Kentekenpapieren kwijt, geen kentekenplaat, nieuwe aanvragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kentekenpapieren kwijt, geen kentekenplaat, nieuwe aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:02

Hallo allemaal,

De eigenaren van mijn verzorgpony's hebben een 2paards-trailer. Nu zit daar geen kentekenplaat op en ze kunnen de kentekenpapieren niet meer vinden.
Nu maakt het hun niet zo veel uit hun rijden er gewoon mee, maar ik mag ook wel eens een van die pony's meenemen en dan rijd ons pap met de trailer, alleen ons pap vind het niet zo prettig dat er geen kentekenplaat op zit etc.

Nu mag ik waarschijnlijk een van die pony's meenemen op instructieweek van de zomer, en nu wouden wij eens kijken hoe duur het zou zijn om nieuwe kentekenpapieren aan te vragen(dan zal de trailer denk ik ook moeten worden herkeurd?) en een nieuwe kentekenplaat erbij.

Heeft iemand enig idee hoeveel dit kost?

Groetjes,
Desiree

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:09

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:56

Die papieren kosten €32,50 Maar let op: dan moeten er wel ooit papieren zijn afgegeven naar aanleiding van de nieuwe regeling, enkele jaren geleden. Zo niet, dan moet de trailer naar de RDW en opnieuw gekeurd worden.
Dat jouw pa het niet prettig vindt kan ik goed begrijpen, hij is gewoon strafbaar vanwege het niet op orde hebben van de papieren. Kortom: geen kenteken + papieren = laten staan die handel!!!!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:04

weet niet of je er nog wat aan hebt maar heb t net laten doen en was 113,- kwijt. dus zonder papieren en kentekenplaat laten keuren

Wiesje

Re: Kentekenpapieren kwijt, geen kentekenplaat, nieuwe aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:05

Ik zou wel even met de eigenaren overleggen om op z'n minst tegemoed te komen in de kosten. Ik persoonlijk zou dat niet betalen, om alleen hun trailer te kunnen gebruiken. Dan zou ik kijken of ik een andere kan regelen, waarvan de eigenaren de papieren wel in orde hebben.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:48

aan de andere kant als je de trailer kosteloos leent en dat ook nog regelmatig ',zou je dat bedrag kunnen zien als bedankje omdat je de trailer altijd mag lenen en hun pony rijd. Ik zou het met de eigenaren overleggen.

KiWiKo

Re: Kentekenpapieren kwijt, geen kentekenplaat, nieuwe aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:52

kost niet zo heel veel :) volgens mij benje rond ve 40 euro klaar....... en net als hesterve zegt...... zie het als een soort van verkapte huur :)