paarden rijden voor anderen? welke afspraken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

willemieke

paarden rijden voor anderen? welke afspraken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 13:52

Ik ben benieuwd naar jullie mening over deze situatie en mioschien hebben jullie nog tips?

Ik sta op een pensionstal waar de eigenaar zelf ook nog wat fokmerries heeft en de opfok daarvan. Hij heeft verschillende mensen in dienst die deze paarden verzorgen en trainen. Ze worden beleerd onder het zadel en voor de kar, dit doen ze allemaal zelf. Dat gaat ook hartstikke goed, het is een gezellige stal met een goede sfeer.
En nu het probleem, recentelijk is er een vrouw vanuit buitenaf gekomen en die rijd nu op een van de fokmerries. Klinkt leuk, maar deze vrouw heeft lak aan iedereen. Ze veranderd zonder overleg het trainingsschema van het paard, rijd met tuig wat niet past en kan met niemand op stal overweg.
Het paard gaat steeds slechter lopen en leert hiervan niets bij, wat toch wel de bedoeling van deze constructie was. Ook is het bekent dat zij niet echt positieve verhalen rond verteld over onze stal, en dat is niet leuk.
Het personeel heeft dit al meerdere malen bij de eigenaar aangegeven maar die doet er niks mee, hij denkt gratis personeel!
De sfeer op stal raakt hierdoor erg gespannen en het paard gaat alleen achteruit.

Wat zouden jullie doen?

Pebblesther

Re: paarden rijden voor anderen? welke afspraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:55

Hmm moeilijk!
In eerste instantie als ik jou verhaal zo lees zou ik zeggen: dat is niet jou probleem, dat moet die eigenaar maar oplossen.
Maar jij en het andere personeel wordt er juist de dupe van, dat is het vervelende.
Er moet dus toch wat aan worden gedaan.
Ik zou het denk ik toch voorzichtig aankaarten bij de eigenaar. Gewoon rustig brengen en zeggen waar je tegenaan loopt.
Succes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:18

met zn allen naar de eigenaar en probleem voorleggen? en duidelijk aangeven dat jullie er geen goed gevoel bij hebben en dat de sfeer er niet beter op wordt, als hij daar dan niet gevoelig voor is dan is het zijn probleem en loopt hij het risico dat jullie ook een keer weggaan omdat het niet leuk meer is.

Maar jij staat daar in pension dus eigenlijk heb jij er personlijk niks over te zeggen, maar aankaarten kan altijd.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 14:25

Ik sta idd in pension, maar vind het wel heel vervelend dat ik rare verhalen over onze stal hoor, en ze zelfs hier op bokt lees.
Mensen krijgen zo een heel raar beeld terwijl we gewoon een heel gezellige stal zijn.
En ik vind het sneu voor het paard.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 21:43

zijn er nog meer mensen met tips?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:04

ja nog meer tips? Ik sta op een kleinschalige pensionstal en een nieuw meisje waarvan dr ouders rijk zijn en zij alles krijgt(zijn overigens haar eigen woorden) werd op geven moment betrapt toen ze met wortels naar de koppen van de paarden stond te gooien ze staat nog steeds op stal maar de sfeer is er niet op verbeterd.
Ze kunnen eventueel foto's of filmpjes maken hoe ze de boel achterlaat en welke spullen ze gebruikt maar dit is eigenlijk wel heel erg zoeken naar dingen om haar weg te krijgen. Ik weet niet of het steeds zelfde persoon is die tegen de eigenaar zegt anders zou iedereen omstebeurd wat ervan moeten zeggen en misschien ook tegen haar wat de verhalen op bokt betreft dan