Trailer verven/beitsen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tika96

Trailer verven/beitsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 22:27

Mijn houten heja 5 sterren trailer ( 1993) is aan de voorzijde aan het verweren, de zijkanten zijn nog mooi, nu hij buiten staat. Voorheen heb ik de wanden altijd in de olie gezet maar voor de voorzijde is dit nu niet voldoende meer om de echtheid van de kleur terug te krijgen. Technisch is de trailer 100% Ik wil de buitenzijde van de trailer verven of beitsen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Pecco_Myrthe

Re: Trailer verven/beitsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:28

Ik zet hier even een stipje bij

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:13

als je nog resten olie in je wanden hebt zitten zal de verf niet goed hechten lijkt me, hoe je dat op moet lossen weet ik helaas niet.

tika96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 19:19

Voor het verven/beitsen schuren we de trailer eerst licht op, maar de meestal olie is inmiddels al eraf. Olie trekt in het hout dus dat kan je alleen middels schuren wegkrijgen

Waarschijnlijk ga ik toch eerst proberen de trailer te behandelen met krachtreiger speciaal voor weerplekken op hout. Hopelijk is dan het ergste weg en kan ik dan weer gewoon olie erover heen doen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:17

Wat voor soort hout zijn de wanden van gemaakt? Dat oliën heb ik ook eens geprobeerd, hielp welgeteld een kwartier. :+

Ik heb afgelopen zomer mijn Weijer (ook uit 1993) geverfd. De wanden zijn van betonplex (multiplex?). Het lastige van dit soort materiaal is dat er een laag op zit, waar verf niet goed op wil hechten. Ben 'm eerst te lijf gegaan met de schuurmachine. Vervolgens heb ik er twee lagen hechtprimer opgedaan alvorens ik 'm afgelakt heb.

Hij was zo:
Afbeelding

En is nu zo:
Afbeelding

Hij staat nu wel binnen, dus ik weet niet hoe 't zich houdt in weer en wind.

tika96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 22:50

Ik heb geen idee wat voor hout het is. Het zou best kunnen dat daar een laagje overheen zit, maar dan wel zo dat de olie (voor hardhouten teunmeubelen) er wel intrekt en blijft zeker een maand of 3-4 zitten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:25

de pest is met schuren kom je niet helemaal in de hoekjes, en juist in de hoekjes zit nog de meeste olie. Trailer uitelkaar halen om te schuren is ook een hele klus, maar als je wilt voorkomen dat je secuur opgebrachte verf in de hoekjes gaat bladderen zul je wel moeten. Ik heb mijn trailer ook eens geverfd (met primer tussenlaag en goed geschuurd) en daar gebeurde dat nl ook.

chrissy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:48

Als je de trailer goed wil schilderen ,moet je hem goed ontvetten dan lichtjes schuren.Als je dan vinylcoat gebruikt,blijft de verf goed zitten