Belg koopt Nederlandse trailer, hoe werkt dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lientje

Belg koopt Nederlandse trailer, hoe werkt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 19:57

Ik kan een hele leuke 1,5 trailer kopen bij iemand, het enige; het is een Nederlandse trailer en ik woon in België. Hoe werkt dit met de papieren te laten omvormen enz? En weet iemand wat dit kost?

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:01

Kijk even op de site http://www.importautos.nl.
Hun regelen en weten alles voor de invoer van voertuigen in Nederland.
Vanaf donderdag zijn ze telefonisch weer bereikbaar (ze zijn nu carnaval aan het vieren)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:13

Niet aan beginnen. Zoek maar eens op gelijkvomigheidsformulier of zoiets, dan komen er wel de nodige topics bovendrijven. Wanneer je dit formulier kunt krijgen via de fabrikant/importeur van de trailer, dan schijnt het wel te doen te zijn. Zonder dat formulier heb je blijkbaar geen schijn van kans.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:14

oh.. foutje.. ik zie net dat je in Belgie woont..

Als je een voertuig wil exporteren heb je een 3 delig kentekenbewijs nodig,een geldig keuringsbewijs,de huidige kentekenplaten en een geldig paspoort,i.d. of rijbewijs.

Je kan naar een GWK kantoor gaan (op els station wel te vinden) of naar een Vwe kantoor.

Je krijgt via hun een exportkenteken en evt een verzekering voor 2 weken en binnen 14 dagen na aanmelding voor export moet het voertuig nederland hebben verlaten en voor import aangemeld zijn in het land van bestemming.

Als je meer vragen heb wbt export pb je maar
Laatst bijgewerkt door valine op 24-02-09 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:16

ikke schreef:
Niet aan beginnen. Zoek maar eens op gelijkvomigheidsformulier of zoiets, dan komen er wel de nodige topics bovendrijven. Wanneer je dit formulier kunt krijgen via de fabrikant/importeur van de trailer, dan schijnt het wel te doen te zijn. Zonder dat formulier heb je blijkbaar geen schijn van kans.

dat formulier kan je alleen bij een gwk of vwe kantoor aanvragen... het voertuig moet een officieel exportdocument hebben anders kan je hem niet invoeren in het land van bestemming. En Belgie staat nou niet echt bekend om zijn makkelijke manier van importeren van voertuigen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:29

Ik had een trailer "geerfd" (noem het maar even zo) woonde in Belgie, was ned. trailer. Zelfde type die nog steeds ook in alle showrooms in Belgie stond.
Nou, vergeet het maar, ben een half jaar bezig geweest om hem in te voeren, Belgische douane was een stempel vergeten, is nooit meer goedgekomen, uiteindelijk heb ik hem op de naam van een vriendin (in ned. ) gezet. Pure ellende. Volgens het boekje werkt het zo:

- ned trailer uitvoeren/uitschrijven uit ned. douane
- inschrijven bij belgische douane (niet zelf gaan als je niet veel geduld hebt !)
- technische keuring in belgie op afspraak, maar dan heb je een europees of belgisch gelijkvormigheidsattest nodig- te verkrijgen bij fabrikant trailer....not. (hoewel ze heel behulpzaam waren, zelfs met Belgie gebeld etc.)
-

Tempus

Re: Belg koopt Nederlandse trailer, hoe werkt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:25

Ik weet niet of je saskia nog kent van bij Thieu.
Zij had ook een trailer staan in Nederland staan en heeft die ook naar Belgie gehaald. Misschien kan ze jou wat helpen ivm met papieren enz?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:46

ik heb 4jr geleden mijn trailer aan een Belg verkocht en we zijn naar R`dam gereden om uit te klaren
hij is toen naar Belgie gereden en zei dat hij bij de grens hem makkelijk in kon voeren.
ik heb niets meer gehoord dus zal wel goed gegaan zijn ;)