Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke schreef:Je trekt conclusies of neemt besluiten. Ik dacht dat Belgen toch wel iets sterker waren in taal.
Daarnaast, wat wil je met dat cijfermatige overzicht. Het is op deze manier niet meer dan een simpele statistiek, waar je verder geen moer mee kunt, behalve het constateren van, niet bijster zinvolle, feiten.
Wil je dat alleen van Belgen weten, gezien de vraagstelling, of wil je weten hoe paarden in het Nederlandse taalgebied worden vervoerd?
Ginfizzke schreef:Ondersteuning van het theoretische gedeelte dus, zodat er een zeker idee kan worden gevormd van op welke manieren paarden meer of minder worden vervoerd, een statistiek zou je het dus inderdaad kunnen noemen.. De nadruk ligt dan ook niet op dit onderzoek, wel op de literatuurstudie die ik daarbij opbouw. Sorry daarnaast voor de taalfout, ik was er niet van op de hoogte dat je op een forum als dit zo erg moest letten op de manier waarop je iets vermeld.. Dacht dat je hier op een ontspannen en losse manier over je hobby kon praten! Heb namelijk al veel ergere zaken gelezen, ook door Nederlanders trouwens, weet niet wat je daarmee bedoeld hoor! En indien je niet geïnteresseerd bent in het invullen van de enquête, niemand verplicht je te reageren!
Ikke schreef:Ik mis dat theoretische gedeelte. In de zin dat je gewoon een lijst met vragen stelt, waarvan de antwoorden op z'n minst een weinig samenhangend geheel vormen. De literatuur op dit gebied is vrij beperkt en de regeling EG1/2005 die het professionele vervoer regelt, beslaat ook maar 3 A4-tjes.
Met andere woorden: wat wil je precies weten? En van wie (Belgen en/of Nederlanders)
Wat dat taalgebruik betreft, dat is hier ronduit bedroevend. Zo erg dat er een topic is wat alle taalkundige missers "bespreekt". Misschien ben je daar zelfs al langsgekomen........

ikke schreef:Wat dat taalgebruik betreft, dat is hier ronduit bedroevend. Zo erg dat er een topic is wat alle taalkundige missers "bespreekt". Misschien ben je daar zelfs al langsgekomen........
Ginfizzke schreef:Enquête in verband met het transport van paarden door privépersonen
Deze enquête vindt plaats in functie van het eindwerk van Key Christel, studente Agro – en biotechnologie (afstudeerrichting dierenzorg). Het doel is cijfermatig weer te geven op welke manier paarden doorheen België, naar de rest van Europa en naar buiten Europa worden vervoerd.
Vraag 1:
Hoeveel paarden heeft u in uw bezit? Antwoord: 1
Vraag 2: (meerdere mogelijkheden mogen worden aangeduid)
Op welke manier vervoert u uw paard(en) in het binnenland?
o Met een trailer in uw bezit
Indien ingevuld: betreft dit vervoer voornamelijk
o korte afstanden (< 50 km)
Vraag 3:
Op welke manier vervoert u uw paard(en) in het buitenland (rest van Europa)?
o Met een trailer in uw bezit
Vraag 4:
Op welke manier vervoert u uw paard(en) in het buitenland (buiten Europa)?
n.v.t.
Vraag 5:
Welk maximumbedrag zou u (kunnen) besteden aan het vervoer van een paard?
n.v.t.
Vervoersmiddel/Minimumbedrag per vervoersmiddel bij aankoop / per dag bij verhuur
o Trailer (2 paarden) / > € 4230
Vraag 6:
Bent u op de hoogte van het bestaan van Europese wetgevingen die gepaard gaan met het transporteren van paarden in binnen – en buitenland?
o nee
in het bijzonder omtrent
o dierenwelzijn o ja o nee
o gebruikte transportmiddelen (keuringen, …) o ja o nee
o gezondheid van het dier (certificaten, …) o ja o nee
o eisen gesteld aan bestuurder en verzorger
(vergunningen, bewijs van vakbekwaamheid …) o ja o nee

Ginfizzke schreef:Hoi
Ik ben een studente Agro - en biotechnologie (afstudeerrichting dierenzorg) en stelde in functie van mijn eindwerk omtrent het transport van paarden een enquête op om het theoretische gedeelte van mijn studie te ondersteunen. Aangezien ik toch heel wat resultaten nodig heb om op een correcte manier besluiten te kunnen trekken, zou ik vriendelijk willen vragen of ook de bokt - gebruikers en - leden me zouden willen helpen door middel van het invullen van de enquête.
Iedereen die zelf een paard heeft, kan de enquête makkelijk en vlot invullen. Het beantwoorden van de zes vraagjes duurt hooguit twee minuutjes!
Alvast bedankt voor de medewerking!
Groetjes, Christel
Enquête in verband met het transport van paarden door privépersonen
Deze enquête vindt plaats in functie van het eindwerk van Key Christel, studente Agro – en biotechnologie (afstudeerrichting dierenzorg). Het doel is cijfermatig weer te geven op welke manier paarden doorheen België, naar de rest van Europa en naar buiten Europa worden vervoerd.
Vraag 1:
Hoeveel paarden heeft u in uw bezit? Antwoord: …4……
Vraag 2: (meerdere mogelijkheden mogen worden aangeduid)
Op welke manier vervoert u uw paard(en) in het binnenland?
x Met een trailer in uw bezit
o Met een vrachtwagen in uw bezit
o Met een gehuurde trailer
o Met een gehuurde vrachtwagen
o Met het vliegtuig
Indien ingevuld: betreft dit vervoer voornamelijk
x korte afstanden (< 50 km)
x lange afstanden (> 50 km)
Vraag 3:
Op welke manier vervoert u uw paard(en) in het buitenland (rest van Europa)?
o Met het vliegtuig
Vraag 4:
Op welke manier vervoert u uw paard(en) in het buitenland (buiten Europa)?
o Met het vliegtuig
o Per boot
Vraag 5:
Welk maximumbedrag zou u (kunnen) besteden aan het vervoer van een paard?
Vervoersmiddel/Minimumbedrag per vervoersmiddel bij aankoop / per dag bij verhuur
x Trailer (2 paarden) / > € 4230
o Vrachtwagen (> 2 paarden) / > € 7000
o Gehuurde trailer / > € 20
o Gehuurde vrachtwagen / > € 105
o Vliegtuig (enkele reis naar bestemming) / > € 5650
o Boot (enkele reis naar bestemming) / > € 135
Vraag 6:
Bent u op de hoogte van het bestaan van Europese wetgevingen die gepaard gaan met het transporteren van paarden in binnen – en buitenland?
x ja o nee
in het bijzonder omtrent
o dierenwelzijn x ja o nee
o gebruikte transportmiddelen (keuringen, …) x ja o nee
o gezondheid van het dier (certificaten, …) x ja o nee
o eisen gesteld aan bestuurder en verzorger
(vergunningen, bewijs van vakbekwaamheid …) x ja o nee