wat te regelen en waar op te letten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

wat te regelen en waar op te letten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 23:17

hoihoi

mijn pleegvader heeft een jaar of 6 geleden voor mij een pony gekocht maar deze is dus officieel van hem.. nu krijg ik de kans om de pony over te nemen voor 1000 euro dus dat is niet te veel geld. maar waar moet ik op letten en wat moet ik regelen..?

we hebben besloten dat we dit gaan doen op afbetaling elke maand 100 euro.. maar waar moet ik op letten kwa als er iets gebeurt of andere dingen..

het gaat trouwens om de pony in mijn profiel.. kwa stalling en voer etc dat betaal ik al dus kwa financien red ik het wel en ben ik goed op de hoogte..

cissy

Re: wat te regelen en waar op te letten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:36

waarom moet je nu dat bedrag betalen terwijl hij die pony indertijd voor jou heeft gekocht? was het geen cadeau dan indertijd? Of wil hij je leren met geld om te gaan of zo?

Als je het officieel wilt regelen moet je het op papier zetten(koopcontractje maken) dat je de pony gekocht hebt van hem en daarin ook vermelden dat je de pony op afbetaling koopt en wan wie het paardje is als jij niet aan je betalingsverplichting voldoet.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 23:38

ik woon daar inmiddels niet meer.. en paardje is van hem hij heeft het gekocht zodat ik er voor kon zorgen en rijden.. leren om verandwoording te hebben..

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 01:39

Hoi,

Ik heb zelf ook een pony gekocht. Hierbij had ik van een persoon geld geleend. Deze heb ik op afbetaling terug betaald. Met hem heb ik een overeenkomst gesloten.

Blijft jou pony op die plek staan, of gaat de pony ergens anders staan? Moet je ook stalgeld gaan betalen?
Verder heb ik ervoor gezorgd dat ik een dierenarts en een hoefsmit had.
De rest komt er eigenlijk bij kijken.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 12:00

dierenarts en hoefsmit blijven hetzelfde.. die van mij gaat 2 hooguit 3x per jaar naar de smit.. ze heeft hele goede hoeven..
de enige kosten die ik erbij krijg zijn smit en DA ik heb nagevraagt wat hij er altijd voor het betaald en dan krijg ik 70euro per jaar erbij van hoefsmit en DA samen..

pony blijft op dezelfde plek staan maar dat is maar 100euro per jaar.. wel alleen weidegang maar als ze op stal gaat sloopt ze alles dus dit is ideaal..

ik ga geen geld lenen maar de pony op afbetaling doen.. dus elke maand 100 rechtstreeks en in de tussen tijd laten we de pony dan overschrijven...

Zicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:39

Het is toch mooi geregeld zo? Ik zou het ook wel prettig vinden als de pony op mijn naam zou staan, kan hij ook niet ineens verkocht worden (ik heb meegemaakt dat de man het paard wat eigenlijk van zijn vrouw was plotseling verkocht. Vrouw kwam op stal en was het paard ineens weg....).

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 11:08

ja klopt maar mijn vraag was waar ik nog op moet letten met bijv opstellen van contractje ook al is het mijn pleegvader het kan altijd fout gaan. bijv wat doen we als het paard binnen korte tijd ziek word of er iets mee gebeurt.. het was dus mijn vraag over dat soort dingen waar ik nog op moet letten..

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:12

Zicky schreef:
Het is toch mooi geregeld zo? Ik zou het ook wel prettig vinden als de pony op mijn naam zou staan, kan hij ook niet ineens verkocht worden (ik heb meegemaakt dat de man het paard wat eigenlijk van zijn vrouw was plotseling verkocht. Vrouw kwam op stal en was het paard ineens weg....).

op naam zetten is geen (rechtelijk) bewijs dat de pony dan van jou is :n

@TS; Ik betaal mijn moeder ook €100 per maand af. Als ik meer kan afbetalen in de maand dan doe ik dat ook (bijv. als ik mijn vakantiegeld heb gekregen)
Ik heb wel de totale verantwoordelijkheid over de pony, dus als er iets gebeurd, zijn de kosten voor mij.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 14:05

ja ik weet dat het niet geld als eigendombewijs en daar gaat het mij ook niet om..!! ik wil alleen graag weten waar ik op moet letten helemaal omdat ik hem tog van een bekende koop..

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:28

het voordeel van het kopen van iemand die zo dicht bij je staat, is dat het eigenlijk 100% te vertrouwen is!