paard aangevallen door ander paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ombos15

paard aangevallen door ander paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 21:04

Hallo,
Mijn paard is aangevallen door een nieuw paard op stal. Hij stond in de bak en de vrouw van het nieuwe paard vroeg of ze haar paard erbij mocht zetten. Ik heb gezegd dat Ombos niets zou doen en haar gevraagd of haar paard lief was. Ja, was het antwoord.
Na een eerste kennismaking met wat iehs en aahs druipte mijn ruin af en ging ergens anders staan.
De merrie draaide zich met haar kont richting mijn paard zijn kont en liep ongeveer 10 meter achteruit alvorens hem met volle kracht aan te vallen. Mijn paard bokte een paar keer terug, maar hij is niet zo'n killer, en vervolgens bleef hij staan. Nu heeft hij dus achter zijn heiligbeen zijn ruggewervel gebroken en zijn staart is verlamd.
Is dit te verhalen op de wa verzekering van deze mevrouw, want de kosten zijn behoorlijk. Om nog niet te spreken van de angsten die ik, en de pijn die mijn mannetje doorstaan hebben...
Ik hoop dat iemand me hier een antwoord op kan geven.
Omdat ik in eerste instantie toch heb toegestemd het paard erbij te zetten.
Groetjes, Ango

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: paard aangevallen door ander paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:10

ik zou niet weten of haar verzekering dit dekt, ik vrees van niet omdat je zelf erbij was en toestemming gaf. Maar je kan er heel makkelijk achter komen lijkt me, en dat is de dame in kwestie zelf vragen. Zij kan dan bij haar verzekering informeren hoe dit zit.
Gaat het nu weer goed met je paardje trouwens? Wat heeft de Da eraan gedaan, of is het afwachten?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:26

Ik heb geprobeerd hier iets over te vinden op internet, maar het enige wat ik kan vinden is dat het erg afhangt van de situatie....Ik hoop dat jij met de eigenaresse vd merrie snel om tafel kunt met de verzekering om hier over te praten...Hoe reageerde zij eigenlijk?
Heel veel sterkte, je zult wel giga balen dat zo'n futiele beslissing zo naar voor jullie uitpakt... :(:)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:42

jeetje dat is balen zeg...of het te verhalen is weet ik niet. Zoals gezegt heb je zelf toestemming gegeven. Ik zou zelf wel uit coulanse mijn verzekering inschakelen en over toestemming of iets dergelijks niets melden.

Debbyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:43

Ze heeft dan wel toestemming gegeven, maar wel omdat die vrouw zij dat haar merrie niks deed..

Pessade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:46

Jeetje wat een hoop ellende!! Wat zijn de kansen voor je paard? Komt alles weer goed? Of kunnen ze er nog niets over zeggen?
In iedergeval heel veel sterkte en beterschap.

Ik zou in iedergeval even met de eigenaar gaan praten en kijken of zij open staat om het aan haar verzekering op te geven.
Je komt met erg veel kosten te zitten afgezien van het verdriet en het extra werk.
Hoe heeft de eigenaresse gereageerd toen dit alles duidelijk was?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:53

Debbyy_ schreef:
Ze heeft dan wel toestemming gegeven, maar wel omdat die vrouw zij dat haar merrie niks deed..

Wettelijk gezien maakt dat niet uit. Het blijft je eigen verantwoordelijkheid! (btw het is zei ipv zij... )

Was de vrouw er eigenlijk bij toen het gebeurde?

Pessade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:56

Is dat wel zo? Heb ooit een dekens kunnen vergoeden omdat mijn paard die van een ander terwijl hij ze op had in de wei, had stukgetrokken. Verzekering keerde zonder morren uit.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:00

Denk dat het ook ligt aan degene waar het dier van is, sommige stellen zelf voor om het te regelen, andere laten op hun beurt niets van zich horen. Zal zelf het er met haar zelf over hebben, en er samen uit proberen te komen.

Jij hebt wel toestemming gegeven en tja het blijven dieren.
Mijn merrie gaat expres niet zomaar bij andere paarden in (ook vrij agressief ding)

Het blijft altijd een risico vind ik.
Hoe reageerde de 'tegenpartij' erop? Was ze erbij?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:08

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Meldt het in dat geval daar.

Zeker de moeite van het aansprakelijk stellen waard. :j

ombos15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 10:54

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties.
Die mevrouw was ook ontzettend geschrokken, en wilt graag alles via de verzekering regelen.
Maar jullie denken dus dat het beter is niet te vermelden dat ik toestemming heb gegeven?
Ik vind het ook vervelend als ik daarna de schade op die mevrouw moet verhalen, zij deed het natuurlijk ook niet expres.
Ik ga nog eens met mijn verzeringsagent bellen.
Ombos moet nu 3 maanden op stal rusten en mag alleen aan de hand stappen. Het is echt een flinke breuk, was niet leuk om te zien op de x-foto.
Als alles meezit zou hij goed moeten herstellen, hij krijgt medicatie tegen botwoekering enz.
Maar zijn staart zal waarschijnlijk niet meer in orde komen. Hij ziet er echt misvormd uit aan de achterkant. Het klinkt miscchien heel oppervlakkig, maar dat vind ik dus ook heel erg. Hij heeft een hoge staartinplant, en droeg altijd zijn staart, en nu hangt dat ding daar maar. Heb hem helemaal af moeten knippen om te voorkomen dat hij hem breekt of beschadigd met liggen bijvoorbeeld.
Want hij voelt er natuurlijk bijna niks in en kan hem niet bewegen.
groetjes, Ango

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:59

Niet geschoten is altijd mis, vertel wel de waarheid bij de verzekering. Liegen komt toch altijd aan het licht.

ombos15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 11:17

Ja, dat zei mijn verzekeringsagent ook al.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:19

Neemt niet weg dat het verschrikkelijk vervelend is voor zowel jou, maar vooral voor je paardje welke nu pijn heeft.. Beterschap voor hem :(:)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:21

Liegen is zeker niet de beste optie, want dat komt regelmatig aan het licht en daar wordt altijd aangifte van gedaan.

En nogmaals, als je een rebij verzekering hebt, meld het daar.