Wat leg je op een rubberen vloer van de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irenepene

Wat leg je op een rubberen vloer van de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 14:40

Linksachter van de vloer zit een stukje van 10x10 cm. wat een beetje rot is voor de rest is de vloer door impex zelf op de brug geweest en was de vloer goed, dus niet aan vervanging toe. Toch zit het ons niet lekker en we leggen er een rubberen vloer over de oude heen.
Maar deze is wat glad vinden wij en zoeken nu voor een oplossing om iets daar overheen te doen maar wat?

Hebben jullie tips?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:42

Ik zou zelf met dergelijke trailer niet meer een paard durven vervoeren. Maar goed, dat is je vraag niet.
Wat bedoel je met rubber vloer? Gietvloer of een mat?

8nnemiek
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Wat leg je op een rubberen vloer van de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:03

Een rot stukje zou ik zelf ook niet echt vertrouwen, zorg dat je het goed in de gaten houdt!

Wij hebben een ruwe rubberen gietvloer, en daar ligt helemaal niets in. Veel minder afval, minder rotzooi, makkelijk schoon te houden.. En het rubber dempt het lawaai ook genoeg :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:40

Wat is jouw defenitie van glad?
De vloer die ik in mijn oude vrachtwagen had, was een gladde rubber mat. Paarden hebben daar nooit problemen mee gehad en ik had geen spriet stro in de wagen liggen.
Ik zou dus helemaal niks over die vloer leggen, maar zorgen dat de vloer gewoon goed is. die 10x10 nu, was is dat over drie jaar, of vijf jaar?
Hoe zeker weet jij dat die vloer zo goed is als je hier schrijft? Ik heb eens een trailer gekocht (die eeuwige Westfalia) met een slecht stukkie vloer. Uiteindelijk bleek de gehele vloer verrot en ja, dat kwam er pas uit toen ik de vloer eruit sloopte omdat ik het risico niet wilde nemen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:19

wij hebben een rubber gietvloer (oude vloer laten vervangen om idd zo'n plekje, want als er 1 is volgen er meer. Vloes hadden ze er zo uit, bleek idd helemaal verrot te zijn) en daaroverheen toch zaagsel want meneer piest nogal in de trailer en dan wordt het alsnog glad.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:56

Als je er nog een mat overheen legt blijft er juist nog meer vocht onder zitten. Door de rotte plek zitten er al schimmels enzo in het hout, beetje vocht erbij en hoppa, daar gaat je bodem. Ik zou nooit met zo'n trailer op pad durfen.

Wij hebben wel losse rubber matten in de trailer. Eerst hadden we gewoon rubber, helemaal aan alle kanten dichtgekit enzo, maar daar gingen al snel een paar hoefijzers doorheen. Dus dat rubber hebben we nu vervangen door een dikke rubberen mat. Die mat hangt over het tussenschot of ligt onder de trailer als we hem niet gebruiken, zo kan de bodem altijd goed drogen.

Ik leg niets op die mat, alles wat je er extra op legt kan ook weer glad worden. Die van mij plast ook in de trailer, na gebruik even uitspuiten met water en hij is weer schoon.