aansprakelijkheidsverzekering instructeurs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

aansprakelijkheidsverzekering instructeurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 12:22

Ik kan een paar uurtjes in de week les gaan geven, gaat om vnl. recreatieruiters, met hun eigen paarden.

Ik ben 23, (nog) niet gediplomeerd (wel een HBO paardenhouderij achtergrond, maar dat is uiteraard geen Orun, dus geen instructeursdiploma. wel zou je dus kunnen verwachten dat ik voldoende kundig ben in de omgang met paarden, ook aan te tonen d.m.v. werkervaring)
Heb eerder fulltime in de paarden gewerkt. Ben nu gewoon in loondienst, in jaja, de verzekeringssector (auto's, dat dan weer wel)

Nu heb ik wel meer lesgegeven, maar dan altijd terwijl ik voor een bedrijf werkte. In Amerika moesten bijvoorbeeld lesklanten een contract van 2 kantjes tekenen zodat ze ons in principe nooit aansprakelijk konden stellen.
Nu zou ik me dus in moeten schrijven bij de KVK? En qua dekking kun je gaan zoeken naar een Aansprakelijkheidsverzekering Bedrijven?

Het moet qua kosten natuurlijk redelijk in verhouding blijven. Ik weet wat voor claims er kunnen komen op letselschades en daar wordt je niet blij van. In hoeverre is het reeel dat je na een ongeval aansprakelijk wordt gehouden voor het letsel dat tijdens jouw les is ontstaan, als er geen sprake is van nalatigheid/roekeloosheid v/d instructie?
En voor de instructeurs onder ons: Bij welke maatschappij zijn jullie verzekerd? Mijn gegoogle levert helemaal niets op.
Ik heb wel een beetje iets van, je bent straks zoveel kwijt aan verzekering en belasting dat je minstens 30 euro per uur moet gaan vragen.. En dan gaan je lesklanten liever naar de buurvrouw die even netjes lesgeeft, maar minder vraagt omdat ze niet verzekerd is, en zwart bijklust.

Heb ook op bokt zitten zoeken maar kan er niet echt iets concreets over vinden.
Ik hoop dat er iemand wat meer duidelijkheid over kan geven.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:06

De kans dat je als instructeur in dit geval aansprakelijk bent is niet groot.

De vordering moet gebaseerd zijn op grond van art 6:162 BW. Dat betekent dat jou onzorgvuldigheid verweten kan worden. Dat is op zich een lastige zaak. Laat jij ze geen gekke dingen doen en sta je ze niet met een longeerzweep in de ronte te jagen (om maar eens een gek voorbeeld te noemen :+ ), dan valt het risico dus best mee.

Judje

Re: aansprakelijkheidsverzekering instructeurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:50

Verplaatst: VSW --> TAO

josie

Re: aansprakelijkheidsverzekering instructeurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:27

Je vind hier wel meer info over als je kijkt onder ' juryleden en instructeurs'.