Wat is jullie mening over Weijer paardentrailers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Veldjesgraaf

Wat is jullie mening over Weijer paardentrailers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 10:48

Hallo Allemaal,

Wij hebben een aanhangwagen bedrijf en zijn op gebied van trailers dealer van Henra, Weijer, Hotra.

Nu ben ik een half jaar dealer van Weijer en ben ik geïnteresseerd wat jullie gebruikers van het merk vinden.

Mijn eigen mening is dat kwalitatief zeer goede trailers zijn tegen een scherpe prijs.

Maar ik zal graag willen weten wat jullie ervaringen zijn?

aslo

Re: Wat is jullie mening over Weijer paardentrailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:08

Wij hebben een aantal jaren een 1,5 paards Weijer gehad, was al een oudje. Wanden en vloer vervangen en toen was ie weer als nieuw. Erg fijne trailer met een prima wegligging.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:58

ik heb een 1.5 paards de luxe, hele fijne trailer. ligt lekker achter de auto. Staat te koop btw :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:27

Weijer, de rest is goed geprobeerde immitatie!
Alleen een oude Westfalia Saturnus is interessanter omdat die eenvoudiger te restaureren is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:37

Ik heb op aanraden van 'ikke' een tweedehands trailer van Weijer gekocht.
Moesten nieuwe bandjes onder en heb alles nog eens goed laten kitten en rij er nu alweer een paar jaar heel happy mee rond. Het is een simpel ding maar zeer degelijk.

Ik ontdekte dat mijn zus en zwager dezelfde hebben, maar dan in tweepaards en nieuw gekocht en daar ook zeer tevreden gebruikers.

Puera
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:43

Ik ben intussen al bijna 5 jaar trotse eigenaresse van mijn 1½-paards Weijer. Bouwjaar 1993. Toen we 'm kochten was eigenlijk alleen de kap,het frame en het hout van de laadklep nog goed. Gelukkig heb ik een hele handige vader, die heeft 'm compleet gestript en opnieuw opgebouwd. Trailerhandelaar heeft er een rubbervloer in gegoten... maar inderdaad niet zo'n succes. Afgelopen zomer de laatste halve meter alweer opnieuw moeten laten doen omdat ie losliet.

Helaas is in de loop van de jaren het (groene) multiplex door het buitenstaan heel lelijk geworden, dus heb ik 'm afgelopen zomer een nieuw kleurtje gegeven. Hopelijk blijft dat wat netjes zitten, nu ie binnen staat.
http://94.100.113.205/351750001-3518000 ... _Hyxt.jpeg

Hiervoor had ik ook een Weijer, een 1¾ uit 1978, volgens mij. Jammer genoeg werden de ijzeren kap en de balken onder de bodem heel slecht, dus die hebben we ingeruild op bovengenoemde trailer.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:07

Hier ook een Weijer-oldtimer-bezitter. Wij hebben een 1 3/4 uitvoering, uit 1986. Er zitten nog papieren bij waarop staat dat ie voor 9 diercategorieën is goedgekeurd, onder andere schapen, slachtkalveren, paarden, etc.

We hebben er door de Witte Smid destijds raampjes in laten zetten.

Een supertrailer (al zitten er nu een paar roestplekken in de ijzeren kap). Oersterk, ligt als een blok achter de auto, geen poespas... perfecte trailer voor mensen die degelijkheid boven uiterlijk verkiezen.

Hoewel ik de kap netjes heb bijgewerkt, zou ik er wel een nieuwe op willen hebben, maar ik denk dat een dergelijk ouderwetse ijzeren kap moeilijk te vinden is.

Ik hoop dat de trailer nog lang mee gaat, want voorlopig zou ik geen ander merk willen hebben.