Ik moet voor school een presenatie maken over het importeren en exporteren van paarden. Alleen is daarover weinig te vinden op internet. Het staat er wel een beetje in het algemeen maar ik moet er wat verder op in gaan. Kan iemand mij vertellen hoe het van begin tot eind in zijn werk gaat, wat de kosten er van zijn, waar je rekening mee moet houden? Mischien heeft iemand zelf een paard uit het buitenland gekocht of er een verkocht. En als iemand nog een goede site weet , heel graag !
Wie kan mij helpen?
Groetjes Kimberly
Macusa
Geplaatst: 28-01-09 12:39
Bij het Ministerie van Landbouw en veeteelt en het CBS kun je al een heleboel te weten komen.
Anoniem
Geplaatst: 28-01-09 12:57
Je zou de zoekfunctie op Bokt ook al eens kunnen gebruiken. Verder kun je ook op de websites van de diverse transporteurs kijken. http://www.ehs.be Horse Service International KLM John Parker International / Guido Klatte / Johannsmann / Gelissen / Potijk.
Welke facetten wil je belichten? Papierwerk, dus verzekeringen, gezondheidscertificaten ; elk land heeft zijn eigen verplichte bloedtests, bijv. piroplasmose en CEM voor fokdieren. Maar ook voor quarantaines zijn diverse regelgevingen.
Heel simpel begin je met een paard te zoeken, vervolgens laat je alle keuringen doen (zowel voor aankoop dier als gezondheidscertificaten dus). Dan regel je het transport en de documenten, afhankelijk van bestemmingen quarantaine of niet.
Neem anders eens contact op met PSM jumpinghorses in Stokkum zei doen heel veel paarden exporteren(Iran, Amerika) en laten i.i.g. voor Iran de paarden via Luxemburg vliegen de kosten via deze maatschapij voor een container(3paarden) bedraagt 5000 euro(dacht ik maar weet t niet zeker) en per paard minder die in de container moet van jouzelf gaat er 100 euro af dacht ik maar bel eens met PSM jumpinghorses als je ze opzoekt via google krijg je de adres gegevens en telefoonnummer, ze hebben geen webstie. sucses