Gevraagd meningen in zadelkwestie.........

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

linda_arnold

Gevraagd meningen in zadelkwestie.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 10:08

Ik wil graag jullie mening, aangezien ik even niet meer weet hoe ik moet handelen :o .

Het verhaal:
Halverwege augustus is mijn vrij nieuwe Rossner zadel uit onze 'afgesloten' zadelkamer gestolen en zat ik vrij plots zonder zadel. Na een uitgebreide zoektocht heb ik besloten om voor een zadel met een meer 'gedwongen' zit te gaan en het zadel niet zomaar aan te schaffen, maar dit via een zadelmaker te doen zodat het zadel 200% pas zou zijn.

In het verleden heb ik mijn zadels pas laten maken door Van Rijs. Maar de 'rijdende' zadelmaker was afgelopen zomer door gezondheidsredenen niet actief. Bij ons op stal was op dat moment een 'nieuwe' (voor mij vrij onbekende) zadelmaker actief en ik besloot het dus bij hem te proberen.

De eerste afspraak werd gemaakt begin september en hij zou een Kentaur fit 3 mee nemen. Deze bleek niet 'perfect' te liggen en voor tijdelijk kwam hij aandragen met een Ainsly en zou ondertussen de mogelijkheden voor het verbreden van de boom van de Kentaur bekijken. De ainsly mocht ik ook eventueel overnemen. De vraagprijs was €650,00, maar hier kon naar zijn zeggen nog een stuk van af.

Pony ging naar 1,5 week flink vervelend doen op het nieuwe zadel, dus zadelmaker opnieuw gecontact. Contacten verliepen erg stroef. Hij nam zijn telefoon niet op, belde zijn voicemails niet na en reageerde niet op sms en/of e-mail. Zelfs een contact met de winkel waarvoor hij actief is zette geen zoden aan de dijk. Uiteindelijk hadden we 24 oktober een nieuwe afspraak..... (bijna 1,5 maand naar de eerste dato).

Op 24 oktober wist hij mij te vertellen dat Kentaur vanaf toen ook in fit maat 4 de bestellen was en dat dit alleen een behoorlijke levertijd had. Hij had een ander zadel voor me en dat kon ik dan uitproberen en eventueel overnemen mocht ik niet voor de Kentaur gaan. Het betrof een Santa Cruz, op het eerste oog in nette staat, vraagprijs €650.

Na zoektocht op Internet kom je dit zadel (in mijn ogen) niet tot nauwelijks tegen, wat neer komt op het feit dat het merk in Nederland nog relatief onbekend is. Daarom vind ik het een behoorlijke vraagprijs voor het zadel. Ik heb hem die week die hierop volgende gecontact met de vraag of het erover de prijs te praten viel...........

Contact lijkt vrijwel onmogelijk en tot aan de eerste week januari 'onmogelijk'. Hij reageerde wederom niet op telefoon/sms/e-mail. Uit eindelijk bleek er een topic op bokt te zijn over de nalatigheid van deze man (volledig herkenbaar). Afspraak stond op 10 januari om 11.30. Voor data niets meer van hem vernomen en data zelf kwam hij niet opdagen, zonder afmelding. Voor niets op stal. Voor ons zou hij een afspraak hebben in Nieuwe Wetering.

Begin nieuwe week neemt hij contact op, wij moesten ons vergist hebben. Het was de 17e ipv de 10e, wij hadden het verkeerd begrepen, want hij had ook de 17e een afspraak in nieuwe wetering en niet de 10e . Dat kan natuurlijk, nieuwe afspraak gemaakt op de 17e om 8.30. Ik was om 8.00 op stal, paard klaar gemaakt. Om 9 uur wordt een meisje die ook gebruik maakt van onze bak gesms-t door hem voor het nummer van een stalgenootje van mij die ook een afspraak had met hem. (We bellen hem plat, maar gegevens opslaan is hij nogal nalatig in). Vervolgens belt hij mijn stalgenoot met hetgezegde TOMTOM vergeten, weg kwijt en eerst naar Nieuwe Wetering (hij is 5 keer bij ons op stal geweest en de 6e keer kan hij het niet vinden).

Hij wilde 's middags terug komen, maar toen had ik een crematie en stalgenoot had een sportactiviteit met haar zoontje. Vervolgens belt meneer dat hij in Bodegraven staat. (Handig dat hij het nu wel gevonden had, maar hij WIST dat wij er niet waren)

Na dat ik me groen en geel heb geïrriteerd :( , heb ik hem weer gemaild wat hij voor het zadel wilde hebben en wat zijn rekening nummer was. Nieuwe vraagprijs €575. Ik heb hem gemaild dat ik er €500 voor over had of we mogelijk tot een eindprijs zouden kunnen komen. Nu ontvang ik gisteravond de mail, dat hij voor stalgenoot naar stal kwam en dat mijn zadel mee terug neemt }>

Goed, eigenlijk ben ik (net als mijn stalgenoot en mensen in de omgeving die ik heb gesproken) helemaal klaar met deze man. Over zijn kundigheid heb ik niets te klagen, maar er valt GEEN afspraak mee te maken. We zijn nu vanaf augustus 5 maanden en maar 2 afspraken verder. En daarbij komt dat hij 10 januari (na navraag) gewoon in NW is geweest, wat hij ontkende. Wat zouden jullie doen;

A. €575 betalen. Voordeel; ik ben van hem af. Nadeel; ik gun het hem eigenlijk niet meer en daarnaast komt dat ik geen factuur of iets heb als bewijs dat het zadel mijn eigendom is. Dus mocht er wederom ingebroken worden kan ik niets overleggen aan mijn verzekering en heb ik GEEN bewijs dat dit zadel in mijn bezit is.

B. Kentaur bestellen bij 'nieuwe' zadelmaker. Tweedehands is geen optie aangezien er weinig fit 4 in omloop is en de levertijd op de koop toenemen.

Anoniem

Re: Gevraagd meningen in zadelkwestie.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:12

ik zou toch voor een andere zadelmaker gaan, nu lever je hem alleen maar geld op en als je al veel slechte verhalen over hem hebt gehoort .......Op deze manier kan hij natuurlijk gewoon doorgaan met zijn praktijken en volgens mij klopt er heel veel niet aan dit verhaal. Rare man als je het mij vraagt

Sanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:19

Ik zou voor optie A gaan. Dan ben je er maar vanaf. Je hebt dan een goed zadel die goed op je paard past en je hebt daar dan verder geen zorgen meer aan. Ik zou het feit dat ik hem geld lever dat hij eigenlijk niet 'verdient' heeft naast me neerleggen en bij mezelf denken dat ik hier ook alleen maar voordeel van heb. Ik zou er gewoon boven staan.

Als je voor optie B gaat dan moet je weer opnieuw afspraken gaan maken e.d.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:20

Het lijkt me een duidelijke zaak - niet in zee gaan met deze man! Stel dat je nu toch een zadel van hem zou kopen.. bedenk je dan eens wat er gaat gebeuren als er met het zadel iets mis is - je vervalt dan vrijwel zeker weer in hetzelfde patroon.

Als ik jou was zou ik een andere zadelmaker/passer zoeken, één waarmee je goede afspraken kunt maken en die betrouwbaar is.
Er zijn genoeg zadelmakers die blij zullen zijn met je klandizie.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:23

Ook ik zou voor een andere zadelmaker gaan. Met deze man zijn geen afspraken te maken en
ik ga er vanuit dat ook de service dan ver te zoeken is als er iets zou zijn met het zadel.
Oké je moet wel weer nieuwe afspraken maken, maar liever wat langer wachten en een betrouwbaar
iemand laten komen dan deze grapjas.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:29

Volgensmij kun je makkelijker dan jij denkt aan een fit 4 komen. Ik zal nog maar eens rond gaan bellen. Er lopen namelijk veel friezen onder een fit 4.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 10:42

Barvrouwke schreef:
Volgensmij kun je makkelijker dan jij denkt aan een fit 4 komen. Ik zal nog maar eens rond gaan bellen. Er lopen namelijk veel friezen onder een fit 4.

Ik houd Marktplaats dagelijks in de gaten en ik ben opzoek naar één specifiek model, namelijk Elektra. Dit is het nieuwste model van Kentaur en rouleert daarom nog niet zo van eigenaar naar eigenaar. Ik denk dat fit 4 zowiezo niet zo rouleren, aangezien de meeste eigenaren blij zijn als ze ein-de-lijk een passend zadel hebben.

Ik heb net gebeld met ruitershop.com en die gaan nu contacten met Kentaur over levertijd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:24

Ik zou ook voor een andere zadelmaker gaan.
Van Rijs komt overigens inmiddels weer aan huis, dus misschien is dat een optie.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:24

ook ik zou uitkijken naar iemand anders, zeker met het oog op evt problemen met het zadel en geen contact kunnen krijgen met de verkoper. levertijd van een zwarte kentaur is geloof ik 6-8 weken. je zou ok dit zadel zolang kunnen kopen en doorverkopen als je een nieuwe kentaur hebt. maar dan moetje wel een potje achter de hand hebben om dit financieel te kunnen uitvoeren.

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:32

wie is die zadelmaker?
ik woon ook in die buurt en wil niet de fout maken zo iemand te benaderen voor mijn paard! :(:)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:43

Ik zou ook voor optie C gaan.
Een nieuwe zadelmaker opzoeken waar wel afspraken mee te maken zijn.
En zodra je een nieuw zadel hebt, deze grapjas opbellen en zeggen dat hij, op een door jou vastgelegde datum, zijn zadel op kan komen halen. Komt hij dan niet opdagen heeft hij pech. Je moet hem wel duidelijk maken dat jij niet meer voor niks naar stal gaat. Hij kan komen als je er toch bent en anders niet.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 14:50

Ik heb net contact gehad met Kentaur België, ook contact persoon voor Nederland. Kentaur heeft een procedure van 8-10 weken. Dat is wel behoorlijk flink, ben benieuwd of er überhaupt dus een ruitersportzaak is die dit zadel standaard op voorraad heeft

MandyR schreef:
Ik zou ook voor optie C gaan.
Een nieuwe zadelmaker opzoeken waar wel afspraken mee te maken zijn.
En zodra je een nieuw zadel hebt, deze grapjas opbellen en zeggen dat hij, op een door jou vastgelegde datum, zijn zadel op kan komen halen. Komt hij dan niet opdagen heeft hij pech. Je moet hem wel duidelijk maken dat jij niet meer voor niks naar stal gaat. Hij kan komen als je er toch bent en anders niet.

Zo wil ik het inderdaad ook aanpakken, opheden gaat het zadel iedere nacht trouw mee naar huis, want er wordt niets 'zomaar' mee genomen ;) . Net als dat er niet zomaar wordt langs gekomen.

Hebben jullie nog tips voor ruitersportzaken die kentaur verkopen en ook een pas-service hebben? Ik had van Rijs vanmorgen aan de telefoon en daar moest ik 3 weken wachten op een afspraak en de levertijd zou ook zo'n 10 weken bedragen. 3 maanden zonder 'passend' zadel wordt het ook niet. :(

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:30

Ik woon niet bij jouw in de beurt dus adressen heb ik niet voor jouw. Ik weet echter wel dat een goed passend zadel heel belangrijk is. Ik zou jouw verhaal zo te lezen niet met deze man in zee. Ongeacht of hij goed is in zijn vak. Ik vind hoe ze je behandelen net zoveel waard. Daarbij mocht er wat zijn dan zie hem er nog maar eens bij te krijgen...

Nee, ik wacht liever op een ander wie en kundig is en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan.

Heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:40

HAR --> TAO.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:53

ik weet niet waar je woont maar Freddy´s in Nieuwegein had ook Kentaur in het assortiment en ik weet niet zeker of ze ook nog een passervice hebben maar je zou ze kunnen bellen?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 08:56

Als je een dealerlijst opvraagt bij de importeur zou je die bedrijven kunnen bellen of ze het model wat je wil hebben op voorraad hebben.

Tenzij je helemaal blij bent met dat zadel zou ik zeggen dat hij het op kan halen en zou zelf verder gaan zoeken.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 09:08

Bel eens met Kootstra in Groningen.
Hij is een hele goede zadelmaker en hij kent misschien wel zadelmakers bij jou in de buurt die hij kan aanraden.
Ik zou niet met deze, je huidige zadelmaker in zee gaan.
Je hebt altijd vervolgafspraken nodig om te kijken of een zadel nog goed ligt, dan kun je niet van deze man op aan.
Succes met je keuze

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 09:29

Is dat die karl langeraap waar je het in mijn topic .. (zadels : ervaringen gezocht met zadelmakers/passervices) .. over had?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 09:38

Klopt, maar ik wilde zijn naam NIET noemen in dit topic aangezien het om een 'persoonlijk' geval gaat. Uit het Karl topic (zie overzicht mijn posts) blijkt dat er ook genoeg positieve ervaringen zijn met deze zadelmaker. Zijn kundigheid is absoluut in orde, evenals zijn secuurheid en werkwijze, alleen het maken van afspraken................. :+

Ik heb ruim 2 maanden met het geld achter z'n kont aan gerend en nu is de maat voor mij gewoon vol :D

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:01

ja dat is begrijpelijk!