Wat als eigenaar contract niet nakomt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Wat als eigenaar contract niet nakomt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 13:56

Hoi,

ik sta nu drie jaar op een weide met mijn 3 paarden. In mijn contract staat dus dat de eigenaar van de weide verantwoordelijk is voor:

- stalling
- weideonderhoud
- weideomheining
- water
- ruwvoer in de winter
- onkruidbestrijding.

Omdat de inloopstallen op niet veel trokken hebben we onze eigen stallen gebouwd. Omdat het grondwater prut is hebben wij 3 1000 litervaten staan waar we zelf water in opvangen en geven. De omheiningen checken we zelf en is er iets aan, dan maken we het ook zelf. De onkruidbestrijding doet hij wel iets wat goed. Het ruwvoer in de winter is ook tip top in orde geweest. Heb het eerst 4 weken zelf moeten halen, maar nu heeft de eigenaar er 3 maanden voor gezorgd. Nu gaat het helaas weeral berg af. Eigenaar zit in het buitenland en wij hebben niets voordroog of hooi. Hij is daar voor verantwoordelijk maar aangezien hij nog een dikke week weg is zitten wij nog een week zonder!

Nu moeten we dus zelf hooi gaan zoeken, maar hier vragen ze woekerprijzen (3.5 euro per bot). En hij zal het nadien niet terugbetalen, hoewel hij er toch voor moest zorgen.

Sinds hij in december zijn eigen privé stalling heeft neergezet zien we hem amper nog op de weide, het zijn steeds vreemde mannen die de zaakjes bij ons moeten regelen, ik heb er stilletjes aan genoeg van.

Het is dat ik hier graag sta dat ik hier blijf, anders was ik al lang vertrokken.

Vorig jaar kwam er 'voor een maandje' een hengstenveulen van toen een jaar op mijn weide staan. Prima dacht ik, die weet het zelf nog niet.

Nu staat hij nog steeds op mijn achterste weide en mijn 3 merries moeten toch echt bijna terug op het land! Bij de hengst zijn zijn ballen mooi aan het indalen dus die begint de meest rare sprongen te maken als hij mijn merries ziet.

Er was de afspraak gemaakt dat het meisje van de hengst tegen dit jaar op dezelfde wei bleef staan, maar helemaal aan de andere kant met aan de ene kant bomen en de andere kant een ruin, zodat hij niet over de zeik ging komen te staan en ook niet bij de merries kon. Maar dit zie ik niet gebeuren.

Hij doet echt z'n best maar soms kan hij er echt zo de brui aan geven he...

Nu hebben we afgesproken dat als hij terugkomt dat we met alle huurders (4 in totaal) rond de tafel gaan zitten met hem en duidelijke afspraken gaan maken. Zo kan het echt niet meer. Zowel mijn vriend als het meisje met de hengst (heeft nog een pony ook) willen dreigen met te vertrekken als hij niets gaat doen, maar ik vind dat dan weer geen goed idee. Wat als hij effectief zegt 'pak je boeltje dan maar'?

Zo zitten we al 3 jaar achter een deftige buitenpiste te vragen, die komt er ook maar niet terwijl hij het wel beloofd had.

Er stonden nog pakken voordroog waarmee we gingen toekomen tot einde maart. Maar de goede is hij komen halen voor zijn privéstalling en de slechte met schimmel op heeft hij bij ons laten staan. Ik voeder dit niet op, ik wil geen dierenartskosten omdat hij zijn contract niet degelijk nakomt!

Ben ik nu aan het overdrijven of niet...

Straks steek ik weer €250 in hooi dat hij normaal moest voorzien.

lientjeds

Re: Wat als eigenaar contract niet nakomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:01

Je overdrijft niet hoor!

Het is toch maar normaal, als hij het geld ontvangt elke maand, dat hij de paarden ook verzorgt zoals afgesproken.

Er kan al eens een dagje iets ontbreken, maar toch geen weken/maanden van zaken die mislopen?

Idd aan tafel zitten en ook ik zou niet zo snel durven dreigen met vertrekken, want waar vind je een goede betaalbare stal voor 3 paarden?

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:59

Jij hoort je toch ook aan de dingen te houden die in het contract staan? Dus hij ook!!
Ik zou ook niet zo snel durven te dreigen met weggaan om precies dezelfde reden die jezelf al geeft: wat als hij zegt - Ga maar...
Zet dingen op papier voor jezelf die je gewoon besproken wilt hebben en laat hem met oplossingen komen.

Succes!

aardbeitjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:28

Kan je het stukje weide niet overkopen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 07:26

De weide huurt hij zelf van nog iemand en die wil het aan mijn verhuurder blijven verhuren. Maar ik vind mijn verhuurder een hele toffe kerel, maar hij verwaarloosd ons noden enorm sinds hij zijn privéstalling heeft. Volgens mij heeft hij nu gewoon teveel hooi op z'n vork genomen, aangezien hij veel in het buitenland zit wnt daar heeft hij ook bedrijven.

Ik ga er gewoon eens flink met praten en hopen dat mijn vriend zich een beetje inhoud. Er staat nog wel een meisje op de wei en die mag hééééél wat zeggen en de verhuurder slikt het, dus ik laat haar maar dreigen :D Ik ga er even bijzeggen dat het een weide is die amper verhuurd geraakt, er staan nu 8 paarden op, ik denk ook niet dat hij opeens 5 paarden wil zien vertrekken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:25

VSW --> TAO.