deze week pas op de markt komt. Vandaar mijn bericht.

de bockmann pony is al jaren in gebruik hoor in duitsland igg !!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:56

Hai!

Ik heb geen ervaring met de Duo Pony, wel met de "gewone" Duo en de Uno. Ik vind het erg fijne trailers. Ze liggen goed achter de auto en volgen mooi in de bochten.

Om even op imker in te gaan: een ander voordeel, naast dat de ponies er wat strakker in staan, is dat door de geringere breedte en hoogte de luchtweerstand een flink stuk minder is dan bij een fullsize trailer en dat merk je echt wel in de acceleratie en het brandstofgebruik bij tegenwind.

Dat is voor ons ook reden geweest om een wat kleiner model te nemen. Toen we ons aan het oriënteren waren naar een nieuwe trailer heb ik zelf, vanwege mijn goede ervaringen met de Duo en Uno, ook naar de Duo Pony gekeken, die in Duitsland idd. al jaren verkrijgbaar is. Maar mede omdat die op dat moment in Nederland niet in het standaard leveringsprogramma van de importeur zat, is onze keuze uiteindelijk op een Ifor Williams HB505 gevallen. Die hebben we inmiddels ruim een jaar, naar alle tevredenheid.

lukka63
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 23:03

EricPrast schreef:
Hai!

Ik heb geen ervaring met de Duo Pony, wel met de "gewone" Duo en de Uno. Ik vind het erg fijne trailers. Ze liggen goed achter de auto en volgen mooi in de bochten.

Om even op imker in te gaan: een ander voordeel, naast dat de ponies er wat strakker in staan, is dat door de geringere breedte en hoogte de luchtweerstand een flink stuk minder is dan bij een fullsize trailer en dat merk je echt wel in de acceleratie en het brandstofgebruik bij tegenwind.

Dat is voor ons ook reden geweest om een wat kleiner model te nemen. Toen we ons aan het oriënteren waren naar een nieuwe trailer heb ik zelf, vanwege mijn goede ervaringen met de Duo en Uno, ook naar de Duo Pony gekeken, die in Duitsland idd. al jaren verkrijgbaar is. Maar mede omdat die op dat moment in Nederland niet in het standaard leveringsprogramma van de importeur zat, is onze keuze uiteindelijk op een Ifor Williams HB505 gevallen. Die hebben we inmiddels ruim een jaar, naar alle tevredenheid.

hallo eric

bedankt voor je reactie
de bockmann viel op door de mooie afwerking,ziet erallemaal degelijk uit en er stonden heel wat merken,daarnaast maakten ze een hele mooie aanbieding.
ifor williams stond er ook prachtige trailers,maar net te zwaar voor ons

grt corine

annastasia

Re: Ervaringen Bockmann Duo Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:38

Ik heb een bockmann Duo aluminium (wel normale maat)
Maar zelfs mijn pony van 1,37 staat er perfect in.
De voorste stang is in hoogte verstelbaar en dus perfect te maken voor pony/veulen of paard.
Helaas is de achterste stang niet in hoogte verstelbaar, maar dit zal vast wel aan te passen zijn.

Zolang je niet de overstap gaat maken naar een grotere pony/paard zou het een leue trailer kunnen zijn. Al heb ik persoonlijk dan een ''normale'' trailer