Afmetingen in de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Afmetingen in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 13:26

Hoi,

Ik wil misschien zelf een vrachtwagen laten ombouwen tot paardenwagen maar hoe breedt zijn de stands meestal? Ik kan hier namelijk niks over vinden. En hoe breed mag een vrachtwagen max. zijn, 3m toch?

gr. daf

cissy

Re: Afmetingen in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:36

vraag het Ikke eens, die heeft daar verstand van ;)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:16

Buitenmaat van een vrachtwagen mag 2m55 zijn max.
De inrichting van de vrachtwagen kun je beter verstelbaar maken dmv veel verstelmogelijkheden daar elk paard verschillend is van afmeting in zowel de lengte als de breedte.

Op http://www.anemone.nl/ kun je aardig wat foto's bekijken bij de vrachtwagens die ze aanbieden! Ideeen opdoen.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:20

Tip van Frank is wel belangrijk, maakt je vrachtwagen later ook weer makkelijker verkoopbaar.

Breedte van een plek voor paarden 80cm - 140cm. Lengte, maak deze ook goed verstelbaar evenals de hoogte van de stangen.
De hoogte van je laadbak, is ook belangrijk, wil je ook een paar flinke paarden (180cm of groter) kunnen vervoeren, dan is een binnenhoogte van 230cm wel een aanrader.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 23:52

Heel erg bedankt in ieder geval.

@ sdi: 60 cm is dus te klein voor een normaal geschapen paard?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 23:54

@Frank: Hoe de indeling er uit komt te zien dat weet ik al. Enige probleem is dat ik met het oog op de toekomst heel erg twijfel of ik nou m'n C-rijbewijs zal halen en hiervoor een vrachtwagen zal kopen die ik dus eventueel nog om kan bouwen tot 6-paards of dat ik gewoon begin met een klein vrachtwagen en eventueel dan 3-paards met C-rijbewijs?