Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Diablo schreef:Margreet schreef:"Plotselinge" problemen met laden zijn bijna altijd terug te voeren op het materiaal of de chauffeur...
Oja? En wat als het dat niet is? Mijn man rijdt zéér voorzichtig met paarden in de trailer en ook de trailer is prima in orde.
heb je er wel eens zelf in gestaan als je man reed? soms vinden mensen wel dat ze rustig rijden maar vind het paard achterin dat niet..... je zal ze de kost moeten geven die denken rustig genoeg te rijden maar het ongemerkt toch niet doen.Citaat:Mijn man rijdt zéér voorzichtig met paarden in de trailer en ook de trailer is prima in orde.
cissy schreef:heb je er wel eens zelf in gestaan als je man reed? soms vinden mensen wel dat ze rustig rijden maar vind het paard achterin dat niet..... je zal ze de kost moeten geven die denken rustig genoeg te rijden maar het ongemerkt toch niet doen.Citaat:Mijn man rijdt zéér voorzichtig met paarden in de trailer en ook de trailer is prima in orde.
Zeker als het paard eerst wel ging en nu niet meer, heb je niet eerder tekenen gezien van niet meer willen? dus dat hij eerst beetje weigerde en niet zo snel ging en later nog iets meer, of is het helemaal plotseling dat hij niet meer wil?
.marjoleinft schreef:pak een longeerlijn en leg die over de schoft heen.
die die door de voorbenen naar het halster.
doe de 2 uiteindes door de ring van het halster.
en hou dat vast.
en dan meenemen de trailer in.
als hij ze hooft omhoog doet zet hij zelf druk op ze lijf waardoor hij weer naar voren loopt.
Visits schreef:hoor de laatste tijd vaak problemen over paarden laden
erg vervelend
misschien moet er direct al iemand naast de trailer klaar gaan staan met de stang, als jij dan snel met je pony naar de trailer loopt (zelf niet denken dat hij niet gaat! maar gewoon doorlopen), meestal hebben ze dan geen kans om maar even na te denken en staan ze er zo op
en ands misschien longeerlijn erachter, helpt meestal ook wel
Diablo schreef:marjoleinft schreef:pak een longeerlijn en leg die over de schoft heen.
die die door de voorbenen naar het halster.
doe de 2 uiteindes door de ring van het halster.
en hou dat vast.
en dan meenemen de trailer in.
als hij ze hooft omhoog doet zet hij zelf druk op ze lijf waardoor hij weer naar voren loopt.
Werkt dit echt? Ik heb het idee dat onze weigeraar daar zo doorheen steigert....
Margreet schreef:"Plotselinge" problemen met laden zijn bijna altijd terug te voeren op het materiaal of de chauffeur...