Trailer kopen op lease-basis?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marcato

Trailer kopen op lease-basis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 22:16

Bij het rondkijken naar het huren of evt. kopen van een trailer kom ik bedrijven tegen die nieuwe trailers aanbieden op lease-basis. Je betaalt een bepaald bedrag per maand/week gedurende een aantal jaar en zo betaal je de trailer af. De trailer is vanaf het begin af aan jouw eigendom en kosten ed zijn ook voor jouw rekening.

Ik vroeg me af of er bokkers zijn die op deze manier hun trailer hebben gekocht of dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Ik begrijp dat er wrs wat haken en ogen aan zitten (zoals rente e.d.), maar graag jullie reacties!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:21

De grootste haak is wel dat je de trailer ongeveer twee keer betaald! Reken dat eerst eens terdege uit voordat je erop in gaat.
Daarnaast, een trailer kost mij hier 35 euro per dag huur. Een beetje trailer kost 4500 euro, dus alleen voor het aankoopbedrag kan ik al 128 dagen een trailer huren. Dat is ruim twee jaar elke week een trailer huren. Hoe vaak ga je die trailer gebruiken? Weegt dat op? Bijvoorbeeld omdat je een tweepaards wilt en die in de verre verte niet te huur is.
Allemaal overwegingen die jij alleen kunt maken. Het is jouw situatie.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:39

Ik heb het gedaan bij Bk-trailers in barneveld. Ik wist dat ik de trailer binnen enkele maanden helemaal af kon betalen dus heb maar een paar maanden lease betaald. Als ik zeker zou weten dat ik al die jaren aan het lease-contract vastzat had ik het niet zo snel gedaan.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:07

ikke schreef:
De grootste haak is wel dat je de trailer ongeveer twee keer betaald! Reken dat eerst eens terdege uit voordat je erop in gaat.
Daarnaast, een trailer kost mij hier 35 euro per dag huur. Een beetje trailer kost 4500 euro, dus alleen voor het aankoopbedrag kan ik al 128 dagen een trailer huren. Dat is ruim twee jaar elke week een trailer huren. Hoe vaak ga je die trailer gebruiken? Weegt dat op? Bijvoorbeeld omdat je een tweepaards wilt en die in de verre verte niet te huur is.
Allemaal overwegingen die jij alleen kunt maken. Het is jouw situatie.

Dus dan ga je ervanuit dat een trailer na 128 x helemaal afgeschreven is?

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 21:11

#Ymke# schreef:
Ik heb het gedaan bij Bk-trailers in barneveld. Ik wist dat ik de trailer binnen enkele maanden helemaal af kon betalen dus heb maar een paar maanden lease betaald. Als ik zeker zou weten dat ik al die jaren aan het lease-contract vastzat had ik het niet zo snel gedaan.

Ik kwam idd de advertentie van BK trailers tegen. Maar jij hebt dus heel snel het overgebleven bedrag in 1 keer afbetaald of zo? Waarom zou je het anders niet gedaan hebben?

Ik ben nl. ook een beetje huiverig voor dat soort lease contracten e.d. Net wat 'ikke' zegt, je betaald uiteindelijk zowat 2x zo'n trailer. Beetje zonde van het geld.

annastasia

Re: Trailer kopen op lease-basis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:37

omdat als je tussentijds aflost je minder rente betaald.
Zo heb je dus een nieuwe trailer en heb je misschien 100,- meer betaald.
Als je de trailer in een aantal jaren afbetaald dan heb je misschien 1000,- meer betaald.
Dan kun je misschien nog beter een lening bij de bank aangaan.

Zoek het iig goed uit wat goedkoper is. Ik heb gelukkig net zo lang gespaard totdat ik zelf de trailer kon kopen. Heb nl ook het BK slimlease plan overwogen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 08:56

Marcato schreef:
#Ymke# schreef:

Ik kwam idd de advertentie van BK trailers tegen. Maar jij hebt dus heel snel het overgebleven bedrag in 1 keer afbetaald of zo? Waarom zou je het anders niet gedaan hebben?

Ik ben nl. ook een beetje huiverig voor dat soort lease contracten e.d. Net wat 'ikke' zegt, je betaald uiteindelijk zowat 2x zo'n trailer. Beetje zonde van het geld.

Precies wat annastasia hierboven zegt. Ik was eigenwijs en wilde snel een trailer maar had nog niet het hele bedrag bij elkaar en wist dat ik die met een paar maandjes wel zou hebben. Daarom is de trailer in verhouding niet veel duurder geweest dan dat ik hem meteen zelf had gekocht. Ik heb geloof ik 3 maanden geleasd en toen het gehele bedrag ineens afgelost.
Als je hem op lease basis zou kopen zit je er zeker een x aantal maanden aan vast. Ik zou als ik jou was eens contact opnemen met Bk-trailers en informeren hoe het zit als je trailer total-loss is etc. (volgens mij betaal je dan namelijk gewoon door).

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:20

ik heb dit ook gedaan ook met het oog op dat ik m in paar maanden af zou kunnen betalen en heb ik ook gedaan. Ik had de trailer op dat moment nodig.
En dat je het dubbele betaald is natuurlijk overdreven, je betaald wel een bepaald percentage aan rente maar idd hoe sneller je m af betaald wordt het minder.