Paard op naam, verzekering???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Paard op naam, verzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 22:14

Er schiet me net iets te binnen...

Ik heb een paard, en ik betaal 100% alle kosten voor dat paard. Maar het paard staat niet op mijn naam. Ze is wel van mij, ik heb het papier etc, maar officiëel, volgens het stamboek, staat ze niet op mijn naam. Ik weet dat ik zo geen wedstrijden of tripjes naar het buitenland met haar mag maken, maar hoe zit het met de verzekering?

Ik heb mijn paard niet verzekerd, maar schade die zij maakt aan derden valt onder mijn WA. Maar maakt het dan uit of ze op mijn naam staat?
Nu heb ik ook een vakantie geboekt, en daarbij een aparte annuleringsverzekering voor mijn paard. Op de bevestiging van de boeking staan ook gegevens van mijn paard, afstamming enzo. Maar kan het evt problemen geven dat ze niet officiëel op mijn naam staat?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:46

eilleen333 schreef:
Ik heb mijn paard niet verzekerd, maar schade die zij maakt aan derden valt onder mijn WA. Maar maakt het dan uit of ze op mijn naam staat?

Jij zal hard moeten maken dat het jouw paard is. Daarvoor is het niet strikt noodzakelijk dat het paard op jouw naam staat, maar het maakt het wel eenvoudiger.

Maar wat is er tegen om hem gewoon op je naam te zetten? Bovendien neem ik toch aan dat het paspoort wel op jouw naam staat?

eilleen333

Re: Paard op naam, verzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 19:10

Het kost geld :P .

Ik ben niet echt rijk, en ik besteed het geld liever aan rijles oid. Het is voor mij verder niet noodzakelijk om haar op mijn naam te zetten omdat ik toch geen wedstrijden rijd. In de toekomst wil ik het wel gaan doen :) .