trailer probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 10:04

ik weet niet of het hier goed staat
maar ik heb een trailer probleem. ik rij (nog)geen wedstrijden maar wil dit wel gaan doen. afgelopen zaterdag stond de trailer op stal, iemand had wedstrijd, en even geprobeert om hem erin te krijgen. niet dus. in de vrachtwagen sjouwd hij zo naar boven maar de trailer is zelf al spannend enzo. we kregen hem uiteindelijk een meter voor de loopplank mij hij vertikte het om nog een stapje dichterbij te doen.

dus iemand tips?
ik heb al gezocht in oudere berichten maar kon niks vinden

fvdhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:07

Kijk eens op de site van 2moons.
http://www.2moons.nl Petra Vlasblom heeft daar een speciale training voor en werkt gegarandeerd! We hebben deze training ook gedaan, want wij hadden hetzelfde probleem. Thuis gewoon te laden en als we terug wilden 3,5 uur bezig zijn.

Succes
Laatst bijgewerkt door fvdhaak op 26-01-09 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:10

Hoi,
mijn paard vertikt het meestal ook , thuis loopt ie er zo in wel even 1x bedenken of ie het zal doen maar uiteindelijk doet ie het wel.
als we ergens anders weer terug naar huis moeten vertikt hij het ook!
wij doen altijd een longeerlijn erachter ( ookal werkte dat de vorige x ook niet )
of ik ga 1x heel streng tegen hem praten en mn vader dieuwt hem dan van achter een beetje, en dan loopt ie uiteindelijk na 20 minuten toch heel moeizaam de trailer in .

heb je het al geprobeert met een longeerlijn ?

hunter87

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 10:23

jeps, de longeerlijn hebben we ook al geprobeert. we hebben na een poosje een jas over zn hoofd gedaan, rondje lopen voor vertrouwen maar dat hielp ook niks. hij had het denk ik in de gaten dat we richting de trailer liepen

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 10:33

ik heb even op de site van 2moons gekeken. ziet er wel interessant uit. jammer genoeg heeft ze maar 1 avond nog voor trailer probleem en is het helemaal in noordbrabant op een dag dat ik niet kan.. :(

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:41

mijn paard wilde ook niet. (en inderdaad niet eens richting de trailer...)
Longeerlijnen werkte averechts. Teveel mensen ook. Ik heb het allemaal geprobeerd.
Ga maar eens alleen oefenen als je veel tijd hebt. geen pottekijkers en goedbedoelde adviezen :P
Zorg dat hij goed naar je luistert aan de hand, dus op commanda vooruit, achteruit en ho (wachten).
Niet teveel voeren voor het oefenen, en voerbak in de trailer hangen.
En.....geduld :D
Op deze manier heb ik mijn paard nu zover dat ze alleen erin loopt zodat ik de stang vast kan maken. Mijn doel was ook alleen kunnen laden omdat ik niet altijd hulp heb

Op internet staan wel goed tips, je moet even zoeken ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:44

2Moons komt gewoon aan huis hoor, op afspraak met jou.

Zij is bij ons ook geweest. Trailerprobleem is geheel verholpen.
Werkt echt super inderdaad.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 10:56

silence: ja ik heb op dr site gekeken en ik ga even contact zoeken met haar! ik hoorde van fvdhaak ook al van die goede berichten dus ben benieuwd!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:58

shera schreef:
Niet teveel voeren voor het oefenen, en voerbak in de trailer hangen.

Precies!! Niet steeds snoepjes blijven geven, gewoon met stem en hand belonen.
Maar wel zijn bak voer in de trailer hangen. Dit een paar keer doen en een paar dagen op de trailer zijn brokken geven i.p.v. op stal.
Wedden dat hij dat zo doorheeft?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 11:57

jammer genoeg staat de trailer niet standaart bij stal. daar is geen ruimte voor en de trailer word geleend voor uitstapjes.
maar wel goede tip!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:57

WD -> TAO

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:59

wat wij met mijn vriend zijn 2-jarige haflinger doen (nog maar 4 x in zijn leven geladen) is een longeertouw achter zijn kont (vastmaken aan een van de haakjes aan de zijkant van de trailer) en dan zachtjes druk geven en tegelijkertijd iemand met hem meelopen de trailer in. Dit werkt bij ons super :j

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 13:02

jeps klopt

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:09

Als je niet dagelijks een trailer hebt om mee te oefenen kun je wel via grondwerk het een en ander doen. Leer het paard over enge dingen te lopen, door smalle ruimten en daarbij goed op jou te blijven letten. Uiteindelijk zul je wel een aantal keren met trailer moeten oefenen omdat je het geleerde moet bevestigen. Het geheim is dat het paard op jou moet gaan letten, de meeste paarden worden druk of bevriezen juist. In beide gevallen is de aandacht weg. In alle rust trainen en stapje voor stapje. Via de zoekfunctie kun je hier op bokt al heel veel topics vinden, daar moet wat tussen zitten. Zo niet, informeer vrijblijvend, we kunnen je helpen.