paspoort na slacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VieJo

paspoort na slacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 15:12

Ik weet niet of dit bericht hier goed staat, zo niet dan wordt het hopelijk naar de goede afdeling verplaatst.

Eind oktober is mijn paard opgehaald door Slagerij Kats om naar de eeuwige groene velden te gaan. Toen is mij verteld dat ik het paspoort later teruggestuurd zou krijgen (de stamboekpapieren heb ik uiteraard niet meegegeven). Het is inmiddels ruim 4 maanden verder en ik heb het paspoort nog niet terug ontvangen. Daarom heb ik hen vandaag gebeld: en nu wordt mij ineens verteld dat je het paspoort nooit terug gestuurd krijgt. Wie weet wat er nu waar is: krijg je na de slacht van je paard het paspoort nu wel of niet terug in je bezit?

kips

Re: paspoort na slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:15

ik heb altijd gehoord dat ze het vernietigen.. en tenzij je hem zelf houdt dat je het terug moet sturen.. maar kan het mis hebben hoor

VieJo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 15:19

Het paspoort ben je verplicht om mee te geven als je paard opgehaald wordt. Wat jij bedoelt zijn waarschijnlijk de stamboekpapieren... Deze moet je na slacht van je paard eigenlijk altijd naar het stamboek terug sturen.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:50

Hoe het met slacht gaat weet ik niet, maar in geval van overlijden krijg je van bijv. van het stamboek je paspoort gewoon terug. Dan natuurlijk wel voorzien van de nodige stempels ONGELDIG. Ik neem aan dat de slacht het paspoort terug moet sturen naar de uitgevende instantie en zij jou het paspoort terug zouden moeten sturen. Idee om ff de uitgever van het paspoort ff te bellen? Slachterij zal nooit bevoegd zijn om het paspoort te vernietigen. De controle ontbreekt en is natuurlijk zeer fraudegevoelig (chip uit je paard en kan met dat paspoort zo op een gelijkend paard worden toegepast).

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:58

VieJo schreef:
Wie weet wat er nu waar is: krijg je na de slacht van je paard het paspoort nu wel of niet terug in je bezit?

Mij is verteld (bij Van der Veen in Nijkerk) van niet. Paspoort wordt na slacht opgestuurd naar de PVE en daarna naar de uitgevende instantie (bv het KWPN). Ik wil wel bericht/bevestiging hebben dat mijn paard is uitgeschreven, dus heb pas het KWPN gemaild met de vraag of het paspoort is geretourneerd en of het paard is uitgeschreven.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:18

dit staat er in mijn KWPN paspoort:

ALS HET PAARD IS GESTORVEN, GESLACHT OF OVERGENOMEN DOOR DE VERZEKERING MOET HET
PASPOORT WORDEN TERUGGEZONDEN NAAR DE ORGANISATIE DIE HET PASPOORT HEEFT UITGEGEVEN
MET VERMELDING VAN REDE VAN RETOURNERING

ik weet niet of je het paspoort aan de slager mee moet geven of dat je het zelf kan opsturen.
(geen ervaring mee)
maar hoe dan ook moet het paspoort terug.
en ik denk dat als je in een briefje erbij zet dat je het graag ongeldig verklaart terug wilt dat het wel kan.
dan prikken ze er gaten in of een stempel met ONGELDIG erin.
want hun doen hem door de papiervernietiger als ze klaar zijn met het paard uitvoeren.