chip en paspoort vraagje, wie kan mij helpen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jordy_

chip en paspoort vraagje, wie kan mij helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 18:51

toen ik mijn pony kocht heb ik hem bij de vorige eigenaar laten chippen *deze had hij namelijk nog niet*
maar dit koste mij 25-30 euro weet het niet precies meer.
Nu heb ze mij verteld dat ze papieren thuis had liggen om een paspoort aan te vragen dit moest ik dan alleen
nog zelf versturen zodat hij gelijk op mijn naam zou staan,
maar de dag dat ze hem kwamen brengen vroeg ik dus om die papieren en de chip waarop ik als antwoord kreeg deze
heb ik eergister op de post gedaan.
Terwijl hij gechipt moest zijn anders kon hij niet vervoerd worden maar nu hebben ze hem evengoed zonder chip en paspoort mee vervoerd..

Nu ben ik zo stom dat ik haar mail niet meer heb en ook geen nummer.
wat kan ik nu doen??

ohja vrijdag moeten we met de hond naar de DA dus ga ik gelijk vragen of ze even willen kijken of hij wel echt gechipt is..
wel weet ik haar naam en waar ze woont, heb ook al op internet gezocht maar helaas zonder succes.
ik hoop dat jullie mij veder kunnen helpen..
groetjes thamara.

Lusitana

Re: chip en paspoort vraagje, wie kan mij helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:07

Het lijkt erop dat je beet bent genomen, dat er niet gechipped is en geen paspoort bestaat en dat ze het risco hebben genomen dat ze niet aangehouden zouden worden met de trailer.
Om die paar euro zou ik er zelf geen trammeland om maken en het alsnog zelf in orde maken...

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 18:21

bedankt voor je berichtje :)
ik heb haar nummer ondertussen gevonden en haar opgebelt,
ze zij dat ze erachteraan zou gaan bij het postkantoor hier geloof ik echter niet veel van.
zodra ik het dinsdag nog niet binnen heb dan zal ik haar weer opbellen..
het gaat dus allemaal goed komen :)
zo niet heb ik haar adres en kan ik dus bij haar langs gaan..
jammer dat het op deze manier moet maargoed het is niet anders.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:46

Ik zou dan wel eerst even laten checken of er niet toch een chip ingebracht is, maar dit doet de DA zowiezo (bij mij in ieder geval) als je je paard wilt laten chippen. Voor het geval iemand ooit al eens een chip heeft laten zetten.

Tip: als de DA toch komt voor te chippen, vraag dan gelijk om een basis inenting. Want het is verplicht (in ieder geval op wedstrijd) om je paard jaarlijks te laten enten. Maar omdat jij nog geen paspoort of entingsboekje hebt zal je pony weer opnieuw de basis enting + normale enting moeten krijgen..

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 19:49

ik laat hem hier nog niet chippen aangezien ik er bij de vorige eigenaar voor betaald heb en ik dan verwacht dat dit gedaan is *twijfel er alleen wel aan* maar ik wacht dus tot dinsdag heb ik dan nog niets binnen neem ik contact op met de vorige eigenaren komt hiet nog niets uit laat ik de dierenarts kijken of hij een chip heeft..
jordy en me andere pony krijgen beide opnieuw hun basisentingen dit kan dan dus gelijk gebeuren.
veder zijn entingen met vervoer e.d. niet verplicht wel met je wedstrijden inderdaad maar hier zullen ze beide niet voor gebruikt worden :)
ze krijgen hun entingen dus wel opnieuw.

MPPaardenvoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:57

Kan je niet eerst aan de DA vragen of hij kan zien of je pony gechipt is en daarnaast nooit geloven dat men de papieren opstuurt. Bij het oversteken van de pony en het geld hoor je de papieren erbij te krijgen, zo niet, geen geld en nemen ze de pony maar weer mee. Klinkt heel makkelijk, weet ik, maar die mensen hebben slechte plannen en weten dat jij de pony heel graag wilt hebben en dus toch wel betaald zonder de papieren direct in handen te hebben. Ik vrees dat je de papieren nooit meer ziet ;( (ik hoop het niet voor je), maar leer hiervan!

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 20:12

weet hoe het wekt en het gaat vaak inderdaad zo zoals jij het zegt helaas..
de pony werd daar nog gecastreerd dus ik heb gezegt laat hem dan gelijk maar chippen, toen heb ik dit geld naar ze overgemaakt en gelijk het geld van de pony zelf *doe ik echter anders nooit*..

de pony heeft geen paspoort!! helemaal niets alleen die chip dus, ik heb hem dus gekocht met niets en hem zelf laten chippen
hier was de prijs ook naar!
deze mensen hebben papieren gekregen om een paspoort aan te vragen, *wist ik in eerste instantie niet*.
dit zou ik krijgen zodat het gelijk op mijn naam zou staan,
het gaat mij om die chip deze nummers heb ik niet gekregen.
Ik vind het ook niet meer dan normaal dat je dit gelijk meeneemt bij het brengen van de pony aangezien ze hem zonder niet konden brengen..

Nu zeg je geen papieren geen geld dit is erg makkelijk gezegt aangezien ik de castratie en chip zoiezo al betaald had kon dus wel zeggen neem de pony maar weer mee maar mijn geld hiervoor dan??
het is allemaal een beetje raar gegaan..

MPPaardenvoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:58

ja, snap ik. en als je alles van te voren zou weten....
Ik vind het rot voor je

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 21:04

ja precies.. maargoed het is nu niet anders ben allang blij dat ik haar nummer weer gevonden heb :)

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:00

hoi,

ik heb even het verhaal gelezen.
tjonge wat een raar verhaal.
weet je inmiddels al wat meer?
ik zou inderdaad de DA even laten kijken hoe het zit met de chip.
mocht de pony toch een chip blijken te hebben dan zou je opnieuw een paspoort kunnen aanvragen.
heeft de pony een stamboom of is afstamming onbekent?
je kan eventueel aan je DA vragen als de pony wel gechipt is hoe of wat met het paspoort.
weet je toevallig waar het paspoort vandaan moet komen? van welke instantie?
eventueel kan je hun bellen als je pony een chip heeft dan geef je het nummer door en kunnen
hun zien of er ook daadwerkelijk een paspoort afgegeven is.
en anders kan je een nieuwe aanvragen.
mocht het een duplikaat paspoort worden zitten hier wel hoge kosten aan.

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 14:09

nee ik weet nog niet veel meer ik heb haar toen gebeld en ze zou er achteraan gaan nu had ik besloten om tot afgelopen dinsdag te wachten en haar dan weer op te bellen helaas heb ik er nog geen tijd voor gehad en zal ik haar dit weekend opbellen..
hij heeft nooit een paspoort gehad dus opnieuw aanvragen gaat niet lukken :P
veder weet ik nu niet veel van de pony zelf dit moet ik dan allemaal aan de vorige eigenaar gaan vragen maargoed ik wacht eerst dit even af hoe het zal verlopen..

ik kan dus ook niet nagaan of het paspoort afgegeven is omdat dit niet zo is :P deze had ik zelf op moeten sturen zodat hij gelijk op mijn naam zou staan, net zo makkelijk maarja dan moeten ze zich aan hun woord houden en niet zeggen dat ze het allemaal opgestuurd heeft en dit vervolgens niet zo blijkt te zijn..

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:12

echt balen hoor.
je heb van die stomme mensen die een ander graag extra werk bezorgen.
dan nog niet te spreken over kopzorgen
succes ermee ik hou dit topic in de gaten.
ben wel benieuwt of het uiteindelijk lukt

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:03

ja ze heeft raar gehandeld maargoed misschien dat andere het erbij laten zitten maar ik dus niet!
zodra ik gebeld heb en ik meer weet dan zal ik het gelijk melden :) en natuurlijk ook hoe het af zal lopen..

Muppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:31

heb soort gelijk probleem gehad met 1 van mijn paarden. paard zou paspoort hebben bla bla bla. heel gezeur heen en weer paspoort zou bij da liggen, da zou paspoort kwijt zijn puntje bij paaltje paard had geen paspoort. Heb toen het chipnummer laten uitlezen (deze had ze wel) en het KNHS gebeld. Deze konden nakijken waar en hoe het paard geregistreed stond. Nergens! Belgische chip. Er is toen een paspoort voor haar afgegeven door het KNHS.

Maar bij jou paard zou ik zeggen als die net gechipt is moet je toch ook zien waar want daar scheren ze altijd wat weg. Daarbij zou ik het wel zelf gaan aanvragen en regelen (is niet veel moeite) indien nog niet gechipt zet da chip en vult het formulier in. moet je het alleen zelf opsturen naar instantie. thats it!

Maar zou zoiezo de da kosten en de paspoort kosten verhalen op de oude eigenaar

succes!

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 12:07

paspoort vraag ik nu ook zelf aan die papiertjes maken mij niet veel uit die zullen mijn dierenarts zo hebben liggen..
het gaat mij om die chip daar heb ik voor betaald en die hoort erin te zitten en ik hoor die stikkers te hebben.
hij was wel een stukje in zijn hals geschoren zoals ze met chippen ook altijd doen maargoed dit kan ze ook zelf gedaan hebben..

vervelend van jou paard dat dit zo moest verlopen.

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 14:57

hij heeft gewoon een chip papieren om paspoort aan te vragen heb ik ook binnen gekregen.
blijkt dat het allemaal bij de post kwijt is geraakt nu is de chip nummers opnieuw aangevraagt door de vorige eigenaar en ook de formulieren om paspoort aan te vragen dit heeft ze naar mij gestuurd.
nu kan ik dus alles naar het knhs sturen en is het allemaal opgelost :)