Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Utixo schreef:Hm, heb je al contact met de hengstenhouder gehad? Is er een mogelijkheid om in samenspraak met hem een onafhankelijk DNA onderzoek te doen? Ik krijg namelijk het idee dat het stamboek een rotzooitje is, wie weet maken hun wel een hele grote fout.
Succes natuurlijk!
Sjolvir schreef:Van fout bij het DNA bepalen tot andere vader mogelijk.
Probleem om dat sluitend te krijgen.
Enigste dat ik kan bedenken is herhalen van DNA onderzoek.
Indien blijkt dat stamboek ongelijk had, op hun de kosten verhalen.
Als zij gelijk hadden kosten voor jullie? (lijkt me redelijk, voorstel, eventueel
door ander bureau DNA test laten doen. )
Zeker aangezien jullie het eigenlijk zeker weten.
Andere mogelijkheden, jullie ruin erbij gestaan die per ongeluk toch geen ruin is maar klophengst. (geen idee natuurlijk of die er ooit in de buurt is geweest)
Vervuild sperma (vervuild met ander sperma)
Verkeerd sperma (gewoon simpelweg van een andere hengst, ook al menen jullie de vader te herkennen en de verbeterpunten zien.)
Toch stiekum een shetlander onder het draad doorgekropen en 's nachts stiekum jullie merrie gedekt. (onwaarschijnlijk, maar tja)
In iedergeval heel vervelend voor jullie, hoop dat jullie ontdekken wat er nou
fout is gegaan en jullie paard gewoon zijn papieren krijgt.
Falona schreef:Ik heb onlangs een topic hier gezien over een soortgelijk voorval, waar dus achteraf bleek dat de vader van het veulen niet de vermeende vader was. Ik weet niet meer wat en of er toen iets uit gekomen is, maar wellicht dat je met die persoon contact op kan nemen.
[F-AM] fout met insemineren gemaakt,Wie is de vader van mijn veulen
Raggel schreef:Volgens mij is deze kwestie hier al eens aan de orde geweest. Toen is je geadviseerd om in gesprek te gaan met het dekstation. Leg hun het probleem en de DNA testen voor en probeer samen tot een oplossing te komen.
Divine schreef:Leg het eens duidelijker uit:
-- Jullie hebben de merrie op stal ten tijde van de dekking?
-- Jullie kregen het sperma (via koerier) regelrecht van het dekstation?
-- Dierenarts komt bij jullie om te insemineren?
-- Dierenarts had dus zelf geen rietjes bij zich?